Miten jaksaa elää, kun mä tiedän, että mä ansaitsisin parempaa
Mutta mä tiedän, ettei mulla ole mitään keinoja saavuttaa tai saada sitä? Turhaa siis jankuttaa siitä, etten olisi keinoa vain löytänyt. Siis en ole löytänyt, jos se onkin olemassa.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama ongelma kuin ap:lla. Olen ihan rikki ja hajalla. En jaksaisi hyväksyä sitä, etten saa omaa rakastani omakseni koskaan. Elämäni on muutenkin aika hajalla.
Voimia sinulle. Rakkauteen tää aina kaikki palaa. Koita hoitaa itseäsi, vaikka jopa pahalta tuntuisi, koska mä uskon kyllä, että jos oikeasti satsaa itseensä, se auttaa. Vaikka ei edes tietäisi mikä itseä auttaa. Aloita edes jostain. Mä oon siellä terapiassa, mutta arki lyö vasten kasvoja.
ap
Missä välissä sä muka oot töissä, kuten väitit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit vastata miksi olisit ansainnut parempaa.
En ole koskaan halunnut enkä tehnyt valintoja joiden takia mulla on paha olla.
Vastaan ohi
Oletatko todella, että kaikki muut masentuneet ovat tehneet elämässään jotain väärin ja ansainneet masennuksensa?
Et ole sen spesiaalimpi kuin muut ihmiset, jotkut sairastuu jotkut ei.
Et ole myöskään mitenkään huonompi kuin muut, kuulut vain niihin epäonnisiin jotka sairastuivat. Niin minäkin kuulun, aloitin lääkkeet ja olen jo lopettanutkin lääkkeet, olen parantunut.
Sinäkin saatat kuulua niihin jotka parantuvat, siihen voit toki itse vaikuttaa.
Ja missähän sanoin niin? Voi helvetti...
ap
Älkääpä nyt nollatko ap:tä. Hänellä on mahdollisesti tapahtunut elämässä asioita jotka kokee epäoikeudenmukaiseksi ja kokee että ei olisi ansainnut sellaista. Ihminen voi yrittää paljonkin, mutta se ei aina riitä. Kyllä silloin on ihan normaali reaktio että tämänkö olen ansainnut. Moni saa ihan kohtuuttoman paljon pahaa niskaansa vaikka itse on hyvä ihminen. Tulee tunne että mistä rankaistaan. Vaikuttaa myös kasvatus asiaan. Jos sinut kasvatetaan jotenkin uhriutumaan ja vaikka on uskonnollinen yhteisö jossa ollaan lapsesta asti hokemassa sun korvaan että "jos jotain tapahtuu se on tarkoitettu niin", "kohtalo", "näin on tarkoitettu", "ei taakkaa anneta enempää kuin jaksaa kantaa" ja muuta hölynpölyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole keinoja parempaan, silloin ei ansaitse parempaa.
Outoa logiikkaa.
apMiten niin outoa? Jos olet juoksukilpailussa mutta olet hitaampi kuin muut, et saa mitalia. Et ansaitse mitalia, koska et kyennyt juoksemaan muita nopeammin.
Hyvin harva ihminen maailmassa "saa" hyviä asioita, kyllä ne on työllä ja vaivalla hankittu. Ihmissuhteet, työt, hyvä kunto, jne jne. Jokainen näkee näiden eteen vaivaa, ja saa sen "palkinnon" johon se vaivannäkö riitti. Miksi sinun pitäisi saada jotain enemmän ja helpommin kuin muut ihmiset?
Huvittavan pielessä olet heti olettaessasi, että mä puhun materiasta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa logiikkaa.
apMiten niin outoa? Jos olet juoksukilpailussa mutta olet hitaampi kuin muut, et saa mitalia. Et ansaitse mitalia, koska et kyennyt juoksemaan muita nopeammin.
Hyvin harva ihminen maailmassa "saa" hyviä asioita, kyllä ne on työllä ja vaivalla hankittu. Ihmissuhteet, työt, hyvä kunto, jne jne. Jokainen näkee näiden eteen vaivaa, ja saa sen "palkinnon" johon se vaivannäkö riitti. Miksi sinun pitäisi saada jotain enemmän ja helpommin kuin muut ihmiset?
Eli jos mä vastaan sulle nyt, että vitun mistään mitään ymmärtämätön pässi, niin sä ansaitsit sen?
ap
Tuo vastaus vaan vahvistaa sen, että et ole valmis tekemään mitään onnesi eteen ja alat haukkua niitä, jotka muistuttavat että asioiden saavuttaminen vaatii työtä. Ihan niinkuin pikkulapsi joka kiukkuaa kun äiti käskee siivoamaan viikkorahan eteen. Lapset kasvaa siitä yleensä yli ja oppivat ottamaan vastuun itsestään, sulla se vaihe on selvästi jäänyt välistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa logiikkaa.
ap
Puhutko sä nyt taas siitä kuinka sun mies ja lapset haastaa sua jatkuvasti, vaikka sulla on vaikeaa ja olet uhri vai äidistäsi jonka luulet aiheuttaneen sulle ton psykoosin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa logiikkaa.
ap
Minä en puhunut materiasta sanaakaan... SINÄ ilmeisesti samaistat siis palkinnon ja saavutuksen vain materiaan. Ja se kertoo vain sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Älkääpä nyt nollatko ap:tä. Hänellä on mahdollisesti tapahtunut elämässä asioita jotka kokee epäoikeudenmukaiseksi ja kokee että ei olisi ansainnut sellaista. Ihminen voi yrittää paljonkin, mutta se ei aina riitä. Kyllä silloin on ihan normaali reaktio että tämänkö olen ansainnut. Moni saa ihan kohtuuttoman paljon pahaa niskaansa vaikka itse on hyvä ihminen. Tulee tunne että mistä rankaistaan. Vaikuttaa myös kasvatus asiaan. Jos sinut kasvatetaan jotenkin uhriutumaan ja vaikka on uskonnollinen yhteisö jossa ollaan lapsesta asti hokemassa sun korvaan että "jos jotain tapahtuu se on tarkoitettu niin", "kohtalo", "näin on tarkoitettu", "ei taakkaa anneta enempää kuin jaksaa kantaa" ja muuta hölynpölyä.
Mulle on lapsena sanottu, että ansaitsen isältäni parempaa, ja sitten se sanoja itse kohteli minua kaltoin. Isältäni sain hyvää, mutta kaltoinkohtelija ahdistui siitäkin ja koitti viedä sen minulta. En ole koskaan eläessäni aiemmin ajatellut, että ansaitsisin parempaa, koska äitini teki niin selväksi sen, että olen saanut liikaakin isältä ja tämän suvulta ja silti samaan aikaan sanoi, että mä ansaitsisin heidän käytöksenään parempaa. Taisikohan puhua itsestään? Vanha ex, ei niitä yleensä kohdellakaan ihan samoin kuin tyttäriä. Äiti on estänyt kaiken mitä mun elämässä olisi jos mua ois tuettu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei maailma ole sinulle mitään velkaa. Kukaan täällä ei oikeasti "ansaitse" mitään. Voit itse rakentaa itsellesi sellaisen tarinan ja tavoitteet kuin haluat. Aina on mahdollisuus pyrkiä parempaan, mutta sinun pitää itse valita se mikä on juuri sinulle se hyvä.
Sinä pystyt siihen.
Lukekaa kirja suomalaisista elämäkerroista, olisiko Suomalainen elämä. Ihmiset jakautuvat selkeisikn kategorioihin. Hyvän elämän kokeneilka on ollut asenne, että itse voi tehdä ja vaikuttaa. He kokevat elöneensä hyvän elämän, vaikka olisi järkyttäviä sairauksia ja epäonnea ja vastoinkäymisiä.
Huono ja kurja elämä on niillä, jotka kokevat, että heille vain tapahtuu asioita heistä itsestään mitenkään riippumatta ja että he olisivat ansainneet parempaa kuin ovat saaneet. Siis tuli mieleen, että tuolla sp:n asenteella sulla onkin odotettavissa huono ja kurja elämä. Nyt olet vielä nuorehko ja ehdit miuttaa ajatustapaasi. Oivaltaa, että kaikilla ihmisillä on elämässä huonoa tuuria, mutta vaikeudet pitää nähdä haadteina eikä kohtalokkaina vastaiskuina, joille ei voi mitään. Ja että olet oman elämäsi pomo etkä mikään ajopuu, jota elämä kuljettaa täysin kontrolloimattomasti. Eli hyvää ja huonoa elämää erottaa ainoastaan henkilön oma asenne. Jopa parantumattomasti syöpäsairas voi kokea elävänsä hyvää elämää samaan aikaan kuin naapurin terve, mutta 'vsin' keskipalkkainen ja 'epäreilusti' kasvoiltaan ruma ihminen voovottelee elämän surkeutta ja kurjuutta, kun ei ole saanut, mitä mielestään ansaitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa logiikkaa.
Eli jos mä vastaan sulle nyt, että vitun mistään mitään ymmärtämätön pässi, niin sä ansaitsit sen?
apTuo vastaus vaan vahvistaa sen, että et ole valmis tekemään mitään onnesi eteen ja alat haukkua niitä, jotka muistuttavat että asioiden saavuttaminen vaatii työtä. Ihan niinkuin pikkulapsi joka kiukkuaa kun äiti käskee siivoamaan viikkorahan eteen. Lapset kasvaa siitä yleensä yli ja oppivat ottamaan vastuun itsestään, sulla se vaihe on selvästi jäänyt välistä.
Kyllä mä teen, esim. tämä keskustelu sinun kanssasi on sitä. Mutta älä luule, että mä teen sen siten kuin sulle sopisi, ehei, mä opin tästä ihan muulla itseäni paremmin auttavalla tavalla. Kiitos, toki.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa logiikkaa.
ap
Ihminen "ansaitsee" sen mitä itse pystyy hankkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä oli siis ap itse.
Hänestä maailman, jopa pienten lasten pitäisi olla tietyllä tavalla koska äipällä on ollut niin vaikeaa että pitäisi tajuta hänen olevan hyvin spessu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa logiikkaa.
apMinä en puhunut materiasta sanaakaan... SINÄ ilmeisesti samaistat siis palkinnon ja saavutuksen vain materiaan. Ja se kertoo vain sinusta.
Minusta hyvä olo ka mahdollisuus tehdä valintoja olematta kenenkään aivopesemä EIVÄT ole palkintoihin tai saavutuksiin viittaavia asioita. Tuskin sinustakaan.
ap
Ei maailma toimi niin että teet kaiken oikein niin sitten et sairastu eikä kukaan läheisesi kuole jne. Tai varsinkaan niin ettet ole "valinnut pahaa oloa" luulet että vakavasti sairaat ovat valinneet sairastuvansa? Ei hyvää päivää. Ajattelet kuin pikkulapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa logiikkaa.
apIhminen "ansaitsee" sen mitä itse pystyy hankkimaan.
Eli jos sulta viedään kaikki sinun pystymättä sitä suojaaamaan, niin ansaitsit sitten senkin? Oolrait.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei maailma toimi niin että teet kaiken oikein niin sitten et sairastu eikä kukaan läheisesi kuole jne. Tai varsinkaan niin ettet ole "valinnut pahaa oloa" luulet että vakavasti sairaat ovat valinneet sairastuvansa? Ei hyvää päivää. Ajattelet kuin pikkulapsi.
Suru on ihan normaali asia ja kuuluu elämään. En puhu sellaisesta.
ap
Vastaan ohi
Oletatko todella, että kaikki muut masentuneet ovat tehneet elämässään jotain väärin ja ansainneet masennuksensa?
Et ole sen spesiaalimpi kuin muut ihmiset, jotkut sairastuu jotkut ei.
Et ole myöskään mitenkään huonompi kuin muut, kuulut vain niihin epäonnisiin jotka sairastuivat. Niin minäkin kuulun, aloitin lääkkeet ja olen jo lopettanutkin lääkkeet, olen parantunut.
Sinäkin saatat kuulua niihin jotka parantuvat, siihen voit toki itse vaikuttaa.