Oman hiusvärin kasvattelijoita paikalla? Miten kestää tämä kamala juurikasvu
Kasvatusta takana vasta n. 5kk ja tumma juurikasvu näyttää niin kamalalta. Miten pystyn olemaan sortumatta värjäykseen😓
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset värjäis niitä vaaleita latvoja samanvärisiksi kuin juurikasvu?
Ennemmin kannattaa leikata pois ne blondatut latvat.
Latvat 😂 ap kertoi, että on kasvattanut tyveä 5kk, eli omaa väriä on silloin noin 5 cm, ihan maksimissaan korkeintaan 10 cm. Kaikki muu on siis blondattua latvaa, että aika paljon sais "latvoja" leikellä jos on yhtään pidemmät hiukset.
Mitä sitten? Siitä se vasta näköinen tulee kun ne blondatut hamput värjää tummiksi. Toisekseen ne murenee joka tapauksessa ihan itsekseenkin pois jos niille ei saksia näytä joten vähemmällä pääsee ja saa oikeasti kauniit pitkät hiukset kun leikkaa latvat suosiolla.
Toi on nyt ihan pöhlöä kärjistämistä, monet on saanu hiuksensa tosi huonoon kuntoo blondaamalla. Mutta blondatut hiukset ei läheskään aina ole siltikään huonokuntoiset tai katkeile. Ja kyllä, myös vaalennetuista hiuksista on mahdollista saada kauniit tummat hiukset.
T. Kampaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Latvat 😂 ap kertoi, että on kasvattanut tyveä 5kk, eli omaa väriä on silloin noin 5 cm, ihan maksimissaan korkeintaan 10 cm. Kaikki muu on siis blondattua latvaa, että aika paljon sais "latvoja" leikellä jos on yhtään pidemmät hiukset.
Mitä sitten? Siitä se vasta näköinen tulee kun ne blondatut hamput värjää tummiksi. Toisekseen ne murenee joka tapauksessa ihan itsekseenkin pois jos niille ei saksia näytä joten vähemmällä pääsee ja saa oikeasti kauniit pitkät hiukset kun leikkaa latvat suosiolla.
Saa kauniit pitkät hiukset kun leikkaa latvat?! 😂🤦♀️
Vierailija kirjoitti:
Voiko kampaaja tehdä hennatulle hiukselle mitään että sais punaisuutta pois, hiusta vahingoittamatta?
Hennaa saa pois vaalennuksella (hellävaraisin on savivaalennus) tai antamalla sen vain liueta. Jos tukkasi on tumma, kannattaa ehkä harkita ruskeaa / keskiryskeaa kasviväriä.
Hattu tai huivi päähän auttaa jonkin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et siis tiedä että hiukset kasvaa ? Ja tarkennuksena tampiolle, ne kasvaa juuresta ei latvoista.
Jokaisen tulisi käydä kampaajalla värjäyttämässä se tukka ennen kasvatusta omaan väriin. Ammattitaitoinen kampaaja voi tehdä ihmeitä!
Noh, itsehän aloitin projektin vain lopettamalla värjäyksen. Muistaakseni kesällä/elokuussa tms on viimeksi tullut laitettua hiuksiin väriä ja siltä tukka myös näyttää. Ei tähän auta kuin kärsivällisyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, pitkiäkin hiuksia pitää leikata säännöllisesti ja myös kasvatusvaiheessa jos haluaa niiden olevan kauniit ja hyväkuntoiset.
Olen aina värjännyt hiukseni lähelle omaa väriäni, mutta hieman tummemmaksi ja punertavaksi. Sen takia oman värin kasvattaminen oli suht helppoa, mutta toki näytti aluksi hieman kulahtaneelta. Mitä enemmän aikaa kului ja värjätty osa jäi vain latvoihin, sitä paremmalta näytti. Nyt olen värjännyt viimeksi n. 2 vuotta sitten, ja nykyään en osaa edes sanoa, missä se raja menee (vai onko sitä enää ollenkaan?). Ahkeralla hiusten latvojen siistimisellä olen välttänyt aika hyvin hiusten "kulahtaneen" olemuksen.
Eli vinkkini on, että ennen oman värin kasvattamista värjää mahd. lähelle omaa väriä koko tukka ja sitten vaan annat kasvaa (ja huolehdit latvojen siisteydestä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, aikanaan. Tässäkään ei ole oikotietä onneen. Kannattaisi miettiä kaksi kertaa ennen kuin alkaa värjäyskierteeseen ja vaikka kolmesti jos on pitkähiuksinen, varsinkin jos värjätty väri eroaa omasta kuin yö päivästä.
Mutta minäminä-minulle-kaikki-heti-ihminen haluaa tehdä kaiken itselleen vaikeaksi.
Ei kaikkien oma väri ole mikään hiirenharmaa kun täällä joku ihmetteli sitä miksi kukaan haluaisi omaa väriä. Ja mitä sitten vaikka olisikin, joillekkin se sopii kaikista parhaiten tai ei halua ylimääräisiä kemikaaleja/rahanmenoa/huolta juurikasvusra. Itselläni on kiva kullanruskea väri omissa hiuksissani ja etenkin ruskettuneella iholla ja auringon tekemillä raidoilla tuskin mikään muu väri näyttäisi näin hyvältä.
En kyllä liikaa luottaisi kampaajaan tuossa tilanteessa.. Itse myös kasvatin omaa vaaleanruskean/hiekan sävyä. Värjätty osa noin 9 vaalea. Kampaajalta pyysin latvatkin tuota omaa sävyä, niin lopputulos oli tummanruskea. Korjaus taas meni superblondiksi..:/. Ja ihan suositellulla (ja kalliilla!) kampaajalla kävin!
Oon värjännyt hiukset kerran elämässäni. Olen luonnostani vaaleahiuksinen, hiuksissa paljon sävyjä, aurinko raidoittaa päällimmäiset hiukset. Oma väri on siis aikalailla sellainen, mitä monet tavoittelevat vaaleaksi värjätessään. Eihän sitä nuorena voinut olla tyytyväinen omaan väriin, vaan täytyi kokeilla punaista tukkaa. Se olikin kiva, paitsi kun hiusten kasvu on nopeaa ja tyvikasvu punaisen rinnalla samanväristä kuin iho... Näytin siltä, kuin alkaisin kaljuuntua. Muutaman kuukauden jaksoin värjätä, sitten päätin lopettaa. Maksoin miltei 200 euroa (tuolloin se oli vielä järkyttävämpi summa kuin nyt) värinpoistosta, blondauksesta ja raidoituksesta. Näkyi se juurikasvu siinäkin sitten, muttei ollenkaan niin räikeästi. Leikkautin hiukset myös paljon lyhyemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä liikaa luottaisi kampaajaan tuossa tilanteessa.. Itse myös kasvatin omaa vaaleanruskean/hiekan sävyä. Värjätty osa noin 9 vaalea. Kampaajalta pyysin latvatkin tuota omaa sävyä, niin lopputulos oli tummanruskea. Korjaus taas meni superblondiksi..:/. Ja ihan suositellulla (ja kalliilla!) kampaajalla kävin!
Sama kokemus, never again...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus, never again...
Samankaltainen kokemus täälläkin..
Osta värillistä kuivashamppoota. Nykyään vissiin on jopa juurikasvuun tarkoitettua erillistä suihketta? Sitä suihkutetaan tyveen ja lähtee pesussa pois.
Mikäs hätä tuossa, jos on kiva oma väri. Mutta miten lohduttaisitte minua, jolla tukka ilman värjäystä tulee olemaan harma? Joistakin kohti ilmeisesti lähes valkoinen. Miten sopeudun siihen, että alan näyttää ikivanhalta?
Minulla oli blondit, kun aloin kasvattaa omaa väriä (tummanruskea). Kuljin asenteella, että "tällainen sen kuuluukin olla". Laitoin nätisti. Leikkautin aika ajoin huonoja latvoja pois. Pitkän aikaa se kävi liukuvärjätystä, joka oli kovasti muotiakin silloin.
Oi sitä onnen päivää, kun viimeinenkin blondi kiehkura tipahti kampaamon lattialle. 15 vuoden värjäyskierteen jälkeen minulla on oma väri hiuksissa, ja tämä on kyllä nätimpi kuin yksikään purkista saatu. Suklaanruskea, lämmin väri. Ihana. Täydellinen.
En enää koskaan värjää!
Ja hänelle, joka mietti, miten hyväksyä harmaantuminen: moni keski-ikäinen ja vanhempi nainen näyttää entistä vanhemmalta, kun tämän hiukset ovat värjätyt sopimattomalla värillä. Erityisesti liian tumma hiusväri vanhentaa.
Harmaista (siis valkoisista) saa upeat parilla hassulla raidalla, jos edes niitä viitsii laittaa. Minä ihailen harmaita hiuksia. Niiden päälle kaunis, luonnollinen meikki ja tyylikkäät vaatteet, niin näyttää paremmalta kuin moni teini.
Mä kasvatan mun omaa väriä takasin. Juurikasvua on nyt n 5cm VASTA mutta kyl tää tästä. Ostin hopeashampoota+hoitoainetta niin saan niillä mun vaalennetuista hiuksista hiukan harmaasävyisemmät niin ne sopii vähän paremmin tohon mun omaan väriin joka onkin semmonen tuhkanvaalea perus mikä monilla on. Vielä näyttää kyllä tyhmältä kun ei oo ku vähä saanu sävyä noi latvat mutta joka pesukerran jälkeen se juurikasvun ja värjätyn hiuksen raja liukenee.
Riippuu tietysti kuinka tumma oma hius on ja kuinka vaaleaksi on värjätty, mutta minusta tämä ei oo ollenkaan paha, ihan helposti kykenen olemaan värjäämättä ja vaaleanruskeaa juurikasvua blondissa jo runsaasti. Helpotuksen tunne siitä, ettei tarvitse enää yhdenkään väriputelin kanssa läträtä kotona tai kampaajalla on NIIN ihana, että mä vaan ihailen sitä juurikasvua - kaunista, tervettä hiusta. Asennekysymys.