Onko ulkonäön menetys vanhenemisen vuoksi rankempaa naiselle joka on ollut kaunis
kuin naiselle joka ei koskaan ole ollutkaan minkään näköinen?
Kommentit (44)
Mun mielestä moni kaunis säilyy pitkälle vanhuuteen asti kauniina, jos painoa ei kerry tolkuttomasti ja huolehtii itsestään muutenkin. Tietenkään 45v ei näytä parikymppiseltä mutta harva haluaisikaan.
Sama ongelma miehillä, lihominen ja laiskistuminen keski-iässä on suurimpia rupsahtamisen syitä.
En ole kokenut rankaksi "rupsahtaa". Olen yhä miellyttävän näköinen 60 vuotiaana. Minulla oli ihanat naisen mallit äidistä ja isoäidistä, jotka pitivät itsestään hyvän huolen ulkoisesti ja sisäisesti. Heistä huokui tasapaino ja itsensä hyväksyminen, joten en edelleenkään osaa arvioida ihminen kauneutta pelkästään ulkoisista tekijöistä. IHmisessä on kauneutta juuri sen verran kuin hän itseään osaa arvostaa. Ikä yleensä auttaa naista kukoistamaan entistä enemmän. Nuorena epävarmuus omasta ulkonäöstään on varmasti monelle tuttua ja miksi monta vuotta menee kauneudesta silloin ihan hukkaan nuoren ihmisen pohtiessa jokaista senttiään kehossaan.
Ei ole vaan päinvastoin vaan yleensä kaunis on vanhetessaankin kauniimpi kuin muut. Yksi muka väittää että keski-iällä mika miehet katsovat niin se on ihan mielikuvitusta. Miehet voivat katsoa vaan sen takia että elättäisiköhän se ämmä ja pääsisikö sohvalle makaamaan ja joku epätovoinen miehenkipeeä ämmä alkaisi huolehtimaan ja ruokkimaan.
Tietenkin menet. Meillä on buldogin näköisiä naisia aivan tarpeeksi. Itsekin menen muutaman vuoden päästä. Seuraan vielä tilannetta ja koitan korjata kasvojumpalla kasvojen lihaksia.