Vierailija

Osa tuntemistani ihmisistä osaa käyttäytyä. Tiedän, että he eivät pidä minusta eikä minun seurani heitä kiinnosta sen enempää mitä on pakko. He ovat kohteliaita ja jutustelevatkin, mutta kaikki on aivan ulkokultaista ja kevyttä. Harrastuksissa tämän näkee erittäin hyvin. Sitten jostain kuulen, kuinka tämä harrastusporukka on "yhdessä" sopinut (milloin mistäkin) kevätretkestä/teatterikäynnistä/messuista /muusta vastaavasta yhteistoiminnasta. Kukaan vaan ei ole minulle ilmoittanut että nyt suunnitellaan tällaista. Ja asia menee nimenomaisesti niin, että harrastuksen yhteydessä aiheesta ei puhuta. Paitsi tietenkin jälkeenpäin.

Vanhempani eivät oikeastaan edes pidä minusta. Sietävät ehkä. Suurimman osan elämästäni olen tehnyt niinkuin he ovat toivoneet. Käynyt koulut, opiskellut ammattiin, hankkinut työpaikan, aviomiehen. Silti tavatessamme heitä ei kiinnosta, mitä minulle kuuluu. Kun hiljaisuutta on kestänyt tarpeeksi kauan, suollan heidän korvilleen kaiken mitä minulle kuuluu. Siihen tulee mahdollisesti kommentti "mitä sinä nyt noin teit, miksi menitte sinne, eikö teidän olisi pitänyt tehdä (imo) näin".

En vain tiedä miten saisin ihmiset pitämään minusta edes hiukan.
Olen kai täysin epäkiinnostava ihminen. Täysin tavallinen, työssäkäyvä 27 vuotias nainen.

• ylös 8
  • alas 1

Kommentit (5)

Vierailija

Sepä harmi. En viitsi alkaa valehtelemaan, niin se vaan menee. Veikkaan että joku kehollinen reaktio alitajunnassa, ehkä reaktio, ei hikeen, vaan muihin kehon tuottamiin yhdisteisiin joihin ihmiset eivät tiedosta reagoivansa. Hylkiö on hylkiö eikä ole selvitetty mitkä seikat saavat ihmiset hylkimään jotakuta.

Mutta ei se mitään, lue "Päästä irti, vapaudu läsnäoloon" ja huomaat että todellinen aikuinen ei välitä muista paskaakaan (mikä on idioottimaista mutta sopii tähän selviytymismenetelmäksi oikein hyvin).

Pidät siis hauskaa yksin ja tikut vetelet muista. Onnea ja menestystä jatkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Aloittajalle: Oletko nyt ihan varma siitä, ettet vain jotenkin sekota omia ajatuksia ja käsityksiä itsestäsi muiden ajatuksiin ja näkemyksiin Sinusta? 

Se, että jos vanhempiesi kanssa tulee keskinäistä skismaa ja riitelyä , ei tarkoita sitä, että vanhempasi eivät pidä sinusta. Jostakin syystä suhteet ovat vaikeimpia ja hankalimpia omien sukulaisten kanssa.

Tietänet varmaan tämän tosiseikaksi.

Mitä tulee ystäviisi ja siihen, että he eivät kutsu sinua mukaan omiin rientoihinsa. Voi olla, että he kenties ajattelevat, ettei sinua ehkä edes kiinnosta lähteä mukaan. Jos vaikutat omiin oloihisi vetäytyvältä persoonalta, tai ehkä olet itse sanonut jotain sinne päin, ettei jouda, tai muuta sellaista.

Sekin voi olla mahdollista, että ystäväsi ovat hieman ajattelemattomia, tai narsistisia.

Tuohon edellä kirjoittaneen omaan keksimään "hylkiöteoriaan" en oikein usko. Sille tuskin löytyy minkäänlaista tieteellistä todistusaineistoa, ja näyttöä, tai ainakaan mitään vakuuttavaa sellaista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuohon edellä kirjoittaneen omaan keksimään "hylkiöteoriaan" en oikein usko. Sille tuskin löytyy minkäänlaista tieteellistä todistusaineistoa, ja näyttöä, tai ainakaan mitään vakuuttavaa sellaista.

Vilkaisepa toisten eläinlajien laumoja joissa yksi on aina se paskasäkki, jotkut jopa tapetaan.

Vierailija

Jättäisin nuo vanhemmat ainakin väliin, kokemusta on, sinun ikäisenä jo suunnittelin jne...paskaa vaan tullut niskaan. Ehkä olet scapegoat, syntipukki ja sinun pitäisi tästä pyrkiä eroon.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat