Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mielestänne 70-vuotias vanha?

Vierailija
02.05.2017 |

Ennen ajateltiin, että kun täyttää 60 vuotta, on vanha ja lahjaksi hankittiin kiikkutuoli. Nykyisin tuntuu, että 70-vuotiaskin on vielä keski-ikäinen ja vanhuus alkaa vasta reilusti yli 80-vuotiaana.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vanhuus-käsite tuli mieleeni, kun huomasin, että Paula Koivuniemi täyttää ensi kuussa 70 vuotta.

Ap

Vierailija
2/64 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa 70-vuotiaista ei ole vielä vanhoja. Joku sen sijaan saattaa olla vanha jo 60-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa iällisesti on jo vanhahko, mutta muu riippuu henkilöstä. Esimerkiksi oma äitini täyttää tänä vuonna 70 ja ei menisi päivääkään yli 60-vuotiaasta, on vielä töissäkin. Touhuaa varmaan enemmän kuin minä yli kolmekymppinen! Sama isäni, täys meno päällä samassa iässä.

Vierailija
4/64 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi vanha, vaan iäkäs. Äitini täyttää 72v. ja tekee edelleen keikkaa perushoitajana, ja isäni täyttää 75v. ja tekee edelleen toiminimellään lvi-suunnitelmia. He asuvat omakotitalossa ja hoitavat itse kaiken eli elävän normaalia elämää kuten nuoremmatkin. Tokihan riippuu paljon ihmisestä, toiset ovat jo vanhoja ja huonokuntoisia 7kymppisenä.

Vierailija
5/64 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä, joku on vanha jo 60v ja joku nuorekas vielä 90v.

Vierailija
6/64 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuus alkaa vasta sitten kun ei kykene hoitamaan asioitaan. Ikä on sivuseikka. Ennen vanhuus alkoi jo 50-vuotiaana ja läheiset ostivat kiikkustuolin syntymäpäivänä.

Vierailija
7/64 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ikäloppu jo nelikymppisenä. Elämä takana.

t. Vanha, kyyninen, katkeroitunut akka. :)

Vierailija
8/64 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai pitkälti henkilöstä.

Tiedän eräänkin miehen, joka totesi täyttäessään 40, että on vanha.

Itse olen 49 ja olen mielestäni oikein sopivan ikäinen, en haluaisi olla päivääkään nuorempi ainakaan.

Omat vanhempani ovat 78 ja 80 vuotiaat ja ovat hyväkuntoisia, sekä nuorekkaitakin ikäisekseen.

Geenit, terveys, olemus ja ajatusmaailma luovat mielestäni ihmisestä sen kokonaisuuden, näenkö hänet "vanhana", vaiko en.

Vierailija
9/64 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä vanhuus-käsite tuli mieleeni, kun huomasin, että Paula Koivuniemi täyttää ensi kuussa 70 vuotta.

Ap

Lenita oli eilen tv:s ja jos kaikki olisivat 80- vuotiaana yhtä energisiä, uusia projekteja pursuavia ja kaiken päälle tyylikkäitä persoonia niin hyvä olisi. Perinteinen vanhuus on mennyttä.

Vierailija
10/64 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Joku voi tietysti olla nuorekas ja hyväkuntoinen, mutta kyllä noilla vuosilla on minusta jo vanha. Mikä ei tietenkään tarkoita että olisi toinen jalka haudassa.

Vierailija
11/64 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyi vittu mikä mummo :D en panis

No entäs Katri Helena? Tommi on 32v nuorempi Katria. Panisitko ja mitä meiltä Tommin naismausta? Katri on 71 ja täyttää kesällä 72v!

Vierailija
12/64 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kakki virallisen eläkeiän ylittäneet ovat vanhoja. Paitsi ikinuori Aira Samulin. :)

Vierailija
13/64 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani ovat tuonikäisiä, mutta todella nuorekkaita. Itse tunnen olevani ikäloppu jo nyt, nelikymppisenä. Minulla on ollut raskas elämä.

Vierailija
14/64 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä 70 vee on vanha, vaikka kuinka  kävisi töissä. Mun mielestä vanhus ei tarkoita huonokuntoista avutonta vihannesta hoitokodin sängyssä kuten ei lapsikaan tarkoita automaattisesti tervettä ikiliikkujaa.

Vierailija
15/64 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on vanha. Miksi sitä kaunistellaan. Ei ole rikos olla vanha. Vanhuus on jokaisella edessä.

Vierailija
16/64 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin just kirjoittaa, että tämä ranskalainen Brigitte Macron, 64-v, presidenttiehdokkaan puoliso, on aika nuorekkaan oloinen eläkeikäiseksi. Miehensä on ilmeisen älykäs ja myös vaikutusvaltainen, eli ilmeisesti ihan vapaaehtoisesti on naimisissa.

Vierailija
17/64 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi vanha, vaan iäkäs. Äitini täyttää 72v. ja tekee edelleen keikkaa perushoitajana, ja isäni täyttää 75v. ja tekee edelleen toiminimellään lvi-suunnitelmia. He asuvat omakotitalossa ja hoitavat itse kaiken eli elävän normaalia elämää kuten nuoremmatkin. Tokihan riippuu paljon ihmisestä, toiset ovat jo vanhoja ja huonokuntoisia 7kymppisenä.

Äitisi on mielestäni ahne kun vie nuoremmilla työt. En ilkeäis olla töissä siinä iässä enää en vaikka olis nuorekas. Kun eläkeikä koittaa tietä muille työ tarvitsijoille ja työpaikan ovi kiinni.

Vierailija
18/64 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan ihmisestä. Tiedän ihmisiä joista tulee vanhuksia jo 65-vuotiaina, mutta tiedän myös ihmisiä jotka vielä 8-kymppisinä ovat hyvin aktiivisia ja nuorekkaita.

Vierailija
19/64 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitisi on mielestäni ahne kun vie nuoremmilla työt. En ilkeäis olla töissä siinä iässä enää en vaikka olis nuorekas. Kun eläkeikä koittaa tietä muille työ tarvitsijoille ja työpaikan ovi kiinni.

Ihan hirveää shaibaa. Samalla lailla se vanhus tarvitsee sitä rahaa. Oletko rehellisesti sitä mieltä että täysin työkykyisen ihmisen pitäisi mennä eläkkeelle yhteiskunnan hoivattavaksi sen sijaan että tienaisi oman elantonsa jotta teoreettisesti tilalle palkattaisiin joku nuorempi? Typerä ja ikärasistinen ajatus että tietyn iän jälkeen joutuisit väistymään elämästä sivuun vaikka kuinka olisit elämänjanoinen ja energinen.

Vierailija
20/64 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin just kirjoittaa, että tämä ranskalainen Brigitte Macron, 64-v, presidenttiehdokkaan puoliso, on aika nuorekkaan oloinen eläkeikäiseksi. Miehensä on ilmeisen älykäs ja myös vaikutusvaltainen, eli ilmeisesti ihan vapaaehtoisesti on naimisissa.

Se ryppyinen, kuiva kurppahan näyttää 90-vuotiaalta. Todella kaukana nuorekkaasta! Ei helvetti, nuorekas 😂😂😂.