Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SKAM -keskusteluketju (vol.2)

Vierailija
03.05.2017 |

Päätin laittaa toisen keskusteluketjun pystyyn. Eiliset ongelmat eivät ole aikaisemmasta ketjusta poistuneet, vaan viestit edelleen katoavat saman tien, kuin ne sinne kirjoittaa. Katsotaan, jos tässä toimisi paremmin keskustelu.

Kommentit (1830)

Vierailija
41/1830 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsee ihan superpaljon, että kumpi tulee käyttämään hyväkseen Nooran sähköpostia, Sana vai Sara? :D

Toisaalta itselle jotenkin siinä kahvitteluklipissä särähti korvaan, kuinka Noora kertoi yrittäneensä lähettää Williamille juuri sähköspostiviestiä...ei siis esim. yrittänyt soittaa tmv. Joten jotenkin itse linkitän tämän salasanahässäkän nyt enemmän siihen, että Sana tulee ottamaan sen kautta yhteyttä Williamiin.. Jospa me saataisiinkin William vikaan jaksoon vielä vierailevaksi tähdeksi ja lopussa yhdessä olisivat tosiaan Noora&Willam sekä Sana&Yousef. Väliin tottakai mahtuu varmasti paljon vielä käänteitä. :D

Vierailija
42/1830 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy pitää tätä Yousana-fanien vertaistukiryhmää ahkerasti pystyssä. Varmaan on tulossa tiukkoja hetkiä tulevina viikkoina, mutta yhdessä selvitään!

:D :D :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1830 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy pitää tätä Yousana-fanien vertaistukiryhmää ahkerasti pystyssä. Varmaan on tulossa tiukkoja hetkiä tulevina viikkoina, mutta yhdessä selvitään!

:D :D :D

Most definitely in!😂

Vierailija
44/1830 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hih, pakko antaa krediittiä teille kanssakeskustelijat, tää yhdessä spekulointi ja pohdinta on mulle suuri osa koko skam-touhun huvista😊

Myönnän, että yksittäisten klippien seuraaminen ei sovi mulle yhtään, ja nautinnon sijaan ahdistun vaan kun jään kaipaamaan lisäinfoa. Ihan uskomatonta, mutta mulla tuli eilen niin paha mieli yousefin puolesta, että tein päätöksen olla katsomatta enää klippejä ellei hyviä uutisia ensin kantaudu täältä. Joo oon nössö romantikko, mutta ei vaan voi mitään. t. Katsoja 34 v😂

Juu, siis tämä sarja saa niin aitoja tuntemuksia välillä aikaiseksi sarjan hahmojen puolesta, että ei hyvää päivää. Mä olen itse koko kauden fiilistellyt, että jes Sana-kausi, jesjesjes.

Laitoin jopa työpöydän kuvaksi Sana-taustan, joka toi aina hyvän fiiliksen kun menin tsekkaileen, josko klippiä olis Queen-Sanasta ja kumppaneista tipahtanut. Eilen kuitenkin meni niin hermot sen Sanan yllätyssiirron takia, että mun oli lopulta pakko vaihtaa taustakuva Yousef-kuvaan. Että tuli paha mieli! :(  Saa kyllä Sana jotenkin "hyvittää" kunnolla tuon tylytyksen ennen kuin jooseffi huolii takaisin. Mä tsemppaan nyt tässä eniten sitä, että Yousef saa onnellisen lopun.

Vierailija
45/1830 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko lukenu tuosta kellon ajasta millon klippi tuli? Eli 13.37, luin faniryhmästä että 1337 on hakkereiden jokin koodi (?)..

Vierailija
46/1830 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te oikein katotte skamia? areenalta on tullut 4 kaudesta vaan 3 jaksoa tähän mennessä, mutta teidän kommentteja lukiessa huomaa että ootte paljon pidemmällä!?

Vierailija
47/1830 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko lukenu tuosta kellon ajasta millon klippi tuli? Eli 13.37, luin faniryhmästä että 1337 on hakkereiden jokin koodi (?)..

Okei... Mielenkiintoista.

1337

- A very elite group of hackers once used the TCI/IP port: 31337, now shortened to 1337. It was used as a language so that people who shouldn't be reading the blog dont understand.

