Olen sijoittanut osakkeisiin 787793EUR, vastailen kysymyksiin
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
anna mammalle sijoitusvinkki jolla on 5000 euroa tilillä tuhlattavaksi. eli miten saan sukuni rikkaaksi?
Kryptovaluutat. Itse omistin 2015 kryptovaluuttoja, jotka ostin muutamalla kympillä. Sitten ne nousi kivasti ja kotiutin 1000 €, joka oli miltein kaikki. No nyt niiden arvo noussut lisää ja nuo rippeet on arvoltaan n. 2000 €. Harmi vaan jos en olisi kotiuttanut tuota tonnia niin se olisi tällä hetkellä n. 120 000 €. Välillä ottaa päähän.
Arpa, ei muuta
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
veikkaan et porvoona pidetään eikä siksi kysytä mitään, mutta totta se on. Olkoonkin niin, että sijoitettu summa on pienempi, nykyarvo on tuo...
Miksi laitoit otsikkoon väärän summan, jos tuo on osakkeiden nykyarvo?
Koska nykyarvo helpompi katsoa, sijoitettuun summaan joutuu tekemään enempi laskutoimituksia jolloin keskusteluun nähty effortti ei korreloisi järkevästi sen saaman huomion kanssa. siksi.
AP
Miksi et kirjoittanut otsikkoa saman tien sitten oikein: Osakkeideni arvo on xxxxxx.
Minua olisi nimenomaan kiinnostanut se, mistä summasta olet lähtenyt. Onhan salkkusi arvo saattanut jopa laskea, ollut aiemmin vaikka tasan miltsi....
Vierailija kirjoitti:
Minulla on reilu kymppitonni ja pidän varallisuudesta kirjaa sentilleen. Teen siis kuukausittain kirjanpidon ja eilen minulla oli 11 901.26 €. Aivan hyvin miljonääri voi pitää kirjaa eurolleen. Varallisuus toki elää tällä kirjoitushetkelläkin mutya kuitenkin
Mun systeemeilla vain euron tarkuudella tai, no en oo kokeillu, voi olla et onnistuisikin, mut ei mielekästä
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
veikkaan et porvoona pidetään eikä siksi kysytä mitään, mutta totta se on. Olkoonkin niin, että sijoitettu summa on pienempi, nykyarvo on tuo...
Miksi laitoit otsikkoon väärän summan, jos tuo on osakkeiden nykyarvo?
Koska nykyarvo helpompi katsoa, sijoitettuun summaan joutuu tekemään enempi laskutoimituksia jolloin keskusteluun nähty effortti ei korreloisi järkevästi sen saaman huomion kanssa. siksi.
AP
Miksi et kirjoittanut otsikkoa saman tien sitten oikein: Osakkeideni arvo on xxxxxx.
Minua olisi nimenomaan kiinnostanut se, mistä summasta olet lähtenyt. Onhan salkkusi arvo saattanut jopa laskea, ollut aiemmin vaikka tasan miltsi....
Mainitsin tuossa aiemmin että 64% plussalla, siitä voi laskea mitä on sijoitettuna. Nollasta on tietty lähdetty
Vierailija kirjoitti:
Arpa, ei muuta
AP
Ei arpa vaan spekulantti. Vähän kuin raaka-aineet, mutta riskit ja tuotot toista luokkaa. Kryptivaluutat vielä kasvava ja mullistava ala, jonka uskon kasvavan. Siksi uskallan pitää tällä hetkellä 6 % varallisuudestani kryptovaluutoissa. Esim. ETF- rahastoissa taas sitävastoin n. 60 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arpa, ei muuta
AP
Ei arpa vaan spekulantti. Vähän kuin raaka-aineet, mutta riskit ja tuotot toista luokkaa. Kryptivaluutat vielä kasvava ja mullistava ala, jonka uskon kasvavan. Siksi uskallan pitää tällä hetkellä 6 % varallisuudestani kryptovaluutoissa. Esim. ETF- rahastoissa taas sitävastoin n. 60 %.
OKei, 6% toki rajaa riskiä kohdallasi, vinkkiä antaessasi et sitä toki mainostanut eli meni multa ainakin ohitse. Eli en vinkkiä kysyneenä mammana sijoittaisi kryptoihin hänen viittä tonnia, ok?
ap
Jos haluaisin tehdä itseni ja sukuni rikkaiksi sijoittamalla vain tuon 5000 niin sijoittaisin kaiken kryptoihin. Ei pörssissä tuo summa tekisi ketään rikkaaksi. Osakesijoittamisella rikastuvan täytyy sijoittaa vuosikausia(kymmeniä normituloilla) kohtuullisia summia jos mielii vaikka miljonääriksi. Toki varmin tapa se on ja se joka viimeistään tekee mimusta rikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaisin tehdä itseni ja sukuni rikkaiksi sijoittamalla vain tuon 5000 niin sijoittaisin kaiken kryptoihin. Ei pörssissä tuo summa tekisi ketään rikkaaksi. Osakesijoittamisella rikastuvan täytyy sijoittaa vuosikausia(kymmeniä normituloilla) kohtuullisia summia jos mielii vaikka miljonääriksi. Toki varmin tapa se on ja se joka viimeistään tekee mimusta rikkaa.
Daiju, ymmärtänet ettei pelkällä viidellä rikkaaksi tulla vaikka mihin sijoittaisit. Itse olen sijoittanut normituloilla menot minimoiden n 15v ja tässä ollaan
Kysymys mammalla on siitä että miten hyödyntää parhaiten kertasijoituksena 5ke. se ei ole krypto. ok?
ap
Mitä osakkeita nyt kannattais ostaa ?
Paljonko saat tällä viikolla osinkoja?
Luuletko että kurssit romahtaa kohta? Aiotko kotiuttaa voitot lähiaikoina tämän takia?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko saat tällä viikolla osinkoja?
Nada, mutta ensi viikolla 2500e
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että kurssit romahtaa kohta? Aiotko kotiuttaa voitot lähiaikoina tämän takia?
ehkä ja en ( jos romahtaa niin myyn vähiten voitolla olevat ensin)
Ap
Oletko tehnyt kapitalisaatiosopimusta, eli kansankielellä ottanut vakuutuskuorta?
Minä otin, kun olen varma, että tulee kohta jälleen päivä, kun kaikki lähtee alamäkeen, enkä halua maksaa veroja pelkän sijoitusmuodon vaihtamisesta.
PIensijoittaja kirjoitti:
Oletko tehnyt kapitalisaatiosopimusta, eli kansankielellä ottanut vakuutuskuorta?
Minä otin, kun olen varma, että tulee kohta jälleen päivä, kun kaikki lähtee alamäkeen, enkä halua maksaa veroja pelkän sijoitusmuodon vaihtamisesta.
En. pidän niitä huijauksena. en myy, ei veroja. huolehdin aina siitä, että voin lisätä sijoitusastetta eli hyöyn siten laskuista. aika hoitaa loput. ap
Miksiköhän mä en ymmärrä tätä ollenkaan. Ihan perusfiksu oon mut sijoitusasiat menee ohi ja kaukaa. Tahtoisin kyllä oppia. Ja haalia varallisuutta.
Mitä osakkeita kannattaa ostaa nyt?
Kryptovaluutat. Itse omistin 2015 kryptovaluuttoja, jotka ostin muutamalla kympillä. Sitten ne nousi kivasti ja kotiutin 1000 €, joka oli miltein kaikki. No nyt niiden arvo noussut lisää ja nuo rippeet on arvoltaan n. 2000 €. Harmi vaan jos en olisi kotiuttanut tuota tonnia niin se olisi tällä hetkellä n. 120 000 €. Välillä ottaa päähän.