Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haittaako miestä naisen köyhyys?

Vierailija
01.05.2017 |

Olen joutunut vanhemmalla iällä aloittamaan opiskelut uudestaan koska maisteritutkintoni ei työllistä. Hoitoalalle. Tämä tekee minusta köyhän yhden lapsen yh:n. Ahdistaa köyhyyteni, muut ikäiseni mstkustelevat tai ostelevat autoja ja asuntoja.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään merkitystä minulle. En ole akateeminen enkä itse tienaa mitenkään hyvin, vain reilu 40k vuodessa, mutta en ole materian perään ja harrastukset ovat halpoja. 

Eikö lapsen isältä tule elatusmaksuja?

M39

Hah, heti joku alapeukutti. Oliko se ikä, vai kysymys elatusmaksuista joka närkästytti?

Vierailija
22/75 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkemykseni mukaan suurin osa miehistä ei ole kovasti materian perään.

Näkeehän sen siitäkin, että kun asumme yksin, asumme ja elämme yleensä varsin vaatimattomasti. Vasta kun nainen astuu kuvioihin, alkaa miehen elämään ilmaantua hienostelu-juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuommoisella parisuhteella tee mitään. Kumpikaan.

Vierailija
24/75 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa.

Miten jotkut naiset voivat ajatella tuollaista kun esimerkkejä joissa upporikas mies löytää naisekseen ihan tavallisen tai 'köyhän' naisen on vaikka kuinka paljon. Jos naisen varattomuus ei haittaa rikkaita miehiä niin tuskin se kovin laajalti haittaa keskiluokkaisiakaan miehiä.

Minusta vaikuttaa siltä, että naiset useasti peilaavat omia vaatimuksiaan kun miettivät mitä mies vaatii. Naisethan usein rehentelevät mm. koulutuksellaan ja työpaikallaan. Miestä ei voisi vähempää kiinnostaa. Nallelle on kelvannut sairaanhoitaja 40 vuotta, joten eiköhän se kelpaa perus-pekallekin.

Vierailija
25/75 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole haitannut köyhyys eikä mun lapsi.

Vierailija
26/75 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi enää köyhää naista. 6 vuotta kokeiltu ja kummalliseksi valtapeliksi meni se suhde, kun toista kokoajan kaihersi taloudellisesti alempi asema ja sitä sitten piti paikkailla kyykyttämällä muilla yhteiselon osa-alueilla. Joku suurinpiirtein samassa taloudellisessa tilanteessa oleva mieluummin. Toki opiskelu on väliaikaista, mutta senkin suhteen varmaan tekisin niin, että yhteen muutetaan vasta valmistumisen jälkeen.

Vierailija
27/75 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta kiinnostava kysymys, jonka hän esitti.

Usea on näköjään sitä mieltä, ettei köyhyys naisessa haittaa. Joskus deittaillessa pistin merkille, että miehet olivat aika kiinnostuneita taloudellisesta tilanteestani. Joku pidempään tapailemani piti tärkeänä myös vanhempieni statusta.

Olisi kiva tietää, että kuinka köyhä nainen löytää seuraa, jolle naisen vähempivaraisuus ei ole este hyvälle suhteelle. Täytyisikö vähävaraisuus tuoda ilmi heti, jotta ei vedä vääriä puoleensa?

Vierailija
28/75 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaa ainakin nuorten miesten keskuudessa. Olen saanut kuulla esim. vittuilua kännykästäni koska en omista uusinta iphonea vaan ihan perus keskihintaisen androidin. Plus. En omista yhtään merkkilaukkua eikä minulla sellaisiin olisi edes varaa. N21

Ainiin unohdin mainita että minulla ei ole ajokorttia mikä herättää aina suurta ihmetystä miehissä. Siihenkään minulla ei ole ollut varaa. Tietokoneena minulla on kaverin entinen pelitietokone mikä myös on kuulemma todella outoa. Minulla ei ole varaa läppäriin, macbookiin tai ipadiin. Ei ollut varaa tanssia edes vanhojentansseja aikanaan tai lähteä abiristeilylle. Vaihdosta puhumattakaan. Hävettää olla näin köyhä. N21

Vierailija
29/75 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään merkitystä minulle. En ole akateeminen enkä itse tienaa mitenkään hyvin, vain reilu 40k vuodessa, mutta en ole materian perään ja harrastukset ovat halpoja. 

Eikö lapsen isältä tule elatusmaksuja?

M39

Hah, heti joku alapeukutti. Oliko se ikä, vai kysymys elatusmaksuista joka närkästytti?

Tienaat liian vähän sekä olet liian vanha, ap tai tämä juristien ystävä ja kassialma, heitä ei kiinnosta ikääntyvän köyhän duunarin mielipide. Loukkaantuvat että edes osallistut tähän ketjuun. 

Vierailija
30/75 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta puhuen koen itseni tosimieheksi köyhän naisen rinnalla. Voin tämän anonyyminä myöntää. Käytä tätä hyväksi ja hanki minunlaiseni akateeminen mies :)

Kuvailetko vielä vähän tarkemmin parisuhdettasi tosimiehenä selvästi huonotuloisemman naisen kanssa. Minulle jäi vähän kysymysmerkiksi suhteen dynamiikka. 

Vierailija
31/75 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiennyt, että naiset miettivät omaa taloudellista asemaansa suhteessa potentiaalisen miehen taloudelliseen asemaan.

Asia selvisi minulle kun ihastuin työpaikkamme siivoojaan, hän vaikutti 'uteliaalta' mutta varautuneelta... kun aloin kehittää jotain juteltavaa hänen vierailujensa aikana, niin usein painotti, että lukee pääsykokeisiin ja pyrkii opiskelemaan sitä ja tätä. Myöhemmin bongasin hänet yöelämässä ja tuli vietettyä yö yhdessä. Tätäkin myöhemmin eri tilanteessa hän valitteli kun on vain siivooja eikä minua varmaan siivooja kiinnostaisi.

Vierailija
32/75 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa.

Miten jotkut naiset voivat ajatella tuollaista kun esimerkkejä joissa upporikas mies löytää naisekseen ihan tavallisen tai 'köyhän' naisen on vaikka kuinka paljon. Jos naisen varattomuus ei haittaa rikkaita miehiä niin tuskin se kovin laajalti haittaa keskiluokkaisiakaan miehiä.

Minusta vaikuttaa siltä, että naiset useasti peilaavat omia vaatimuksiaan kun miettivät mitä mies vaatii. Naisethan usein rehentelevät mm. koulutuksellaan ja työpaikallaan. Miestä ei voisi vähempää kiinnostaa. Nallelle on kelvannut sairaanhoitaja 40 vuotta, joten eiköhän se kelpaa perus-pekallekin.

Nallellahan nyt on halutessaan varaa nostaa joku katuojasta tai velkahelvetistä jaloilleen rinnalleen. Mutta onko perus-pekalla?

Vierailija
33/75 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta kiinnostava kysymys, jonka hän esitti.

Usea on näköjään sitä mieltä, ettei köyhyys naisessa haittaa. Joskus deittaillessa pistin merkille, että miehet olivat aika kiinnostuneita taloudellisesta tilanteestani. Joku pidempään tapailemani piti tärkeänä myös vanhempieni statusta.

Olisi kiva tietää, että kuinka köyhä nainen löytää seuraa, jolle naisen vähempivaraisuus ei ole este hyvälle suhteelle. Täytyisikö vähävaraisuus tuoda ilmi heti, jotta ei vedä vääriä puoleensa?

Millaisen miehen haluat? Paljonko miehen pitäisi tienata? Mikä status hänellä pitäisi olla?

Mielestäni kannatta tuoda ilmi heti.

Vierailija
34/75 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa.

Ehkä jollekin pilipalikauppatieteilijälle, mutta harvemmin oikeita tieteitä opiskelleelle. En ikinä voisi ottaa jotain amispölöä tai humanistia

Vierailija
35/75 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes tiennyt, että naiset miettivät omaa taloudellista asemaansa suhteessa potentiaalisen miehen taloudelliseen asemaan.

Asia selvisi minulle kun ihastuin työpaikkamme siivoojaan, hän vaikutti 'uteliaalta' mutta varautuneelta... kun aloin kehittää jotain juteltavaa hänen vierailujensa aikana, niin usein painotti, että lukee pääsykokeisiin ja pyrkii opiskelemaan sitä ja tätä. Myöhemmin bongasin hänet yöelämässä ja tuli vietettyä yö yhdessä. Tätäkin myöhemmin eri tilanteessa hän valitteli kun on vain siivooja eikä minua varmaan siivooja kiinnostaisi.

Oikeesti? 

Vierailija
36/75 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa.

Nallellahan nyt on halutessaan varaa nostaa joku katuojasta tai velkahelvetistä jaloilleen rinnalleen. Mutta onko perus-pekalla?

Nalle oli vielä tuohon aikaan keskiluokkainen yliopistoluennoitsija.

Vierailija
37/75 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa.

Nalle oli vielä tuohon aikaan keskiluokkainen yliopistoluennoitsija.

Heh, vai että keskiluokkainen. Voisit toki tutustua Nallen isäänkin. Fiskarsin varapuheenjohtaja, kauppa ja teollisuusministeriön kansliappällikkö. Nalle on hopealusikka suussa syntynyt.

Vierailija
38/75 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa, koska silloin saa enemmän valtaa. Köyhempi puoliso on myös se, joka saa hoitaa kodin jne oikeutuksena olemiselleen, joten antaa rajattoman vapaudenkin miehelle.

Ja kun vaimosi voittaa lotossa niin sinusta tulee hänen tiskirättinsä ja ovimattonsa?

Huonosti ovat opit ihmisarvosta menneet päähäsi..

Vierailija
39/75 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne miettii. Ja aika monelle miehelle se on turnoff.

Hirveää meteliähän pidetään siitä, että jos nainen antaa miehen maksaa jotain. Köyhällä ei ole oikein varaa mennä minnekään ja hyvätuloinen on taas tottunut viettämään vapaa-aikaa siten, että rahaa kuluu: tässä kohdin tulee se, että köyhä ei mitenkään voi "olla" hyvätuloisen kanssa.

Vierailija
40/75 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naisissa siis erikseen ns. gold diggerit ja sellaisia, jotka haluaa itse tienata jossain normaalissa ammatissa? Aika moni nainen kun näyttäisi olevan valmis lähtemään heti siltä istumalta rikkaan miehen matkaan jos tilaisuus ilmaantuu. Onko sitten myös naisia, jotka eivät lähtisi?