Maailmankuulu kiipeilijä putosi lähes kilometrin matkan kuolemaansa Everestillä
Mitähän lie miettinyt tuon vapaapudotuksen aikana?
En voi ymmärtää ihmisten viehtymystä vuorikiipeilyyn. Koko ajan ollaan isojen riskien kanssa tekemisissä. Pitäisi ymmärtää lopettaa ajoissa ennen kuin hyvä tuuri loppuu.
Kommentit (35)
No eikös tuota tehdä juuri niiden riskien (hallinnan) vuoksi
Olen antanut itselleni ymmärtää että vaaranhallinnasta tuleva adrenaliiniannos on sitä luokkaa että siihen jää helposti koukkuun. On päästävä aina vain korkeammalle, nopeammin, ilman varusteita tai lisähappea jne
No, toivottavasti nautti viimeisistä extreme-säväreistään. Hyvä adrenaliinihyöky varmaan tuli.
Ei Himalajallakaan sentään ole lähes kilometrin vapaapudotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, ettei ollut turvaköyttä.
Tämä tyyppi kuuluisa siitä ettei käyttänyt turvaköyttä. Olis kannattanut.
Jospa tekikin itsarin, kukaan ei voi tietää.
Kauanko siinä on aikaa miettiä mennyttä elämäänsä? Osaako joku laskea?
Vierailija kirjoitti:
Jospa tekikin itsarin, kukaan ei voi tietää.
Tuli se fiilis, että tämä on niin nähty!
Kuka osaisi laskea putoamisajan? Minä en osaa.
Jos oikein laskin niin 14 sekuntia pyöreästi.
Olisi aika jäynä jos kaveri olisi laittanut sille 0,99 km pituisen narun ja just ennen tärskyä olisikin jäänyt vaan roikkumaan ihan lähelle maata.
Tällaisten lajien harrastajilta pitäisi poistaa oikeudet verovaroilla tuotettuun terv. hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Arvasin intuitiolla 19 sek koska pää oli laskenut tiedostamattomasti myös ilmanvastuksen sillä nämä kaverit osaa pörhistää ilmassa
Toiset tekee elämällään jotain eikä vaan palstaile. En vaan oo ikinä ymmärtänyt näitä "mitäs läksit"-paskiaisia joilla ei ikinä ole ollut mitään intohimoista harrastusta.
Minä olen kiipeillyt ja voin taata että tuolla km pudotus pötköön ei ole harvinainen matka. Eikä ne railotkaan, ne ne vasta kammottavia ovatkin. Sinne ei pääse tuolla ihan helposti halemaan kaveria elävänäkään.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisten lajien harrastajilta pitäisi poistaa oikeudet verovaroilla tuotettuun terv. hoitoon.
Taas näitä saatanan kitisijöitä: ei ole sellaista asiaa josta ei voisi katkerasti mussuttaa...
Aika tarkkaan vuosi sitten tää tyyppi löysi niiden jenkki kiipeilijöiden ruumit (katosivat lumivyöryssä -99). Nyt sitten päätyi ruumiiksi itsekin. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin intuitiolla 19 sek koska pää oli laskenut tiedostamattomasti myös ilmanvastuksen sillä nämä kaverit osaa pörhistää ilmassa
Kannattaisi olla kainaloissa lisukkeet että liitäisi edes hiukan vaakasuunnassa.
"Pahus, tämä oikotie oli liian jyrkkä."
Tuo IS:n uutinen oli aivan hirveää kuraa. Toimittaja ei ilmeisesti oikein tiennyt, millä vuorella kuoli ja mille aikoi kiivetä, molemmista puhuttiin sekaisin. Lopuksi mainitsee Steckin löytäneen kahden kiipelijän ruumiit, joita ei koskaan löydetty...
Outoa, ettei ollut turvaköyttä.