- A language in which numbers and symbols are put together to look like letters. Some people create their own 1337 letters and it makes them look more 1337 by fellow 1337-speakers.

Vierailija
48/1830 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäystä tuohon edelliseen (viesti 50) 1337=leet, mikä on lyhenne sanasta elite. Sitä tunnusta käytti ryhmä hakkereita yrittäessään murtautua windows95:seen. En sitten tiedä onko tällä mitään merkitystä mutta sanon kuitenki kun tuli vastaan!

Vierailija
49/1830 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1337

- A very elite group of hackers once used the TCI/IP port: 31337, now shortened to 1337. It was used as a language so that people who shouldn't be reading the blog dont understand.

- A language in which numbers and symbols are put together to look like letters. Some people create their own 1337 letters and it makes them look more 1337 by fellow 1337-speakers.

Sana ja Noorahan jotenkin hassusti pelleili sen salasanan kanssa. Eli olisko siinä salasanassakin jokin piilomerkitys, mitä eivät halunneet Saran tajuavan?

Vierailija
50/1830 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1337

Sana ja Noorahan jotenkin hassusti pelleili sen salasanan kanssa. Eli olisko siinä salasanassakin jokin piilomerkitys, mitä eivät halunneet Saran tajuavan?

exper5, eli tarkoittaako tuo nyt kanssa jotakin?

Vierailija
51/1830 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1337

exper5, eli tarkoittaako tuo nyt kanssa jotakin?

Hahha, ainakin Niken lenkkarit ja kiillotussarja kulmahiomakoneeseen tulee esille, jos googlaa. :D

Vierailija
52/1830 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te oikein katotte skamia? areenalta on tullut 4 kaudesta vaan 3 jaksoa tähän mennessä, mutta teidän kommentteja lukiessa huomaa että ootte paljon pidemmällä!?

Näköjään linkkejä ei saa laittaa, kun poistetaan. Skamilla on omat nettisivut, niin sieltä löytyy. Isak + Even twittertililtä löytää melkein heti käännökset. Ja Youtubessa supbus laittaa n. 1-2 h jälkeen  enkkutekstien kanssa klipit esille.

Vierailija
53/1830 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon jo ihan epätoivossa...:/ kylläs se kuulkaa kolmiodraama tulee, ja pian yousef onkin jo ihastunut nooraan..

Toivottavasti näin ei todellakaan tapahdu. Mä olin jo ihan rikki eilen. :/ Ja tämän päivänen enteili pahaa vaikka niin hymyiltiin. Mä uskon että lopussa kaikki on hyvin, vaikka väliin tulis draamaa.. Kumminkin lopussa kaikki on hyvin Sanallakin, ei Noora ole päähenkilö..

Vierailija
54/1830 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hih, pakko antaa krediittiä teille kanssakeskustelijat, tää yhdessä spekulointi ja pohdinta on mulle suuri osa koko skam-touhun huvista😊

Myönnän, että yksittäisten klippien seuraaminen ei sovi mulle yhtään, ja nautinnon sijaan ahdistun vaan kun jään kaipaamaan lisäinfoa. Ihan uskomatonta, mutta mulla tuli eilen niin paha mieli yousefin puolesta, että tein päätöksen olla katsomatta enää klippejä ellei hyviä uutisia ensin kantaudu täältä. Joo oon nössö romantikko, mutta ei vaan voi mitään. t. Katsoja 34 v😂

Vierailija
55/1830 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ikävä Jonasta! :/ tällä kaudella vaan ensimmäisessä klipissä vilahti. Toki ymmärrettävää kun eivät ole Sanan kanssa läheisissä väleissä mutta toivon silti, että hänkin saa ruutuaikaa jossain välissä 🙏🏽

Vierailija
56/1830 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua häiritsee ihan superpaljon, että kumpi tulee käyttämään hyväkseen Nooran sähköpostia, Sana vai Sara? :D

Toisaalta itselle jotenkin siinä kahvitteluklipissä särähti korvaan, kuinka Noora kertoi yrittäneensä lähettää Williamille juuri sähköspostiviestiä...ei siis esim. yrittänyt soittaa tmv. Joten jotenkin itse linkitän tämän salasanahässäkän nyt enemmän siihen, että Sana tulee ottamaan sen kautta yhteyttä Williamiin.. Jospa me saataisiinkin William vikaan jaksoon vielä vierailevaksi tähdeksi ja lopussa yhdessä olisivat tosiaan Noora&Willam sekä Sana&Yousef. Väliin tottakai mahtuu varmasti paljon vielä käänteitä. :D

Joo, mä veikkaan kans, että Sana ottaa yhteyttä Williamiin Nooran puolesta. Varsinkin jos näyttää siltä, ettei Noora pääse tunteistaan eroon Williamia kohtaan, niin Sana haluaa, että ainakin Noora saisi uuden mahdollisuuden rakkaansa kanssa. Omasta rakkaudestaan luopunut Sana ehkä ajattelee, ettei kaverin ole pakko mennä samaa reittiä läpi.

Vierailija
57/1830 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitos tästä uudesta ketjusta vanhan tilalle!

Tosi mielenkiintoista pohdintaa taas kaikilta!

Mun täytyy sanoa et tää 4. kausi ei oo saanu mua niin innostumaan vielä, jotenkin tuntuu et homma junnaa liikaa paikoillaan. Paitsi se porkkana-klippi, se veti jalat alta. Ja se kuva, jonka Even laittoi Isakin Instaan - ollapa niin rakastunut ja rakastettu!

Koska Skamissa mikään ei ole sattumaa, tuntuu et on niin paljon asioita mihin haluaisi saada vastauksen mahdollisimman pian, et ne vastaukset varmasti kerrottais tällä vikalla kaudella.

Tää viikko on ollu aika hiljainen, toivottavasti paukkuja on säästelty huomiselle ja perjantaille.

Vierailija
58/1830 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tämän käänteen jälkeen tulkitsee taas uudella tavalla noita biisejäkin joissakin kohtauksissa. Keittiökohtauksessa esimerkiksi soi Ed Sheeranin Kiss me -biisi, jonka ainakin itse tulkitsin Sanan pyynnöksi Yousefille vakiintua parisuhteeseen.

Settle down with me

Cover me up

Cuddle me in

Lie down with me

And hold me in your arms

Mietin, että ehkä Yousefilla on tyttöjenpyörittelytaustaa, josta Sanakin jonkin verran tietää, mutta toivoo, että heistä tulee jotakin pysyvää.

Mutta nyt kun miettii asiaa Yousefin En usko Allahiin -tunnustuksen jälkeen, niin saavat seuraavat sanat biisin vaikuttamaan lähes vuoropuhelulta, jossa Yousef vastaa Sanalle:

And your heart's against my chest, your lips pressed to my neck

I'm falling for your eyes, but they don't know me yet

And with a feeling I'll forget, I'm in love now

Vierailija
59/1830 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos haluaa vielä enemmän lohtua, että ehkä se Yousef kuitenkin tietää, mitä tekee Sanan kanssa, niin Feel it Coming -biisissähän lauletaan myös näin:

You are not the single type

So baby, this the perfect time

I'm just trying to get you high

And faded off this touch

You don't need a lonely night

So baby, I can make it right

You just got to let me try

To give you what you want

Minusta tässä annetaan pienillä vihjeillä koko ajan ymmärtää, kuinka vakavissaan Yousef on Sanan suhteen ja millainen kumppani hän aikoisi Sanalle olla. (Perheestä puhuminen, tukeminen Sanaa hänelle tärkeissä asioissa, vastenmielisyys "nainen on miehen alamainen" -läppää kohtaan orjakohtauksessa, alkoholista syyn niskoilleen ottaminen, jottei Sana joutuisi kärsimään jne.)

Lisäksi se, että Yousefhan ei ole käyttäytynyt mitenkään vapaamielisesti Sanaa kohtaan, vaan on kunnioittanut niitä rajoja, mitä musliminaiseen tulee säilyttää, koska Sana itsekään ei hoksannut ettei tämä ihastus tosiaan olekaan muslimi, vaan hyvin liberaali tyyppi, joka itseasiassa olisi voinut lähteä paljon suoremminkin Sanan huomiota tavoittelemaan. Minusta Yousef vaikuttaa siis tyypiltä, joka nimenomaan haluaa toimia siten, kuin on oikein Sanan kantilta katsottuna heidän suhteessa edetessään.

Mistäs me se tiedetään, kuinka kauan hän on Sanaa miettinyt ja ehkä myös pohtinut, mitä se vaatii, jos hän oikeasti haluaa olla Sanan kanssa. Ties, vaikka Yousefkin on jo alkanut pänttäämään sitä Koraania ja etsinyt sieltä vastauksia... Mua jotenkin kihelmöittää myös ajatus siitä, että ehkä Evenillä on tästä ihastuksesta jotakin inside-tietoa. Eli ehkä tämä tosiaan on Yousefin puolelta paaaaaljon pitempiaikainen ihastus kuin, mitä Sana tietää.

Vierailija
60/1830 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, viesti poistettiin, koska sisälsi pätkiä biisin lyriikoista. Laitan nämä viestit nyt sitten peräkkäin, koska luultavasti tuo toinenkin viesti toisesta kappalevalinnasta kohta poistetaan.

Eli biisien käytöstä asiaa:

Nyt tämän käänteen jälkeen tulkitsee taas uudella tavalla noita biisejäkin joissakin kohtauksissa. Keittiökohtauksessa esimerkiksi soi Ed Sheeranin Kiss me -biisi, jonka ainakin itse tulkitsin Sanan pyynnöksi Yousefille vakiintua parisuhteeseen alkusäkeistön perusteella. Mietin, että ehkä Yousefilla on tyttöjenpyörittelytaustaa, josta Sanakin jonkin verran tietää, mutta toivoo, että heistä tulee jotakin pysyvää.

Mutta nyt kun miettii asiaa Yousefin En usko Allahiin -tunnustuksen jälkeen, niin saavat biisin seuraavat sanat laulun vaikuttamaan lähes vuoropuhelulta, jossa Yousef vastaa Sanalle, kuinka on rakastumassa (Sanan) silmiin, jotka eivät vielä tunne häntä (Yousefia).

(Biisin lyriikoista ei siis ilmeisesti voi edes laittaa pätkiä tänne, koska joku poistattaa sen…)

Ja jos haluaa vielä enemmän lohtua, että ehkä se Yousef kuitenkin tietää, mitä tekee Sanan kanssa, niin Feel it Coming -biisissähän lauletaan myös siitä, että saisi mahdollisuuden yrittää antaa sen, mitä toinen haluaa.

Minusta tässä siis annetaan pienillä vihjeillä koko ajan ymmärtää, kuinka vakavissaan Yousef on Sanan suhteen ja millainen kumppani hän aikoisi Sanalle olla. (Perheestä puhuminen, tukeminen Sanaa hänelle tärkeissä asioissa, vastenmielisyys "nainen on miehen alamainen" -läppää kohtaan orjakohtauksessa, alkoholista syyn niskoilleen ottaminen, jottei Sana joutuisi kärsimään jne.)

Lisäksi se, että Yousefhan ei ole käyttäytynyt mitenkään vapaamielisesti Sanaa kohtaan, vaan on kunnioittanut niitä rajoja, mitä musliminaiseen tulee säilyttää, koska Sana itsekään ei hoksannut ettei tämä ihastus tosiaan olekaan muslimi, vaan hyvin liberaali tyyppi, joka itseasiassa olisi voinut lähteä paljon suoremminkin Sanan huomiota tavoittelemaan. Minusta Yousef vaikuttaa siis tyypiltä, joka nimenomaan haluaa toimia siten, kuin on oikein Sanan kantilta katsottuna heidän suhteessa edetessään.

Mistäs me se tiedetään, kuinka kauan hän on Sanaa miettinyt ja ehkä myös pohtinut, mitä se vaatii, jos hän oikeasti haluaa olla Sanan kanssa. Ties, vaikka Yousefkin on jo alkanut pänttäämään sitä Koraania ja etsinyt sieltä vastauksia... Mua jotenkin kihelmöittää myös ajatus siitä, että ehkä Evenillä on tästä ihastuksesta jotakin inside-tietoa. Eli ehkä tämä tosiaan on Yousefin puolelta paaaaaljon pitempiaikainen ihastus kuin, mitä Sana tietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi