Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksaa elää, kun mä tiedän, että mä ansaitsisin parempaa

Vierailija
02.05.2017 |

Mutta mä tiedän, ettei mulla ole mitään keinoja saavuttaa tai saada sitä? Turhaa siis jankuttaa siitä, etten olisi keinoa vain löytänyt. Siis en ole löytänyt, jos se onkin olemassa.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelepa ap minkälaiset traumat sinun lapsillesi tulee jäämään heidän äitisuhteeseensa liittyen. Pitäisiköhän sinun katkeroitumisen sijaan kuitenkin koittaa pysäyttää tuo sukupolvien ketju? Maailmassa on muitakin kuin sinä.

Vierailija
82/109 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän sua niin hyvin! Mun äiti kans oli tollanen. Ei ikinä antanut kunnon ohjeita ja ei antanu mun vaik pelata pleikkaa vaik mulla oli joku peli kesken. Pakotti siivoon ja tekeen kaikkii paskahommia ja ei ikinä antanu mun vaan olla.

Mutta ei selvästi kuitenkaan haukkunut.

ap

No haukkuu se. Sanoo et oon niiku laiska ja et musta ei ikinä tuu mitään jos en ota vastuuta omista jutuista. Et joo kiitti vaan kannustuksesta!

Vanhempien pitäis vähän enemmän panostaa. Turha luulla, että ne lapset vain tekee, kun vanhempi ei välitä paskaakaan. Ja kuka siitä kärsii? Lapsi. Tommonen tyhmä huutaminen ei ole mitään apua, se ei ole mitään tukea, se on vain vanhemman avutonta vittuilua. Jos se siksi vielä häpäisee lapsen, ettei sen tarttis kohdata omaa avuttomuuttaan se on henkistä väkivaltaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelepa ap minkälaiset traumat sinun lapsillesi tulee jäämään heidän äitisuhteeseensa liittyen. Pitäisiköhän sinun katkeroitumisen sijaan kuitenkin koittaa pysäyttää tuo sukupolvien ketju? Maailmassa on muitakin kuin sinä.

Mikä sukupolvien ketju? Äitini ilkeys. Mutta totta kai pitää koittaa olla parempi vanhempi omille lapsilleni.

ap

Vierailija
84/109 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon perustella sai kylläkin sen kuvan että olet saanut kaiken ansaitsemasi

Vierailija
85/109 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no olen mä saanut paljon hyvääkin, mutta se ei mitätöi pahaa.

ap

Vierailija
86/109 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no olen mä saanut paljon hyvääkin, mutta se ei mitätöi pahaa.

ap

Eihän sen ole tarkoituskaan mitätöidä. Ei elämässä vallitse mikään balanssi, jossa paha aina korvattaisiin hyvällä ja hyvä pahalla. 

Vierailija
87/109 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO PAINU SITTEN H*LVETTIIN SIELTÄ LASTESI JA MIEHESI LUOTA JOS SIELLÄ ON KERRAN NIIN KAMALA OLLA! Heidän on taatusti parempi ilman sinua! Osta vaikka lentolippu Keniaan ja mene sinne angstaamaan s*atanan marttyyri!!! Kenelläkään ei ole velvollisuutta ottaa p*skaa niskaan sinulta!

Vierailija
88/109 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän sua niin hyvin! Mun äiti kans oli tollanen. Ei ikinä antanut kunnon ohjeita ja ei antanu mun vaik pelata pleikkaa vaik mulla oli joku peli kesken. Pakotti siivoon ja tekeen kaikkii paskahommia ja ei ikinä antanu mun vaan olla.

Mutta ei selvästi kuitenkaan haukkunut.

ap

No haukkuu se. Sanoo et oon niiku laiska ja et musta ei ikinä tuu mitään jos en ota vastuuta omista jutuista. Et joo kiitti vaan kannustuksesta!

Vanhempien pitäis vähän enemmän panostaa. Turha luulla, että ne lapset vain tekee, kun vanhempi ei välitä paskaakaan. Ja kuka siitä kärsii? Lapsi. Tommonen tyhmä huutaminen ei ole mitään apua, se ei ole mitään tukea, se on vain vanhemman avutonta vittuilua. Jos se siksi vielä häpäisee lapsen, ettei sen tarttis kohdata omaa avuttomuuttaan se on henkistä väkivaltaa.

ap

No ei ne kyl välitä. Ei ne tajuu et mua pitäis tukea ja antaa mun elää ite mun omaa elämää. En mä tajuu mitä mun jutut kuuluu niille ja miks kuvittelee et musta tulee jotain sit jos teen jonkun kotihomman.

Vierailija
89/109 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NO PAINU SITTEN H*LVETTIIN SIELTÄ LASTESI JA MIEHESI LUOTA JOS SIELLÄ ON KERRAN NIIN KAMALA OLLA! Heidän on taatusti parempi ilman sinua! Osta vaikka lentolippu Keniaan ja mene sinne angstaamaan s*atanan marttyyri!!! Kenelläkään ei ole velvollisuutta ottaa p*skaa niskaan sinulta!

No jos ei ole, niin he voivat varmaan painua sitten minne haluavat?

ap

Vierailija
90/109 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ei ole, niin he voivat varmaan painua sitten minne haluavat?

ap

Eikun sinä, et voi jäädä ihmisten kanssa olemaan jotka ei arvosta sua yhtään.

Mä en tajuu miten kestät! Voimia sisko!

Vierailija
91/109 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit vastata miksi olisit ansainnut parempaa.

En ole koskaan halunnut enkä tehnyt valintoja joiden takia mulla on paha olla.

Vastaan ohi

Oletatko todella, että kaikki muut masentuneet ovat tehneet elämässään jotain väärin ja ansainneet masennuksensa?

Et ole sen spesiaalimpi kuin muut ihmiset, jotkut sairastuu jotkut ei.

Et ole myöskään mitenkään huonompi kuin muut, kuulut vain niihin epäonnisiin jotka sairastuivat. Niin minäkin kuulun, aloitin lääkkeet ja olen jo lopettanutkin lääkkeet, olen parantunut.

Sinäkin saatat kuulua niihin jotka parantuvat, siihen voit toki itse vaikuttaa.

Ja missähän sanoin niin? Voi helvetti...

ap

Et missään, viesteistäsi saa vain helposti sellaisen käsityksen. Sen takia kysyin. Tämä kun on tällainen keskustelupalsta niin riskinä on, että joku kysyy tarkennuksia tai kommentoi aivan eritavalla kuin haluaisit.

Jos et halua kommentteja etkä keskustelua, mutta haluat jakaa julkisesti ajatuksiasi voisitko ajatella vaikka blogin pitämistä, niissä kai usein voi rajata kommentointia?

No anteeksi. Tarkoitin sen selvennyksenä niille, jotka tulee sössöttämään minun sotkeneen itse asiani, että ei ihme että masentaa. Sinänsä huvittavaa, miten osa saa senkin irti kahden sanan aloituksista muutenkaan, mutta osa on meedioita täällä.

ap

Mä kans ihmettelen noita, jotka muka tulkitsevat parin lauseen perusteella koko ihmisen taustoineen. Aivan kuin ne ois joitain modeja, jotka tsekkaavat ip-osoitteen (tai jonkun esim. evästeisiin perustuvan tunnisteen) perusteella sen saman henkilön aiemmat viestit ja nyt tekevät analyysinsä sillä perusteella. T. Aiemmin kommentoinut, myöskin elämäänsä pettynyt ihminen

Vierailija
92/109 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan ohi

Oletatko todella, että kaikki muut masentuneet ovat tehneet elämässään jotain väärin ja ansainneet masennuksensa?

Et ole myöskään mitenkään huonompi kuin muut, kuulut vain niihin epäonnisiin jotka sairastuivat. Niin minäkin kuulun, aloitin lääkkeet ja olen jo lopettanutkin lääkkeet, olen parantunut.

ap

Et missään, viesteistäsi saa vain helposti sellaisen käsityksen. Sen takia kysyin. Tämä kun on tällainen keskustelupalsta niin riskinä on, että joku kysyy tarkennuksia tai kommentoi aivan eritavalla kuin haluaisit.

Jos et halua kommentteja etkä keskustelua, mutta haluat jakaa julkisesti ajatuksiasi voisitko ajatella vaikka blogin pitämistä, niissä kai usein voi rajata kommentointia?

No anteeksi. Tarkoitin sen selvennyksenä niille, jotka tulee sössöttämään minun sotkeneen itse asiani, että ei ihme että masentaa. Sinänsä huvittavaa, miten osa saa senkin irti kahden sanan aloituksista muutenkaan, mutta osa on meedioita täällä.

ap

Mä kans ihmettelen noita, jotka muka tulkitsevat parin lauseen perusteella koko ihmisen taustoineen. Aivan kuin ne ois joitain modeja, jotka tsekkaavat ip-osoitteen (tai jonkun esim. evästeisiin perustuvan tunnisteen) perusteella sen saman henkilön aiemmat viestit ja nyt tekevät analyysinsä sillä perusteella. T. Aiemmin kommentoinut, myöskin elämäänsä pettynyt ihminen

Olen palstaillut vasta reilun vuoden, mutta minäkin tunnistan Kivikissaäidin kirjoitukset hyvin nopeasti kirjoitustyylistä ja aiheesta. Tai siis siitä, että olipa aiheena mikä tahansa, lopulta se kääntyy hänen ja äitinsä väliseen suhteeseen tai isänsä uuteen vaimoon. Ja koska Kivikissaäiti on moneen kertaan kertonut valtavan määrän taustoistaan, niin huonompimuistinenkin muistaa. 

Vierailija
93/109 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan ohi

ap

ap

Olen palstaillut vasta reilun vuoden, mutta minäkin tunnistan Kivikissaäidin kirjoitukset hyvin nopeasti kirjoitustyylistä ja aiheesta. Tai siis siitä, että olipa aiheena mikä tahansa, lopulta se kääntyy hänen ja äitinsä väliseen suhteeseen tai isänsä uuteen vaimoon. Ja koska Kivikissaäiti on moneen kertaan kertonut valtavan määrän taustoistaan, niin huonompimuistinenkin muistaa. 

No miksi palstalla täytyy sitten sanoa erikseen, että "tämä ei ole minun oma syy", jos kukaan ei vain tekisi paskoja oletuksia asioista? Minunkin teksteistä on tehty ilkeitä omia oletuksia todella epäkannustavaan sävyyn. Ihan omaa sanojan pahuuttaan vaan ja purkautumistaan varten. Olen kertonut kipeitä asioita ja joku kääntää ne täysin paskaksi, koska ei kykene vastaanottamaan ajatusta, että paskaakin tapahtuu uhrin tekemisistä huolimatta. Siis että virheellisesti toimiva on itse usein UHRI.

ap

Vierailija
94/109 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailepa nyt vähän millaista olisi se ansaitsemasi elämä.

Vierailija
95/109 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan ohi

ap

ap

No miksi palstalla täytyy sitten sanoa erikseen, että "tämä ei ole minun oma syy", jos kukaan ei vain tekisi paskoja oletuksia asioista? Minunkin teksteistä on tehty ilkeitä omia oletuksia todella epäkannustavaan sävyyn. Ihan omaa sanojan pahuuttaan vaan ja purkautumistaan varten. Olen kertonut kipeitä asioita ja joku kääntää ne täysin paskaksi, koska ei kykene vastaanottamaan ajatusta, että paskaakin tapahtuu uhrin tekemisistä huolimatta. Siis että virheellisesti toimiva on itse usein UHRI.

ap

Mä olen tämän vuoden aikana kirjoittanut sulle vaikka kuinka monta kannustavaa viestiä. Mutta sinä et ilmeisesti lue niitä. Et lue, koska niissä sua kehotetaan jatkamaan elämääsi ja katsomaan menneisyyden sijasta tulevaisuuteen. Mutta sinä et halua, koska uhrin rooli sopii sinulle paremmin. Mä olen sairastunut vakavasti, puolisoni on kuollut ja lapseni vammautunut enkä ole tehnyt sen ansaitakseni yhtään enempää kuin sinäkään omia vaikeuksiasi ansaitaksesi. Mutta mä en ole voinut enkä halunnut jäädä vuosiksi märehtimään asioita, joille en enää jälkikäteen voi yhtään mitään. En voinut silloinkaan, kun ne asiat tapahtuivat, enkä olisi voinut millään tavalla estää niitä asioita tapahtumasta. Tässä aloituksessa kysyt, miten jaksaa elää. Niinpä. Ihminen jaksaa menetyksistään ja uhriksi joutumisestaan huolimatta elää juuri siten, että muuttaa elämässään ne asiat, jotka voi muuttaa, ja hyväksyy ja/tai jättää taakseen ne asiat, joita ei voi muuttaa. Kukaan tai mikään ei tule tekemään tuota puolestasi. 

Vierailija
96/109 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elävä esimerkki siitä, että jos on ollut huono paska alistava riittämätön epäluottamuksellinen itsemurhan partaalla oleva -äitisuhde, sen ei tarvitse antaa vaikuttaa loppuelämään. Muuta pois vanhempien luota ja ALOITA OMA ELÄMÄ.

Niin minäkin tein. Ja olen nyt nuorena päässyt naimisiin, ostanut asunnon, saanut lapsen ja toimin esimiesasemassa töissä. KOSKA MÄ ANSAITSIN SEN KAIKEN TAVOITTELEMALLA NÄITÄ ASIOITA MENNEISYYDESTÄ HUOLIMATTA.

Sori huutaminen, mutta jankuttajille on joskus vain pakko. :)

Vierailija
97/109 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä sanonut, ettei mun lapset ansaitsisi parempaa, mutta olen saattanut todeta, että minulta ne eivät saa parempaa, eli sitä mitä he ansaitsisivat. Mutta palstalla haukutaan minua siitäkin. Vaikka kerron vain kipeän totuuden tältä hetkeltä.

ap

Tuo on valhe, minäkin muistan sen viestin. Muistan ajatelleeni, että toivottavasti miehesi tajuaa ajatusmaailmasi ja suojelee lapsia sinulta ja että toivottavasti saatte apua lastensuojelulta. Se oli niin kylmäävä kommentti, että jäi mieleen.

Hyvä kuitenkin, että se oli ilmeisesti pikaistuksissa sanottu etkä koe kommenttia omaksesi. Ehkä voitkin jo paremmin kuin aiemmin, mutta et ole huomannut sitä itse vielä.

Vierailija
98/109 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mä tiedän, ettei mulla ole mitään keinoja saavuttaa tai saada sitä? Turhaa siis jankuttaa siitä, etten olisi keinoa vain löytänyt. Siis en ole löytänyt, jos se onkin olemassa.

Miksi sinä muka ansaitsisit parempaa?

On paha olla kokoajan. En käytä mitään lääkkeitä, en juo enkä kärsi mistään mt-häiriöstäkään.

Mt-häiriöltähän tuo vaikuttaa, jos siis puhut jatkuvasta, psyykkisestä pahasta olosta. En sano, että itse aiheutat itsellesi sairautta, vaan voihan se johtua jostain muustakin. Mutta paljon on omalla ajattelulla osuutta näissä.

Vierailija
99/109 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silleen jaksaa elää että alkaa märätietoisesti tehdä joka päivä jotain pienia asioita jotka johtavat siihen parempaan. Lopeta se tekosyiden keksiminen, keino on olemassa, välillä vaan tarvitaan pitempi reitti. Älä koita harppoa vaan huomaa ne pienet väliaskeleet.

Vierailija
100/109 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mitään erityistä syytä ole olla masentunut, mutta silti on paljon siihen viittaavia oireita ja kenties muutakin sairastelua, kannattaisi tutkia koti tai työpaikka. Bakteeri- ja hometoksiinit sisäilmassa voivat todellakin tehdä ihmisestä joka tavalla sairaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä