Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on oikeassa, minä vai mies?

Vierailija
02.05.2017 |

Tällainen itselläni ärsyttää ja mietityttää..elikkäs;
Päästiin synnäriltä vauvan kanssa kotiin. Vauvalta täytyi vielä seurata verikokeista bilirubini-arvoa,eli meidän täytyi parin päivän päästä heti aamusta ajaa takaisin sairaalaan otattamaan vauvalta em.verikoe. Menimme sitten aamulla sairaalaan, vauvalta verikokeen lisäksi myös punnitaan paino. Istuimme odotus-aulaan odottamaan
Siellä oli toinenkin perhe meidän lisäksi, ja tämä mamma sattui olemaan huone-toverini synnäriltä. Heidänkin vauvalta otetaan verikoe ja paino. Kysyimme, moneltako teillä on tänne aika. Heillä oli 7.45 ja meillä klo 8.

Elikkäs, meitä oli siinä odotusaulassa kaksi perhettä jo molemmilla vauvoilla verikoe ja paino. Labra-hoitaja siis tulossa odotusaulaan ottamaan verikokeet.
Aulaan tuli ensin sairaanhoitaja joka sanoi että" labra-hoitajaa ei vielä näy ja tulee varmasti pian mutta sitä ennen voidaan ottaa vauvoilta paino odotellessa tässä viereisessä huoneessa". Ja että "kummasta aloitetaan?" Tuolloin minä hyssyttelin sylissäni huutavaa vauvaa ja vastasin että ihan miten vaan. Toinen äiti vastasi että menkää te vain ku meidän poika nukkuu tässä (kaukalossa) vielä. Me mentiin ensin punnitukseen viereisee huoneeseen, mentiin ripeästi koska tyttömme huusi. Ajattelin lab-hoitajan kohta tulevan ja silläaikaa ottaisi kaverimme vauvalta verikoeen silläaikaa kun itse olemme punnituksessa. Kun punnituksesta tuli valmista, ei lab-hoitajaa viel näkynytkään. Toinen vauva meni sitten punnitukseen ja me tultiin takaisin odotusaulaan.Pian lab-hoitaja tulikini ja otti meidän vauvalta verikokeen ja seuraavaksi toiselta vauvalta. Näin me pääsimmekin lähtemään kotiin ennemmin kuin tämä toinen perhe, vaikka tällä toisella parheellä oli varattuna aika ennen meitä.
Kotimatkalla mieheni sätti minua autossa kuinka minulla ei ole käytöstapoja ja etuilin toista perhettä. Se ei ollut tarkoitukseni, en ajatellut asiaa yhtään kun rauhoittelin huutavaa lastamme ja toinen äitihän sanoi että menkää te vain. Mieheni sanoi että joo joo mutta olis sun pitänyt tajuta sanoa että " ei kun menkää te itse ensin koska teillä on aikakin ennen meitä. Kyllä tuo kuuluu ihan peruskäytöstapoihin". Ärsyttää tuollainen moittiminen ja sättiminen. Mies oli oikeesti vihainen. Mitä ajatuksia? Melko äimänä olin ja morkkis tuli.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tulokset on nyt sitten oikein, kun on menty erijärjestyksessä jossa ajat oli.

Vierailija
2/25 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Kaikesta näköjään saa ongelman, jos niin haluaa.

Olihan sinulla käytöstavat. Arvostit toista äitiä, kun teit mitä hän ehdotti.

Ja kyllähän nyt toisen ihmisen sanomisia pitää uskoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin antanut toisen äidin mennä ensin.

Toisaalta teidän vauvanne itki ja hän totesi, että voitte mennä ensin.

Miehesi käytös on epäkohteliasta, joten olen pahoillani.

En usko, että toiselle äidille jäi ongelma tilanteesta.

Vierailija
4/25 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaushormonien piikkiin.

Vierailija
5/25 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta teit ihan oikein koska toinen äiti halusi että vauva saa nukkua. 

Miehesi on idiootti. Jos olisi halunnut että menette oikeassa järjestyksessä niin olisi sanonut sen labran tädille.

Vierailija
6/25 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse et ole koskaan sanonut jotain äkkiväärää?

Vierailija
7/25 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehesi ei sanonut, että menkää te ensin, jos kerran oli paikalla? Miten kehtaa haukkua toista asiasta, jota ei itse tehnyt sen paremmin?

Vierailija
8/25 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tulokset on nyt sitten oikein, kun on menty erijärjestyksessä jossa ajat oli.

Varmistettiinko henkilölöllisyys jotenkin labrassa?

Vierailija
9/25 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehesi on todellakin suuttunut turhasta, ja sinä olet oikeassa. En itsekään haluaisi herättää nukkuvaa vauvaa, joten jos olisin ollut se toinen äiti, olisin ollut iloinen jos ei heti olisi tarvinnut lasta herättää. 

Vierailija
10/25 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti henkilöllisyys varmistettiin

-ap

Vierailija
11/25 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hämilläni kun houtaja kysyi kumoi ensin? Kun kerran ajatkin oli annettu. Jälkikäteen ajatellen olisin voinut sanoa että meillä on aika vasta klo 8, nämä toiset menkööt ensin.

En itse ajatellut mitenkään että joo mun pitää päästä eka koska mun vauva itkee. Menin ripeästi sitten punnitus-huoneeseen , mies sanoi sitt vain toiselle perheelle ett ei tää nyt menny niinku piti..

Vierailija
12/25 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv.ap

Vierailija
13/25 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, kyse oli vartin erosta alunperinkin! Aivan sama jollain vartilla! Et todellakaan tehnyt mitään väärin, toinen vauva nukkui ja toinen huusi, tottakai oli käytännöllisempää mennä noin päin, ja toinen äiti sitä itse ehdotti. Niin olisin tehnyt minäkin jos omani olisi nukkunut ja kyseessä olisi ollut muutaman minuutin juttu. Älytöntä kuinka joustokyvyttömiä jotkut voivat olla. Oikein kunnon byrokraattisuomen kasvatteja. Ei se ole käytöstapojen puutetta että sopeudutaan tilanteeseen yhteisymmärryksessä ja kohteliaasti, päinvastoin! 

Vierailija
14/25 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi ett tää toinen mies oli vastannut miehelleni että " näitähän sattuu". Eli mukamas rivien välist ett meitä on joka lähtöön ja ett näitä etuilijoitakin mahtuu jokapaukkaan.. en usko ett tarkoitti sitä niin. Vaan että " sattuuhan sitä, ei se mitään" tms

Ap

Vierailija
15/25 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh. Kaikesta näköjään saa ongelman, jos niin haluaa.

Olihan sinulla käytöstavat. Arvostit toista äitiä, kun teit mitä hän ehdotti.

Ja kyllähän nyt toisen ihmisen sanomisia pitää uskoa.

Suomalaiset eivät osaa ottaa lahjaa vastaan. Jos toinen tarjoaa jotain (kiitos, lahja, etuus - tässä, saat mennä ennen minua), niin sen saa ottaa vastaan ja kiittää. Miehesi ei osaa ottaa lahjaa vastaan. Et tehnyt AP mitään väärin tai väärää.

.

Samoin kun joku kehuu, niin sen voi uskoa ja kiittää siitä. Näin tehdään kohteliaiden tapojen kautta. Ei vähätelä (aina) itseään ja näin myös vähätellä kiitoksen antajaa (tämä onkin väärässä; valehtelee tms.).

.

Ymmärsikö miehesi edes kiittää tuota toista äitiä?

Vierailija
16/25 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mies on kyllä pikkutarkka luonne.

Ap

Vierailija
17/25 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja tarkoitti kysymyksellään, että kummalla oli se varhaisempi aika.

Nähtävästi tuo toinen äiti oletti, että osaat sanoa, että tuo toinen perhe on ensin, meillä on aika vasta kahdeksalta. Olittehan juuri siitä jutelleet. Kun vaikutit ylimieliseltä vaatijalta, niin toinen äiti tuumasi, että vähemmän joutuu kanssasi olemaan, kun antaa mennä ensin punnituksiin.

Vierailija
18/25 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Tilanne oli ja meni jo. 

Vierailija
19/25 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs! Elikkäs!

Vierailija
20/25 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja kysyy, että kumpi ensin ja niin myöhäisemmän ajan saanut äiti ilmoittaa, että minäminä. Ehkä juuri siksi hoitajan ei pitäisi kysellä vaan kertoa nimi eli Korhosen vauva voi tulla punnitukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä