Mun äitiys meni "pilalle", kun lapsille tuli omaa halua :(
Tai ainakin siitä vaikeutui potenssiin kymmenen. Vauvat on niin helppoja pelkkine "tarpeineen" ilman halua.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Etkö sä muista ite yhtään mitä raivareita ja pöljyyksiä sun omat vanhemmat sai sulta kestää? Kohta se haastaa jo sun ajattelua, moraalikäsityksiä, maailmankuvaa jne. Lapsen kasvaessa kaikki muuttuu koko ajan monimutkaisemmaksi :D Alussa riittää hoito, sitten pitää jankuttaa ettei ketään saa lyödä lapiolla päähän, sitten alkaa haasteet.
Ai niitä mistä rankaistiin vai? :D Mitäs apua niistä ja nioden muistelemisesta on? Ja mitä pöljää? Mun äiti se vittuidioottipöllö oli ja minä hämtä sata kertaa fiksumpi. Mitä lapsi muka haastaa aikuista? Ei lapsi siihen pysty!
ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, ymmärrän ehkä pointtisi. Äitiys on paljon rankempaa, mitä kuvittelin. Ehkei tuntuisi tältä, jos ei olisi niin yksin lasten kanssa. Toivon, että teini-iän jälkeen helpottaa. Jossain vaiheessahan en ole enää vastauussa heistä. Toisaalta omalla tahdollaan lapsi juuri tulee tavoittelemaan elämässään haluamiaan asioita. Olisi aika säälittävääkin, jos ei missään pistäisi vanhemmilleen vastaan.
Minäkin olen todella yksin, äidistäni ei ole ikinä ollut mitään apua, vaan haittaa ja hän ei auta minua yhtään, haukkuisi vain minkä kerkeäisi. Hänhän se juuri oli se, jolle se oli kuin belsebuubista, että lapsi ei olekaan hänen persoonansa jatke.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sä muista ite yhtään mitä raivareita ja pöljyyksiä sun omat vanhemmat sai sulta kestää? Kohta se haastaa jo sun ajattelua, moraalikäsityksiä, maailmankuvaa jne. Lapsen kasvaessa kaikki muuttuu koko ajan monimutkaisemmaksi :D Alussa riittää hoito, sitten pitää jankuttaa ettei ketään saa lyödä lapiolla päähän, sitten alkaa haasteet.
Ai niitä mistä rankaistiin vai? :D Mitäs apua niistä ja nioden muistelemisesta on? Ja mitä pöljää? Mun äiti se vittuidioottipöllö oli ja minä hämtä sata kertaa fiksumpi. Mitä lapsi muka haastaa aikuista? Ei lapsi siihen pysty!
ap
Kyllä lapsi haastaa vanhempaansa, pystyy oikein hyvin. Sillä omalla tahdollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi et ole tosissas. Eihän kukaan normaali ihminen toivo, että lapsi jäisi loppuiäkseen tahdottomaksi äidin helmoissa eläjäksi.
Eihän se sitä tarkoittais, vaan se oma halu voisi alkaa sitten kun mä en enää huolehdi hänestä. Ois helpompaa.
ap
Minkälainen oma suhteesi äitiisi on ollut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol miksi hankit lapsen.
Ajattelin että se haluaa samaa kuin minäkin.
ap
Ja meillähän ihmeen perusteella?:DDD
Haluatko sinä aina samaa kuin äitisi?
Ei oo ihan totta!:D
Etkö sä ole muka saanut tapettua niiltä tahtoa. En usko, en todellakaan. Äites tais olla parempi kuin sinä, sittenkin. Muistele mitä se teki, että varmasti teet lapsistasi yhtä sekoja.
Muista rakas * sun lasten pitää kärsiä koska se olet SINÄ joka on uhri*
* miks ne sais päästä helpommalla kun sullakin oli vaikeaa*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi et ole tosissas. Eihän kukaan normaali ihminen toivo, että lapsi jäisi loppuiäkseen tahdottomaksi äidin helmoissa eläjäksi.
Eihän se sitä tarkoittais, vaan se oma halu voisi alkaa sitten kun mä en enää huolehdi hänestä. Ois helpompaa.
apMinkälainen oma suhteesi äitiisi on ollut?
Älä vitun hullu kysy!!!!!
Mikä sua vaivaa??????
Uskon ap:n olevan tosissaan. Isäni on ja oli samanlainen. :( Puhuin hänen kanssaan ensimmäistä kertaa pariin kymmeneen vuoteen ja hämmästyin miten hän tosissaan uskoi, että lapsien tulisi olla tahdottomia vanhempien jatkeita. Eikä edelleenkään ymmärtänyt tässä olevan jotain ongelmaa vaikka kahden lapsen kasvua seurannut kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apKyllä lapsi haastaa vanhempaansa, pystyy oikein hyvin. Sillä omalla tahdollaan.
Ei pyst :) Se on ihan aikuisen armossa, salliiko sen. Jos ei, niin älä kuvittele että lapsi mitään haastaa. Sairastahan sellainen on, mutta ei kaikki olekaan ihan terveitä, äitejä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol miksi hankit lapsen.
Ajattelin että se haluaa samaa kuin minäkin.
apJa meillähän ihmeen perusteella?:DDD
Haluatko sinä aina samaa kuin äitisi?
Pienelle lapselle sillä ei ole mitään merkitystä, kumpi haluaa mitäkin. Aikuinen sen päättää, salliiko lapselle omia ajatuksia, vaiko ei, kieltääkö ne ja haukkuu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Uskon ap:n olevan tosissaan. Isäni on ja oli samanlainen. :( Puhuin hänen kanssaan ensimmäistä kertaa pariin kymmeneen vuoteen ja hämmästyin miten hän tosissaan uskoi, että lapsien tulisi olla tahdottomia vanhempien jatkeita. Eikä edelleenkään ymmärtänyt tässä olevan jotain ongelmaa vaikka kahden lapsen kasvua seurannut kotonaan.
Minä uskon myös, että ap:n kertoma ei ole mitenkään ainutlaatuista. Onhan näitä ihmisiä, jotka haluaisivat toteuttaa omia unelmiaan lastensa kautta - sitten onkin yllätys, kun lapsi ei vanhempiensa unelmia haluakaan toteuttaa.
Siis leikitkö sä nyt et oot sun äiti ja sit sun äiti haukutaan täällä?
Koska kato, jos sä nyt leikit että oot äitis niin ei kannata ihmetellä miksi et saa apua siihen, miksi lapsi askartelee olohuoneessa.
Kato kun ihmiset ei osaa tosta sun skitsofreenisesta mielestäs erotella koska haluat apua omana itsenäsi, koska olet äitisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä ole ollut, vaikka äiti kasvatti minut. Äiti teki väärin minua kohtaan ja syytti minua siitä, että teki väärin ja että suutuin siitä ja sanoi, ettei kukaan tule ikinä hyväksymään minua. Hän muistutti sitä jenkki-isää You tubessa, DaddyOFivea, joka sadistisesti kiusaa lapsiaan muka jekun varjolla. Äidin jekku oli syyttää minua siitä, etten ole kuin hän ja halua samaa ja oikeuttaa itselleen siksi paha käytös minua kohtaan ja syyttää minua käytöksestään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Koska kato, jos sä nyt leikit että oot äitis niin ei kannata ihmetellä miksi et saa apua siihen, miksi lapsi askartelee olohuoneessa.
Kato kun ihmiset ei osaa tosta sun skitsofreenisesta mielestäs erotella koska haluat apua omana itsenäsi, koska olet äitisi.
Ei en leiki, vaan äidin toiminnasta johtuen nuo asiat ovat vaikeita minulle. Otsikon mukainen tilanne jne. Äiti ei kyseenalaistanut tätä, mä kyllä ymmärrän sen, että lapsella kuuluu olla oma hlu, mutta se on mulle vitun vaikeaa, koska olen aika usein ihan eri mieltä lasteni kanssa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä ole ollut, vaikka äiti kasvatti minut. Äiti teki väärin minua kohtaan ja syytti minua siitä, että teki väärin ja että suutuin siitä ja sanoi, ettei kukaan tule ikinä hyväksymään minua. Hän muistutti sitä jenkki-isää You tubessa, DaddyOFivea, joka sadistisesti kiusaa lapsiaan muka jekun varjolla. Äidin jekku oli syyttää minua siitä, etten ole kuin hän ja halua samaa ja oikeuttaa itselleen siksi paha käytös minua kohtaan ja syyttää minua käytöksestään.
ap
Niin ja nyt sä kerrot täällä kuinka lapselle ei tule omaa tahtoa jos ei sitä salli.
Eilen aamulla vaadit täällä että miehesi olisi pitänyt yhdessä rintamassa nujertaa lapsesi tahtoa ja nyt kerrot kuinka sinusta on hyvä nujertaa lapsen tahto.
Kuitenkin esität välillä normaalia.
Kuitenkin välillä haluat miehesi ja lastesi kärsivän koska sinä olet uhri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon myös, että ap:n kertoma ei ole mitenkään ainutlaatuista. Onhan näitä ihmisiä, jotka haluaisivat toteuttaa omia unelmiaan lastensa kautta - sitten onkin yllätys, kun lapsi ei vanhempiensa unelmia haluakaan toteuttaa.
Minun äidissäni ei ole edes kyse tästä. Äiti halusi rikkaaksi käytännössä minun avullani. Periaatteessa ihan ok tavoite, ellei pety lapseen, jos se ei onnistu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apNiin ja nyt sä kerrot täällä kuinka lapselle ei tule omaa tahtoa jos ei sitä salli.
Eilen aamulla vaadit täällä että miehesi olisi pitänyt yhdessä rintamassa nujertaa lapsesi tahtoa ja nyt kerrot kuinka sinusta on hyvä nujertaa lapsen tahto.
Lapsella on kyllä oma halu, salli sen tai ei. Se vain tukahtuu, jos sitä ei salli. Jos se taas määrää kaikesta, lapsi ei opi ottamaan muita huomioon.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei en leiki, vaan äidin toiminnasta johtuen nuo asiat ovat vaikeita minulle. Otsikon mukainen tilanne jne. Äiti ei kyseenalaistanut tätä, mä kyllä ymmärrän sen, että lapsella kuuluu olla oma hlu, mutta se on mulle vitun vaikeaa, koska olen aika usein ihan eri mieltä lasteni kanssa.
ap
Eri mieltä 9 vuotiaan kanssa?
Kuten jo sanottu sairas lehmä, ne lapset ei ole sun psykoterapiaryhmäsi.
Miksi haluat kiduttaa itselläsi lapsiasi.
Miksi sun kusipää idiootti tumppu luuseri ukkosi hankki lapset sun kanssa sun kiusattaviksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apNiin ja nyt sä kerrot täällä kuinka lapselle ei tule omaa tahtoa jos ei sitä salli.
Lapsella on kyllä oma halu, salli sen tai ei. Se vain tukahtuu, jos sitä ei salli. Jos se taas määrää kaikesta, lapsi ei opi ottamaan muita huomioon.
ap
Ei, kun sulla on vaan sairas mieli, ollut varmasti aina. Ei sulla kuuluisi olla lapsia.
Ap, ymmärrän ehkä pointtisi. Äitiys on paljon rankempaa, mitä kuvittelin. Ehkei tuntuisi tältä, jos ei olisi niin yksin lasten kanssa. Toivon, että teini-iän jälkeen helpottaa. Jossain vaiheessahan en ole enää vastauussa heistä. Toisaalta omalla tahdollaan lapsi juuri tulee tavoittelemaan elämässään haluamiaan asioita. Olisi aika säälittävääkin, jos ei missään pistäisi vanhemmilleen vastaan.