Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tileillä riihikuivaa rahaa 11600€. Uskomatonta.

Vierailija
03.05.2017 |

Täysin itse tienattua ja säästettyä rahaa, omalla työllä. Elettiin vuosia yhteiskunnan tuilla, opintotuilla ja Kelan vanhempaintuilla - opiskeltiin, hankittiin perhe. Sitten päästiin töihin kumpikin ja nyt Kelasta tulee vain lapsilisät.

Opiskeluaikana alkoi tuntua siltä, etten ainakaan minä työllisty tässä taloustilanteessa ikinä ja joudun elämään Kelan tuilla lopun ikäni ja olemaan vain loinen tälle yhteiskunnalle. Toisin kävi, nyt olen iloinen veronmaksaja. Tuo summa vaan tuntuu niin älyttömältä, kun miettii, miten aiemmin laskettiin ihan senttitasolla makaronipussien hintoja.

Ihanaa pärjätä itse!

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa asia, mikä tässä on älytöntä on se, että ne makaavat pankkitilillä. Joiltakin ihmisiltä vain pitäisi lailla kieltää ylimääräinen raha.

Tai hei, miksette vaikka nosta niitä käteiseksi ja levittele kadulle. Katsokaa, että on sopivan tuulinen ilma, niin setelit leviää mahdollisimman laajalle alueelle.

Joopa joo. Me sijoitettiin pankin neuvosta tuhansia euroja eri rahastoihin.

Parissa kuukaudessa rahojen arvo oli alentunut monta sataa euroa. Edes inflaatio ei tuohon pysty. Vedettiin ne pois rahastoista ja päätettiin, ettei enää ikinä. sanokoon muka fiksut, kuten sinä mitä tahansa.

Mistäs muuten luulet osakemiljonäärien voittojen tulevan? Aivan.

Ei kannata tehdä ihan noin pitkälle johtavia johtopäätöksiä parin kuukauden kokemuksella pankin kalliista rahastoista.

Laittakaa vaikka 50 euroa/kk nordnetin tarjoamiin rahastoihin, joissa kulut ovat paljon pienemmät kuin pankkien rahastoissa. Tuon parin kuukauden aikana pienikin heilahdus markkinoissa voi aiheuttaa aika huomattavan eron rahaston arvoon. Odotusarvo rahastosijoittamisessa kuitenkin on vahvasti plusmerkkinen. Sijoittaminen rahastoon on pitkäjänteistä ja siinä ajatellaan vuosia ellei kymmeniävuosia eteenpäin.

Itse aloitin rahastosijoittamisen pankin neuvosta 21- vuotiaana pankin omaan rahastoon Danske Invest Suomeen. Tuonne en laita enää kuin 30eur/kk. Toimii ikään kuin hätävaran hätävarana johon en koske kuin ehkä eläkeikäisenä.

Erinäisissä nordnetin rahastoissa tällä hetkellä noin 25 000 euron arvosta osuuksia.

Vierailija
42/56 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa asia, mikä tässä on älytöntä on se, että ne makaavat pankkitilillä. Joiltakin ihmisiltä vain pitäisi lailla kieltää ylimääräinen raha.

Tai hei, miksette vaikka nosta niitä käteiseksi ja levittele kadulle. Katsokaa, että on sopivan tuulinen ilma, niin setelit leviää mahdollisimman laajalle alueelle.

Parissa kuukaudessa rahojen arvo oli alentunut monta sataa euroa. Edes inflaatio ei tuohon pysty. Vedettiin ne pois rahastoista ja päätettiin, ettei enää ikinä. sanokoon muka fiksut, kuten sinä mitä tahansa.

OIsittte ottaneet itse asioista selvää ja sijoittaneet hyvää osinkoa maksaviin yhtiöihin. Rahastot ovat vaan sitä varten että niihin laitetaan se muutama kymppi kuussa ja kerrytettän pottia isompa osakeostoa (1000-2000 e ) varten. Kuvittelin että kaikki tietävät tämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä luin otsikon väärin: että tileillä 116 000 € ja siksi klikkasin auki.

Kymppitonni ei ole mikään raha.

Vierailija
44/56 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla, mutta mä oon tähän asti elämääni elelly kelan tuilla ja pätkätöillä koulun ohella ja kesällä, ja mulla on enemmän ku toi varallisuutta. Eka siis opiskelin ja nyt oon äitiyslomalla. Että aika outoa rahankulutusta ollut jos ei tuilla oo meinannu pärjätä... ite oon tuilla (huom ei lainaa) pärjänny aina niin että säästöönkin on jääny. Joillain ei kai vaan oo sitte rahapäätä..

N26

Vierailija
45/56 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin palstalta sukupolvien välisen kuilun. Omassa nuoruudessa ei hankittu lapsia kesken opintojen eikä eletty yhteiskunnan tuella, vaan mentiin töihin opintojen ohessa ja perustettiin perhe vasta sitten. Tiukkaahan se oli 90-luvun lopussa, mutta silloin ei toimeentulotukea jaettu yhtä avokätisesti kuin nyt.

Mutta hienoa, että ap:lla on nyt rahaa, kun lasten mopokortit alkavat olla ajankohtaisia.

Tiedoksi - jos nykyään jää odottamaan vakituista työpaikkaa ja säännöllisiä tuloja, niin niitä lapsia ei voi tehdä koskaan. Itselläni on kolme lasta, olen nelikymppinen eikä edelleenkään vakituista työpaikkaa. Asiantuntijatehtävässä ja seuraava projekti on sovittu vuodeksi eteenpäin.

Ja oletat, että 90-luvulla olisi ollut jotenkin toisin? Että olisi kannattanut hankkia lapsia niin, ettei ole  muita tuloja kuin yhteiskunnan tarjoamat etuudet? Enkä kirjoittanut, että pitää odottaa vakituista työpaikkaa ja säännöllisiä tuloja vaan kirjoitin, että itse en halunnut edes pahimman laman aikaan maksattaa asumistani ja lasteni vaatteita yhteiskunnalla. Nykyisin tehdään toisin eli kulutetaan rahaa huolettomasti, koska sossusta saa aina rahaa.

Vierailija
46/56 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko vähän leuhka?

Vierailija
47/56 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan katkeransuolaisen suloista naukunaa :)

Hienoa ap! Jatkakaa samaan malliin. Olen itsekin onnellinen kun säästöjä on kertynyt 10v aikana aika huima määrä kun ottaa huomioon etteivät  tulot kuitenkaan päätä huimaa. Tilillä osa, osa rahastoissa, osa vakuutuksissa ja tietysti osa asunnossa. Lainaa ei tarvitse ottaa edes autoon, eikä maksaa visalla ja on taloudellisesti turvallinen olo. 

48/56 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä mamit paljastuvatkin sijoitusguruiksi jotka ovat vain vihaisia kun joku pitää tilillään tuollaista summaa eikä sijoituksissa :) Mutta onneksi olkoon vain AP:lle. Joku kymppitonni tai vähän yli on ihan hyvä jemmaraha tililläkin. Murehditte niitä sijoituskohteita sitten joskus kun summa kasvaa. 

Vierailija
49/56 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä tänne pitää aina jonkun tulla valittamaan siitä, miksei toiset laita rahojaan rahastoon tai jonnekin?

Mä en ainakaan halua hävitä yhtään rahaa, en pitkällä tai lyhyellä aikavälillä. Mitä muuta kuin häviämistä se on, jos 10 000 euron sijoituksesta häviää 50% ja sitten saa 5% koron? Ja koko ajan niihin tungetaan rahaa. Ainoa joka voittaa, on pankki.

Vierailija
50/56 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh. Meni hyvä fiilis. YKSI positiivinen kommentti. Muut haukkuvat white trashiksi ja tyhmäksi. 

Mukavaa aurinkoista päivää kaikille. Minä menen nyt iloisesti töihin!

ap

Mitä odotat palstalaisilta joista pääosa on länsi-"suomesta"? Kaikki wt-jutut, lähärien haukkumiset,ym,ym,ym. Sieltä ne tulee, usko huviksesi.

Vierailija
51/56 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla aika nuori tai wt sillä 11 600 EUR tilillä ei ole mikään mainitsemisen arvoinen asia.

Ja sinun kannattais ehkä myös miettiä omaa statustasi (Kun mainitaan wt, kertoo se jo aika paljon :/ ), kun et sitten asian pääpointtia "halunnut" ?ymmärtää. Kyse ei ollut rahalla kehumisesta tai sijoitusvinkeistä, vaan siitä onnesta, kun on päässyt kitkuttamasta yhteiskunnan tuilta ja saanut tilille kivasti pelivaraa elämiseen. "Onnellinen veronmaksaja"...

Hienoa ap!

Jk Täällä löyhkää kateus. Ei tuo vielä niiiin iso summa ole :D Yritystä nyt!

Vierailija
52/56 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ymmärrä sellaista paria perusasiaa, kuin että sijoitusten arvo todennäköisesti muuttuu ylös ja alas monta kertaa sijoitusaikana, ja että mitään ei ole tienannut tai hävinnyt ennen sijoitusten realisointia, ei tosiaan kannata sijoittaa.

Mutta te otitte paniikissa heti takkiin myymällä ekaan negatiiviseen muutokseen, oi voi 😂

Tarkoittaako tämä, ettei minulla ole mitään hätää Talvivaarani kanssa?

- Paula

En osaa sanoa, en seuraa roskapaperien edesottamuksia.

Asiantuntijan luulisi....

Vierailija
53/56 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä luin otsikon väärin: että tileillä 116 000 € ja siksi klikkasin auki.

Kymppitonni ei ole mikään raha.

Kyllä se on ihan raha! Ja jos otat laput silmiltäsi, ja luet koko aloituksen missä kerrotaan kuinka ihanaa on päästä tukiviidakosta persaukisena töihin ja katsoa kuinka pankkitilillä onkin yhtäkkiä kymppitonni, niin mites on? Kiliseekö kello? Siis ei kerrottu, eikä mitenkään leuhkittu että mullapa on rahaa (ei ehkä vielä noin pienellä summalla kannatakaan), vaan iloittiin siitä, että VIHDOINKIN minullakin on hieman rahaa, joten PÄRJÄTÄÄN nyt OMILLAAN!

Voi teitä palstapyrkyreitä :/

Vierailija
54/56 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla aika nuori tai wt sillä 11 600 EUR tilillä ei ole mikään mainitsemisen arvoinen asia.

Veikkaisin, että wt, jos ne kerran tosiaan ovat tilillä, eivätkä sijoitettuna.

No empä tiedä... 11 k on kuitenkin loppujen lopuksi aika pieni summa jos eteen tulee yllättäviä kulueriä, kuten auton remonttia tai vesivahinkoa.

Itselläni on jatkuvasti noin 10 k käyttelytilillä, 40 k Bank Norwegianissa ja loput osakkeissa, enkä tunne itseäni lainkaan wt:ksi

Vierailija
55/56 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta mä oon tähän asti elämääni elelly kelan tuilla ja pätkätöillä koulun ohella ja kesällä, ja mulla on enemmän ku toi varallisuutta. Eka siis opiskelin ja nyt oon äitiyslomalla. Että aika outoa rahankulutusta ollut jos ei tuilla oo meinannu pärjätä... ite oon tuilla (huom ei lainaa) pärjänny aina niin että säästöönkin on jääny. Joillain ei kai vaan oo sitte rahapäätä..

N26

Eihän se nyt pelkästään rahapäästä ole kiinni. Mulla jää tuista keskimäärin n. 200 euroa kuussa säästöön joka on minusta ok. Jäisi paljon enemmän mutta käyn ulkona, syön mitä haluan, matkustelen. Elän. Enkä laita kaikkea mahdollista säästöön. Ja yhden lapsen ja vieläpä pienen kanssa menot on ihan mitättömät. Ihan eri asia asua teinien kanssa.

Vierailija
56/56 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten minun vanhemmat halusivat lahjoittaa lapsenlapsilleen tuhat euroa kullekin. Pankkineuvoja oli suositellut laittamaan rahaa rahastoihin ja niin vanhemmat tekivät. Vuotta myöhemmin 1000 euroa olikin jo 1300 euroa. Minusta tuo oli tosi hyvä nousu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi