Oman hiusvärin kasvattelijoita paikalla? Miten kestää tämä kamala juurikasvu
Kasvatusta takana vasta n. 5kk ja tumma juurikasvu näyttää niin kamalalta. Miten pystyn olemaan sortumatta värjäykseen😓
Kommentit (40)
Kampaajalle mars niin saa paremman näköiseksi tukan.
Ota jakauksen kohdalle muutamia raitoja, näyttää heti paljon paremmalta.
Mikset värjää hiuksia ensin mahdollisimman lähelle omaa väriä? Juurikasvu ei ole niin räikeä.
Vierailija kirjoitti:
Mikset värjäis niitä vaaleita latvoja samanvärisiksi kuin juurikasvu?
Ennemmin kannattaa leikata pois ne blondatut latvat.
Mä kasvatin oman värin takaisin. Sain pahan allergisen reaktion hiusväristä, joten ei ollut vaihtoehtoja. Sillai siis onnistuin ;) Mutta toki oli välillä aika rasittavaa. Hiukset oli puoleen selkään, eli kesti kyllä kauan. 1,5 sentin kk vauhdilla meni monta vuotta, kun pisimmät hiukset oli yli puoli metriä.
Täällä nyt vuosi kasvateltu. On se helpompaa, kun värjätty ja oma hius mätsää... kyllä tässä toinen tai kolmaskin vuosi vielä menee.
Helpompaa vaaleasta palata omaan väriin kuin tummasta, mikäli oma väri on sellainen perus ruskea. Vaalea juurikasvu näyttää paljon hirveämmältä tumma. Itselläni oli vuosikaudet mustanruskeat hiukset mutta nyt olen ollut vuoden värjäämättä, kolme kertaa olen käynyt kampaajalla vaalentamassa pituuksia lähelle omaa väriä ja olen niin tyytyväinen! Ihanaa että se rumba on vihdoin ohi ja uusi kiiltävä hius sopii värinsäkin puolesta kasvoihin paljon paremmin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Latvat 😂 ap kertoi, että on kasvattanut tyveä 5kk, eli omaa väriä on silloin noin 5 cm, ihan maksimissaan korkeintaan 10 cm. Kaikki muu on siis blondattua latvaa, että aika paljon sais "latvoja" leikellä jos on yhtään pidemmät hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Kampaajalle mars niin saa paremman näköiseksi tukan.
No siitä ei kyllä ole mitään takeita.
Vierailija kirjoitti:
Helpompaa vaaleasta palata omaan väriin kuin tummasta, mikäli oma väri on sellainen perus ruskea. Vaalea juurikasvu näyttää paljon hirveämmältä tumma. Itselläni oli vuosikaudet mustanruskeat hiukset mutta nyt olen ollut vuoden värjäämättä, kolme kertaa olen käynyt kampaajalla vaalentamassa pituuksia lähelle omaa väriä ja olen niin tyytyväinen! Ihanaa että se rumba on vihdoin ohi ja uusi kiiltävä hius sopii värinsäkin puolesta kasvoihin paljon paremmin :)
Niin siis aloituksessa puhuttiin kasvattamisesta. Ei värjäämisestä.
Mun mielestä tummempi juurikasvu vaaleammissa hiuksilla ei oo yhtään niin paha kuin toisinpäin :D Sen vaaleamman osuuden voi helposti häivyttää siihen omaan väriin värjäämällä kokonaan tai sitten jollain liukuvärillä tai raidoilla.
Itse tässä mietin että miten alkaisin kasvattaa omaa vaaleahkoa maantienväriä takaisin niin ettei tämä värjätty tummempi ja vähän punertava ruskea näyttäisi siihen yhdistettynä ihan törkeältä..
Voiko kampaaja tehdä hennatulle hiukselle mitään että sais punaisuutta pois, hiusta vahingoittamatta?
Kampaaja voi värjätä sen rajan liukuvasti niin, että tyvikasvu sekoittuu paremmin pituuksiin ja sävyero ei ole niin räikeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Latvat 😂 ap kertoi, että on kasvattanut tyveä 5kk, eli omaa väriä on silloin noin 5 cm, ihan maksimissaan korkeintaan 10 cm. Kaikki muu on siis blondattua latvaa, että aika paljon sais "latvoja" leikellä jos on yhtään pidemmät hiukset.
Mitä sitten? Siitä se vasta näköinen tulee kun ne blondatut hamput värjää tummiksi. Toisekseen ne murenee joka tapauksessa ihan itsekseenkin pois jos niille ei saksia näytä joten vähemmällä pääsee ja saa oikeasti kauniit pitkät hiukset kun leikkaa latvat suosiolla.
Miksi pyritte omaan väriin? Useimmilla oma väri ei ole kuitenkaan se upein. No, rahaa säästyy, ei jatkuvaa kemiallista altistusta ja onhan se helppoa, kun juuresta tulee tuttua väriä. Silti useimmille raidoitus tai kevytväri tuo hehkua. Ystävissä on omaan väriin palanneita, mutta jotenkin harmaavarpusia ovat. Rakkaita toki eikä naisen tehtävä ole ulkonäössä, mutta monia muutama raita freesaisi kivasti. Ääh, ehkä se on vain helppoa olla oman värin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kysyi miten kestää kamala juurikasvu ja noin oma väri "kasvaa" heti ilman odottelua.
Mulla kulahti värjätyt tummat latvat melkein samanvärisiksi kun oma hiusväri...niissä oli vielä raitojakin mutta nyt kun on vuoden kasvanut tyvi kasvu niin aikas hyvin on pärjännyt. Toki erottaa missä alkaa oma hius mutta kun ei ole niin justiinsa ja näyttää muuten hiukset terveelle niin ihan hyvin kelpaa.