Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loputtomasti Lietoon vaeltava postipaketti... hyvä Suomen posti!

Vierailija
01.05.2017 |

"Mitään ei ole tehtävissä", vastataan postista. Siis miten niin mitään ei ole tehtävissä?! Ei se nyt noin vaikeaa olla toimittaa yhtä pakettia perille. Naurettavin juttu mitä olen pitkään aikaan lukenut, oli pakko tarkistaa ettei ole aprillipäivä. Uusi rimanalitus jopa postilta.

http://m.iltalehti.fi/uutiset/201704302200115823_uu.shtml

Kommentit (137)

Vierailija
61/137 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pakettiautomaattiin tulee paketti ja on antanut tai syötetty väärin puhelinnumero, sen voi lähettäjä ilmaiseksi korjata postin sivuilla, muut muutokset ovat maksullisia. Eli pakettihan lähtee sitten takaisin lähettäjälle, koska saaja ei  saa tietoa lokeropaikasta.

Kyllä niissä yllättävän paljon on lähettäjän huolimattomuutta ja ennen ne sitten korjattiin käsin lajiteltaessa, mutta robotit valtaavat palvelut.

Tässä tapauksessa ainakin puhelinnumero oli oikein, koska paketti on jo kerran seikkailunsa aikana toimitettu turkulaiseen pakettiautomaattiin ja asiakas oli saanut siitä tekstiviestin (mutta ei luonnollisestikaan voinut lähteä sitä Turusta hakemaan). Sen jälkeen paketti on jutun mukaan käynyt myös Helsingissä, mutta palannut sieltä välittömästi - arvasit oikein - Lietoon. Mutta tietenkään mitään ei ole tehtävissä, ei kai asiakkaan omaisuudesta tarvitsekaan välittää, jatkakoon reppu ikuista vaellustaan Lietoon.

Vierailija
62/137 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin postin paketit voi hakea kioskista nykyään, mutta se on toiminut tosi hyvin. Nopeampi ja ystävällisempi palvelu kuin aiemmalla postin pisteessä joka oli lisäksi kaukana. Ongelma meillä on tuo postin jakelu ja kuljetusprosessi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/137 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa tekin postin käyttö, on niitä muitakin vaihtoehtoja. Meille ei tule postin kautta juuri mitään, hyvin ollaan pärjätty.

64/137 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pakettiautomaattiin tulee paketti ja on antanut tai syötetty väärin puhelinnumero, sen voi lähettäjä ilmaiseksi korjata postin sivuilla, muut muutokset ovat maksullisia. Eli pakettihan lähtee sitten takaisin lähettäjälle, koska saaja ei  saa tietoa lokeropaikasta.

Kyllä niissä yllättävän paljon on lähettäjän huolimattomuutta ja ennen ne sitten korjattiin käsin lajiteltaessa, mutta robotit valtaavat palvelut.

Omalla kohdallani ei ollut mitään omia huolimattomuusvirheitä (tiedot oikein paketissa ja puh.nro oikein laitettu), vaan mystisestä syystä paketti seilasi edestakaisin kahden automaatin väliä ilman, että paketin saaja tai minä lähettäjänä oltaisiin voitu noutaa pakettia.

Vierailija
65/137 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus oli taas tarua ihmeellisempää.. Kertoo taas jotain Suomen byrokratiauskovaisuudesta, että ei muka mitään voi tehdä asialle.

Vierailija
66/137 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mua naurattaa repun ihmeelliset seikkailut ihan ääneen. Luin eka kerralla tätä ketjua mäkkärissä, meinas tulla limut nenästä. Nyt reppu jupiset, riimisi rupiset... 😃

Vierailija
67/137 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

byrokratia laajenee täyttämään laajenevan byrokratian tarpeet

Vierailija
68/137 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi ollut aprillipäivänä lehdessä, en edes uskoisi tosiaan.

Vierailija
69/137 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

turkulainen reppu nyt ei vaan halua helsinkiin

Ihailtavaa sinnikkyyttä ja kotiseuturakkautta repulla. Pörssiyhtiökään ei voi yhtään mitään.

Se reppu on varmasti Kånken, joka on löytänyt turvapaikan Liedon postista.

Vierailija
70/137 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä mulla tulee kaikki ulkomailta lähetetyt paketit ihan ajoissa perille, mutta jos erehdyn tilaamaan suomalaisesta nettikaupasta kestää toimitus ties kuinka kauan ja kerran oli lähetys päätynyt ihan väärään kaupunkiin ja sieltä takaisin lähettäjälle :o

Vierailija
71/137 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VR ja posti voisivat mennä naimisiin - molemmat yhtä surkeita

No ei hyvänen aika, ajattele minkälaisia lapsia siitä liitosta syntyisi!

Vierailija
72/137 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä, että kun tilaan paketin esimerkiksi Saksasta Suomeen, se tulee muutamassa päivässä suoraan ovelle kuriiripalvelun kautta. Postimaksukin on sama kuin Suomen sisäisissä paketeissa. Kuriiripalvelut laittavat vieläpä hyvissä ajoin tekstiviestin, sopiiko paketin tuominen päivänä x klo y-z. Postimiehet jättävät vain laatikkoon sen lapun, että "olemme yrittäneet toimittaa pakettia, hae se itse meiltä", vaikka olisin pakettia kotona vahdannut koko päivän...

Vierailija
73/137 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne sais taatusti koko Suomen jumiin.

74/137 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Samantapainen kokemus mullakin. Lähetin paketin automaatin kautta ja paketti kiersi kahden paikkakunnan limbossa kolme viikkoa, ennen kuin sain kamalan tappelun ja Postin vaatiman lisämaksun jälkeen pysäytettyä tuon rumban.

Tein valituksen Postille ja sain hyvitykseksi huimat 10 kpl 1. luokan ikimerkkejä. Tuolla ne on lipaston laatikossa merkit käyttämättöminä, kun harvoin tulee etanapostia nykyään lähetettyä.

Iltasanomiin ja kuluttaja-asiamieheen yhteys. 

No Iltapaskaan nyt ainakin aivan ehdottomasti 😂👍👌

Vierailija
75/137 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitään ei ole tehtävissä" , "emme tiedä, mistä tämä johtuu"?!?? Näillä idioottimaisilla kommenteillaan Posti kuittaa asian. Suomeksi tämä tarkoittaa sitä, että "meillä ei ole aikomustakaan tehdä yhtään mitään tälle(kään) asialle". Jos alalla olisi kilpailua, ts. myös muita toimijoita, niin moiseen ylimielisyyteen ja asiakkaan kyykyttämiseen ei olisi todellakaan varaa. Olisiko jo aika avata postinjakelu avoimelle kilpailulle. Jos Posti haluaa leikata nurmikoita, rakentaa lumiukkoja, ulkoiluttaa vanhuksia tai mitä ikinä se vaan keksikään, niin fine, tehköön sitten niin. On vaan parempi, että joku muu, asiaan tosissaan sitoutuva taho hoitaa tärkeän kirjeiden ja pakettien jakelun.

Vierailija
76/137 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisesti vika on aina lähettäjän - postiparka yrittää sitten korjailla näitä virheitä.

Omassa työssäni olen törmännyt näihin kukkasiin. Kerran meille palautui asiakkaalle lähetetty kirje, jossa oli tarra "muuttanut". Soitin asiakkaalle kysyäkseni uutta osoitetta. Asiakas oli hyvin hämmästynyt: hän asuu edelleen samassa osoitteessa, jossa on asunut jo yli 20v.

Noita tapauksia on sattunut useitakin. Kerran kirjoitin osoitteen viereen: kannettava tähän osoitteeseen, vastaanottaja todellakin asuu siellä. Joskus lasku palautui kahdesti ja kysyin postista neuvoa, miten saada kirje haluttuun osoitteeseen, jossa vastaanottaja on ilmoittanut asuvansa kun soitin. Ensin sanottiin, etteivät he voi paljastaa kenenkään osoitetta. Vastasin, ettei tarvitsekaan, tiedän se jo. Sitten käskettiin lähettämään kirje toisessa kuoressa alueen postinjakeluun ja mukaan lappu, että pakko kantaa ko. osoitteeseen :-D

Meille jaetaan usein väärää postia. Yksi kirje kannettiin meille NELJÄSTI vaikka olin kirjoittanut kuoreen täsmennyksen, minne kirje pitäisi viedä (oikea paikka oli samassa talossa). Palautin kirjeen laatikkoon ja kerran postikonttoriin, jossa jakelu tehdään ja selitin asian. Pam! Seuraavana päivä kirje tuli taas meille. Vasta kun juoksin postinjakajan perään ja annoin kirjeen käteen, se ei enää palannut meille.

Joskus posti on tuonut minulle takaisin lähettämäni kirjeen. On siis luettu lähettäjätiedot, vaikka nekin on olleet oikeassa paikassa.

Vierailija
77/137 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö siis meinaako ne, että paketti seilaa nyt vuosikymmenet tota väliä jos mitään ei voi tehdä asian hyväksi... ?! Onko tuolla ihan tervepäistä porukkaa... ei, ei ole.

Vierailija
78/137 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä luuppejahan voi olla kertynyt ajan kuluessa vaikka kuinka paljon. Olisiko syynä postin ongelmiin laajemmaltikin?

Vierailija
79/137 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nouset Kuopiosta junaan tavoitteena Helsinki. Loppuelämäksi jäät kiertämään Kuopio - Mikkeli väliä...

Vierailija
80/137 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten minulle tuli postikortti. Kortissa ei kylläkään ollut minun nimi tai osoite joka ei edes lähimainkaan ollut minun osoite, kaupunki oli sama. Kirjoitin siihen " jaettu väärään osoitteeseen " tiputin postilaatikkoon. Se sama kortti tuli minulle 3 kertaa kahden viikonaika! Lopulta sitten menin postinkonttoriin ja ihan postin ei mikään asiamiespalvelupiste. Esitin asiani postintyöntekijälle ja hän sitten kysyi minun osoitetta ja minä vastasin. Postintyöntekijä sitten vastasi takaisin " EI EI pidä paikkaansa! Ei ole sellaista osoitetta! " 

Voitte arvata sen hämmenyksen sekä järkytyksen kun minulle sanotaan ettei ole olemassa osoitetta missä minä olin asunut jo 8 vuotta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi