Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sijoittanut osakkeisiin 787793EUR, vastailen kysymyksiin

Vierailija
01.05.2017 |

-

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PIensijoittaja kirjoitti:

Oletko tehnyt kapitalisaatiosopimusta, eli kansankielellä ottanut vakuutuskuorta?

Minä otin, kun olen varma, että tulee kohta jälleen päivä, kun kaikki lähtee alamäkeen, enkä halua maksaa veroja pelkän sijoitusmuodon vaihtamisesta.

En. pidän niitä huijauksena. en myy, ei veroja. huolehdin aina siitä, että voin lisätä sijoitusastetta eli hyöyn siten laskuista. aika hoitaa loput. ap

Me aloitimme asunnoilla ja ostin vihdoin yhden asunnon hinnalla indeksirahastoa. Se on noussut moninkertaisesti asuntoihin verrattuna, mutta kun katselen jenkkien ja euroopan pörssi-indeksejä, niin meno on hurjaa.

Tulee nousukausi, sitten korot nousevat ja sitten kurssit romahtavat. Sitä ennen pitää osakeindeksit myydä ja ostaa takaisin, kun korot ovat jälleen pohjissa. Muuten kuolee köyhempänä.

Vierailija
42/51 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän mä en ymmärrä tätä ollenkaan. Ihan perusfiksu oon mut sijoitusasiat menee ohi ja kaukaa. Tahtoisin kyllä oppia. Ja haalia varallisuutta.

Kannattaa opetella. Tietoa on runsaasti tarjolla, kunhan ei usko pankkineuvojaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän mä en ymmärrä tätä ollenkaan. Ihan perusfiksu oon mut sijoitusasiat menee ohi ja kaukaa. Tahtoisin kyllä oppia. Ja haalia varallisuutta.

Pitkäjänteisyyttä tarvitaan

Vierailija
44/51 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PIensijoittaja kirjoitti:

Oletko tehnyt kapitalisaatiosopimusta, eli kansankielellä ottanut vakuutuskuorta?

Minä otin, kun olen varma, että tulee kohta jälleen päivä, kun kaikki lähtee alamäkeen, enkä halua maksaa veroja pelkän sijoitusmuodon vaihtamisesta.

En. pidän niitä huijauksena. en myy, ei veroja. huolehdin aina siitä, että voin lisätä sijoitusastetta eli hyöyn siten laskuista. aika hoitaa loput. ap

Me aloitimme asunnoilla ja ostin vihdoin yhden asunnon hinnalla indeksirahastoa. Se on noussut moninkertaisesti asuntoihin verrattuna, mutta kun katselen jenkkien ja euroopan pörssi-indeksejä, niin meno on hurjaa.

Tulee nousukausi, sitten korot nousevat ja sitten kurssit romahtavat. Sitä ennen pitää osakeindeksit myydä ja ostaa takaisin, kun korot ovat jälleen pohjissa. Muuten kuolee köyhempänä.

BS, ap

Vierailija
45/51 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tässä jutussa haisee.

AP kertoo olevansa buy and hold -sijoittaja. Salkusta löytyy alle 10 osaketta. Osakesalkun päivän arvo on eurolleen tiedossa. Hankintahinnoista ei kuitenkaan ole viestien mukaan käsitystä.

Jokaisen ap-välittäjän arvo-osuustili laskee automaattisesti osakkeiden hankintahinnat. Teoriassa voisi olla mahdollista, että AP on vaihdellut väittäjäänsä usein ja siksi hankintahinnat ovat hukkuneet matkalla. Hankintahintatietoa tarvitaan kuitenkin myyntivoittoverotuksen laskemiseen, ellei halua maksaa järkyttäviä hankintameno-olettamaveroja. Siten tieto osakkeiden alkuperäisestä hankinta-arvosta on tärkeämpi kuin tieto päivän kurssista.

Tämä paljasti AP:n provoksi.

Vierailija
46/51 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellista (aktiivista) sijoitustietoa ei ole missään saatavilla, koska kukaan ei halua luopua siitä vapaaehtoisesti.

Passiivinen sijoittaminen ei sitä vastoin vaadi tietämystä eikä näkemystä, joten se on kenen tahansa saavutettavissa. Vertailukohtana, passiivinen sijoittaja on lyönyt vuosi toisensa jälkeen eläkevakuuttajien osakesijoittajat.

Vierailija
47/51 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP kertoo olevansa buy and hold -sijoittaja. Salkusta löytyy alle 10 osaketta. Osakesalkun päivän arvo on eurolleen tiedossa. Hankintahinnoista ei kuitenkaan ole viestien mukaan käsitystä.

Jokaisen ap-välittäjän arvo-osuustili laskee automaattisesti osakkeiden hankintahinnat. Teoriassa voisi olla mahdollista, että AP on vaihdellut väittäjäänsä usein ja siksi hankintahinnat ovat hukkuneet matkalla. Hankintahintatietoa tarvitaan kuitenkin myyntivoittoverotuksen laskemiseen, ellei halua maksaa järkyttäviä hankintameno-olettamaveroja. Siten tieto osakkeiden alkuperäisestä hankinta-arvosta on tärkeämpi kuin tieto päivän kurssista.

Ajattelin samaa. Mulla näkyy arvo-osuustileilläni kaikkien osakkeiden ja rahastojen hankintahinnat. Toki jos myy jonkin yhtiön kaikki osakkeet pois ja ostaa niitä myöhemmin uudelleen, ei aikaisempia osto/myynti -tapahtumia enää näy.

Vierailija
48/51 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin samaa. Mulla näkyy arvo-osuustileilläni kaikkien osakkeiden ja rahastojen hankintahinnat. Toki jos myy jonkin yhtiön kaikki osakkeet pois ja ostaa niitä myöhemmin uudelleen, ei aikaisempia osto/myynti -tapahtumia enää näy.

Voidaanhan me sopia provoksikin sitten, mutta eihän niitä hankintahintoja tartte silloin kaivella kun ei ole myymässä. Toisaalta riskien hallinnan kannaltakin on nimenomaan tärkeä seurata nykyarvoa, ei hankintahintaa.

Riski muodostuu nimenomaan nykyarvosta, ei hankintahinnoista.

Vierailija
49/51 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
50/51 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 200 miljoona osakkeissa. Bentley a Maserati tallissa. Makkarissa odottaa pari kuuma pimua. Huomenna lähden Cannesiin katsomaan miten kartanoni remppa sujuu ja sieltä samalla sitten Ranskan rivieralle vähän purjehtimaan.

On se huvittavaa lukea kun köyhät kerskuvat vauva palstalla.

Vierailija
51/51 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on 200 miljoona osakkeissa. Bentley a Maserati tallissa. Makkarissa odottaa pari kuuma pimua. Huomenna lähden Cannesiin katsomaan miten kartanoni remppa sujuu ja sieltä samalla sitten Ranskan rivieralle vähän purjehtimaan.

On se huvittavaa lukea kun köyhät kerskuvat vauva palstalla.

Kukin pelaa omilla korteilla. Mukavaahan se vain on että muillakin menee hyvin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme