Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postin toiminta melkein vei luottotietoni

Vierailija
02.05.2017 |

Olin unohtanut maksaa yhden laskun helmikuussa. En tiedostanut missään vaiheessa, että se oli edelleen maksamatta, koska mitään maksumuistutusta tai perintätoimiston laskua ei tullut. Tänään sitten tuli sähköpostitse ukaasi, että jos et parin päivän sisällä ota yhteyttä perintätoimistoon, menee luottotiedot. Kävi ilmi, että jonnekin postin syövereihin on hävinnyt maksumuistutus, perintätoimiston lasku 1 ja perintätoimiston lasku 2. Onneksi tämä sähköposti sentään löysi perille, mutta pistää kyllä miettimään postin toimintaa!

Onko kellään samanlaisia kokemuksia? Mihin voi valittaa? Eikö tämä postin sekoilu uhkaa jo pienen ihmisen oikeusturvaa. Postin sivuillakaan ei ole mitään palautelomaketta, varmaan siksi että negatiivista palautetta tulisi niin paljon...

Kommentit (18)

1/18 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais varmaan maksaa ne laskut ihan ajallaan 😊

Vierailija
2/18 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerpele11 kirjoitti:

Niiiiin….. Yleensä toki maksankin, mutta joskus saattaa kenelle tahansa käydä niin että unohtuu. Ei liene kuitenkaan tarkoituksenmukaista, että seuraava askel on luottotietojen menetys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerpele11 kirjoitti:

Tottakai kannattaa maksaa ajallaan, mutta maksumuistutukset ja perintätoimiston kirjeet ovat olemassa ihan syystä. Ei todellakaan ole tarkoituksenmukaista tai kenenkään kannalta järkevää jos normaalisti asiansa hoitavalta ihmiseltä lähtee luottotiedot yhden unohduksen takia. Sen takia nuo huomautukset on olemassa.

Vierailija
4/18 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, että tuo on postin syy, kun kerran saman firman kaikki muistutukset on jäänyt tulematta. Firman päässä vika. Mulla on nimittäin käynyt joskus samanlailla, silloin tosin kyseinen firma myönsi omaksi virheekseen.

Vierailija
5/18 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käynyt niin et unohdin yhden laskun mainoskasaan, ja eka maksumuistutus ei mulle koskaan saapunut. Seuraava tuli sit jo ulosottovirastosta ja tekstin sävy oli kyllä tyrmäävä. Perintämaksua tuli kohtuuton summa laskun päälle.

Vierailija
6/18 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerpele11 kirjoitti:

Ihanko totta?! Laskutko kannattaisi maksaa ajallaan? 😮 Kukaan ei tätä varmaan tiennytkään.

Täydelliselle ihmiselle voi olla yllätys, että tunnollinenkin ihminen voi joskus tehdä virheen. En ole ap, mutya itseltäni on kerran jäänyt lasku maksamatta siksi, että maksaessani useita laskuja kerralla, olin vahingossa laittanut yhden paperisen laskun maksettujen laskujen pinoon. No, siitä tuli myöhemmin muistutus ja maksoin sen joten ei ongelmaa. Sun mielestä varmaan olisi ihan kohtuullista että Postin mokailujen takia en olisi saanut muistutusta ja olisin joutunut perintään tai pahimmassa tapauksessa menettänyt luottotietoni. Siis Posti saa mokailla ihan miten paljon huvittaa ilman mitään vastuuta asiakkaidensa omaisuudesta, mutta auta armias jos ylsityisihminen tekee kerran yhden virheen. :D

Vierailija
7/18 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulle kävi sama. Sain just tänään vihdoin perintätoimistolta kirjeen, jonka Posti oli osannut toimittaa jopa oikeaan osoitteeseen. Tämä olikin jo se 2. kirje perintätoimistolta, tätä ennen jäänyt tulematta itse lasku, maksumuistutus ja 1. perintätoimiston kirje. Hyvin se Kusti polkee.

Vierailija
8/18 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla posti ei palauttanut ikinä palauttamaani verkkotilausta... kiva sitten soitella posti, verkkokauppa, klarna ja perintätoimisto...

Vierailija
9/18 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika iso moka postilta. Ihan naurettavaa tuo postin toiminta nykyään.

Vierailija
10/18 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 jatkaa, että sain poatitse vain sen varsinaisen laskun, enkä tietenkään malsanut palautettua tuotetta. Maksumuistutusta ei ole tullut vielä...

Vierailija
11/18 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa siirtyä säköiseen laskuun. Ne paperilaskut ei todellakaan tuu aina ajoissa.

Vierailija
12/18 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en saanut muistutusta jne. Tajusin, että jotain on vialla, kun luottokortilla (nettiostoksen) maksaminen ei onnistunut.

Vierailija
13/18 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa ei voi enää luottaa yhteenkään valtion lafkaan. Ihan kuin ne kilpailisivat keskenään kenen palvelu on paskinta ja vuoden lopussa jaetaan isoimmat osingot eniten möhlineen puljun pomolle.

Vierailija
14/18 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa käynyt meillekin, melkoisen raivostuttavaa että ensimmäinen perille tuleva lasku onkin jo perintätoimistolta. Harmi, ettei suoraveloitukselle saa jokaista laskua.

Vierailija
15/18 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerpele11 kirjoitti:

Tottakai kannattaa maksaa ajallaan, mutta maksumuistutukset ja perintätoimiston kirjeet ovat olemassa ihan syystä. Ei todellakaan ole tarkoituksenmukaista tai kenenkään kannalta järkevää jos normaalisti asiansa hoitavalta ihmiseltä lähtee luottotiedot yhden unohduksen takia. Sen takia nuo huomautukset on olemassa.

Niin, jos ei hoida asioistaan, niin silloin noita tulee.

Vierailija
16/18 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä maassa ei voi enää luottaa yhteenkään valtion lafkaan. Ihan kuin ne kilpailisivat keskenään kenen palvelu on paskinta ja vuoden lopussa jaetaan isoimmat osingot eniten möhlineen puljun pomolle.

Juuri näin, ja yhteistä näille on vielä se että asiakaspalvelu on melkein haista vittu -tasoa. Kuten siinä eilisessä ketjussa jossa paketti oli seilannut kuukauden Turun ja Liedon väliä ja postin toistuva vastaus oli että mitään ei voida tehdä, vaikkei se paketti ollut edes hukassa. :D VR on toinen jolta on ihan turha odottaa yhtään avuliasta vastausta ongelmaan.

Vierailija
17/18 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään ilmoituksen saapuneesta paketista. Hieman ihmettelin asiaa kun mitään paketteja ei pitänyt olla tulossa. Kävi ilmi, että saapunut paketti oli viime viikolla lähettämäni asiakaspalautus joka on nyt siis jostain syystä tullut takaisin minulle. Saa nähdä meneekö tälläkään kertaa perille.

Entä jos paketti ei kerkiä takaisin ennen palautusajan umpeutumista postin perseilyn takia, joudunko maksamaan ne vaatteet jotka yritin palauttaa? Todennäköisesti.

Vierailija
18/18 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tänään ilmoituksen saapuneesta paketista. Hieman ihmettelin asiaa kun mitään paketteja ei pitänyt olla tulossa. Kävi ilmi, että saapunut paketti oli viime viikolla lähettämäni asiakaspalautus joka on nyt siis jostain syystä tullut takaisin minulle. Saa nähdä meneekö tälläkään kertaa perille.

Entä jos paketti ei kerkiä takaisin ennen palautusajan umpeutumista postin perseilyn takia, joudunko maksamaan ne vaatteet jotka yritin palauttaa? Todennäköisesti.

Ota heti yhteyttä siihen kauppaan jolle olet palauttamassa tavaraa ja kerro miten käynyt. Jos ovat fiksuja ja joustokykyisiä niin voivat pidentää palautusaikaasi, mutta kannattaa ottaa yhteyttä ennen palautusajan umpeutumista. Postilta on turha odottaa mitään joustoa tai edes vastuuta omista virheistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi