Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä, miten korvaan hyvätuloiselle veljelle kun aina auttaa?

Vierailija
02.05.2017 |

Esim. kun olin Helsingissä tapahtumassa, kielsi menemästä hotelliin, kun hänen luonaan saa olla. Kun on jotain messuja, lähtee kuskaamaan ja on sitä mieltä, ettei mihinkään hotelleihin, kun hän on paikalla. Tuntuu niin hyväksikäyttäjältä. Ei ota koskaan maksua. Ruuat sentään antaa maksaa kun käydään kaupassa, mutta hän on usein jo itse varautunut. Matkustelee, käy konserteissa yms. Pari ilmaiseksi saamaani elokuvalippua sentään kelpasi, kun meillä ei ole Finnkinoa täällä. Muuten ei olisi ottanut niitäkään. Mattojen pesussa olen auttanut, mutta siihenkin tulee itse kaveriksi. Hän ei oikein tarvitse mitään. Käy meillä joskus, mutta ei kovin usein verrattuna toisin päin. Mitään neuleitakaan ei tarvitse nyt, olen muutamat sukat neulonut, mutta hänellä on nyt niitäkin paljon enkä osaa mitään isompaa.

Veli on perheetön.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaat sille tyttöystävän.

Vierailija
2/17 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran tähden! Ole iloinen, että sinulla on tuollainen veli! Nykyään ihmiset, jopa sukulaiset, on niin mulkkuja, ettei tarjota ilmaiseksi enää mitään eikä huomioida muita. Jos veli ei hakua korvauksia ja haluaa auttaa ilman taka-ajatuksia, ota se vastaan ilman huonoa omatuntoa. Ei halua ehkä edes saada mitään, jotkut on sellaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana veli! 😊 Ja ihanaa, että teillä on tuollaiset välit!

Vierailija
4/17 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana veli.

En mä keksi mitään vinkkiä, mutta aika huomaavainen olet, kun oikeasti haluat osoittaa kiitollisuuttasi.

Ehkä tärkeintä on tietää, että apu on arvokasta. Liian monet ottavat tuollaista apua vastaan edes miettimättä, miten sen voisi korvata.

Vierailija
5/17 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihminen, joka auttaa mielellään, jos joku tarvitsee apua. Enkä todellakaan odota vastapalvelusta. Todennäköisesti veljesi voisi jopa loukkaantua, jos yövyt hotellissa.

Vierailija
6/17 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivo jotain hyvää! Kiitän kavereita aina leipomuksilla (:

Vierailija
7/17 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että veljelle riittää kiitokseksi sinun seurasi kun oletettavasti aika harvakseltaan näette.

Vierailija
8/17 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna pillua win/win molemmille

Vierailija
9/17 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihanaa, kun on sukulaisia, jotka auttavat. Ei sitä tiedä koska itse pääsee auttamaan. Minäkin olen auttanut veljen perhettä, kun olivat taloudellisesti tiukilla nuorena, nyt hänen lapsensa auttavat minua joissain asioissa.

Eikä sen avun tarvitse juuri vastavuoroista olla, voit itse auttaa jotakuta muuta osaamallasi taidolla, eli pistä hyvä kiertämään.

Vierailija
10/17 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivo jotain hyvää! Kiitän kavereita aina leipomuksilla (:

Tää mullekin tuli mieleen

Vierailija
11/17 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivo ja kerro hänelle miten koet asiat teidän välillä olevan ❤

Vierailija
12/17 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna aikaasi, ja kiitä avusta :) Veli varmaan myös arvostaa jos vaikka teet jotain itse, ruokaa, käsitöitä, mitä nyt osaatkaan.

Meillä ollut se tilanne, että miehen veli oli pitkään vähissä varoissa. Emme edes odottaneet (tai odota vieläkään itse asiassa) että vierailujen suhteen kulut olisi menneet tasapuolisesti tai olisi vaikka hommannut kalliita lahjoja. Tärkeintä on aina ollut vaan viettää aikaa yhdessä.

Vierailija
13/17 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa ihan siltä että veljesi auttaa sinua ihan siitä syystä että olet hänen rakas siskonsa. Ei saadakseen vastapalveluksia tms. Jos et itse pyydä majoituksia jne, vaan hänen aloitteestaan toimitaan, niin se kertoo pyyteettömyydestä.

Anna aikaasi, pidä yhteyttä, tarjoa seuraa ja olkapäätä tilanteen mukaan. Kerro toki että arvostat todella paljon, kiität kauniisti. Etenkin jos sinulla on lapsia, niin olette veljellesi perhe - ja perhe tarkoittaa että ketään ei jätetä yksin. Uimarantakäynti, eläintarhareissu tai eväsretki kuulostaisi kivalta. 

Mitähän tapahtuisi jos sanoisit veljellesi että sinulla on semmoinen olo että jäät velkaa? Hän tuskin haluaisi sinun tuntevan niin. 

Vierailija
14/17 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runo, keksi itse, tai kaiva jostain sellainen runo joka kertoo mitä tunnet. Sellainen, joka saa kylmät väreet selkäpiihin kun on niin kaunis. Sitten annat sen kukan rai leipomuksen kanssa. Toinen, mikä tuli mieleen on että kutsut veljen syömään ja laitat tosi hyvää ruokaa ja juttelet miten on ihanaa omistaa tuollainen veli. Entäs mites olisi yhteinen ulkomaan reissu?

Vierailija
15/17 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuin ihana veli!! Olet tosi onnekas!

Vierailija
16/17 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei onneksi ole tuollaista veljeä. En haluaisi ottaa vastaan tuollaista rahanarvoista avustusta jottei sitten myöhemmin tulisi sanomista siitä että "sillonkin sua autettiin".

Vierailija
17/17 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sisko joka on auttanut aina aivan kaikessa, myös taloudellisesti vaikka tietää etten ainakaan silloin pysty maksamaan takaisin. Siskoni ei lainkaan hemmottele itseään vaikka siihen olisi varaa joten kun minulle tuli hyvin reilut veronpalautukset käytin suuren osan ostamalla siskolle lahjoja joita tiesin halunneen muttei itse kehdannut tuhlata.

Tiedän että hölmöltä voi kuulostaa etten maksanut velkoja tai pienituloisena säästänyt mutta kun siskoni itki avatessa joululahjoja tiesin todellakin tehneeni oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi