Loputtomasti Lietoon vaeltava postipaketti... hyvä Suomen posti!
"Mitään ei ole tehtävissä", vastataan postista. Siis miten niin mitään ei ole tehtävissä?! Ei se nyt noin vaikeaa olla toimittaa yhtä pakettia perille. Naurettavin juttu mitä olen pitkään aikaan lukenut, oli pakko tarkistaa ettei ole aprillipäivä. Uusi rimanalitus jopa postilta.
Kommentit (137)
Nyt reppu jupiset riimisi rupiset tai katkon sinulta nyörit.... ;)
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Samantapainen kokemus mullakin. Lähetin paketin automaatin kautta ja paketti kiersi kahden paikkakunnan limbossa kolme viikkoa, ennen kuin sain kamalan tappelun ja Postin vaatiman lisämaksun jälkeen pysäytettyä tuon rumban.
Tein valituksen Postille ja sain hyvitykseksi huimat 10 kpl 1. luokan ikimerkkejä. Tuolla ne on lipaston laatikossa merkit käyttämättöminä, kun harvoin tulee etanapostia nykyään lähetettyä.
Siis jouduit maksamaan LISÄÄ siitä hyvästä että Posti korjasi virheensä ja toimitti pakettisi perille?! Uskomatonta, mutta jotenkin ei enää edes yllätä! :D
Kyllä. Paketin toimitus keskeytettiin ja jouduin lunastamaan paketin itselleni, jotta voisin lähettää sen uudelleen. Ja toki mun piti myös maksaa postikulut uudelleen, kun sain paketin tuosta aikajatkumosta pois.
Prototyyppi kirjoitti:
Samantapainen kokemus mullakin. Lähetin paketin automaatin kautta ja paketti kiersi kahden paikkakunnan limbossa kolme viikkoa, ennen kuin sain kamalan tappelun ja Postin vaatiman lisämaksun jälkeen pysäytettyä tuon rumban.
Tein valituksen Postille ja sain hyvitykseksi huimat 10 kpl 1. luokan ikimerkkejä. Tuolla ne on lipaston laatikossa merkit käyttämättöminä, kun harvoin tulee etanapostia nykyään lähetettyä.
Iltasanomiin ja kuluttaja-asiamieheen yhteys.
Mitä jelvettiä? :D Ja me vaan hyväksytään tämä mukisematta? Nyt junalauta posti heti boikottiin kunnes ääni muuttuu kellossa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla samanlainen kokemus. Paketti lähetettiin Vantaalta ja minä asun Helsingissä. Paketti jumitti 3 viikkoa Oulussa. Reilun kuukauden päästä se vihdoin saapui minulle. Osoite oli täysin oikein kirjoitettu, joten en keksi miten oli Ouluun lähetetty.
ehkä oulussa on amantapainen osoite jollain ja lajittelulaite ei osaa lajitella oikein.
Ai Oulussa on sama postinumerokin? Suomessa on eri paikkakunnilla paljon samoja kadunnimiä, kyllä se osoite pitää voida lukea kokonaisuutena, mukaan lukien postinumero ja kaupunki. Ei ole rakettitiedettä.
Mitä hittoa Liedossa oikeasti edes on, jokin isompi lajittelukeskus joka ei toimi?
Todennäköisesti lähettäjä on aivan itse mokannut lähetystietojen kanssa. Siitähän se riemu repeäisi veronmaksajien keskuudessa, kun Posti palkkaisi jokaikiselle postipaketille oman valvojan.
Kokoomuksen äänestäjä
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa Liedossa oikeasti edes on, jokin isompi lajittelukeskus joka ei toimi?
Taitaa olla semmoinen lentoasemalta ostettu iso matkalaukkuhihna jossa paketit pyörii ympäri ja ympäri kunnes poistuvat satunnaisen postiauton mukana satunnaiseen suuntaan. Jos suunta ei ole sama kuin pakettikortissa niin hetken päästä ne on takaisin sillä hihnalla.
Menetelmä on vähän sama kuin lajitella pakallinen pelikortteja siten että heittää pakkaa ilmaan ja kerää lattialta takaisin pakkaan kunnes kortit on numerojärjestyksesä.
Vierailija kirjoitti:
No mulla on vaeltanu PostNordin paketti jo kuukauden verran Ellokselle takaisin. Joudun varmaan maksamaan koko 285e, kun kukaan ei ota vastuuta.
Olen muuten postissa ja annan pienen vihjeen, että postinumero on luultavasti väärin. Yleisin virhe, mikä omiin käsiin tulee, on nollavirhe 00099, kun pitäisi olla 00990.
Eli Vuosaareen menossa olevia verkkokaupan paketteja ohjautuu runsaasti Helsingin kaupungin virastolajitteluun, kun lähettäjä on printannut väärän postinumeron. Varmaan kymmenen olen käsin korjannut.
Olisikohan tuossa kysymys Liedon tapauksessa jostain postinumerovirheestä myös? Pakettiautomaattiprosessi on vissiin niin automatisoitua, että on jäänyt luuppiin.
Hyi hyi posti, mutta sanon tässä myös, että vika johtuu erittäin usein myös lähettäjän päästä.
Aikoinaan asuimme Helsingissä Siltavuorenpenkereellä Kruununhaassa. Äitini oli lähettänyt tyttärelleni synttärikortin, jossa oli aivan oikea osoite ja oikea postinumero 00170. Joku postissa oli lukenut katuosoitteen väärin Siltavoudintieksi ja korjannut postinumeron Oulunkylään 00640. Oulukylässä oli todettu oikea laita ja lähetetty uudelleen Krunikkaan. Äidilläni oli tapana lähettää kortit niin ajoissa että tämäkin ehti seikkailuistaan huolimatta perille ennen merkkipäivää :-)
Soitin kyllä postiin ja kyselin, että miksi siellä korjataan lähettäjän kirjoittama oikea postinumero vääräksi. Ei kuulemma kiireessä ehdi lukea aina oikein.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin vissiin se Bermudan kolmio ja musta aukko. :D
No ei vaan, siellä on lajittelukeskus josta kerrotaan postin sivuilla näin:
Turun lähellä Liedossa avattu Postin uusi logistiikkakeskus on verkkokaupan HUB eli keskusterminaali. Sen kautta kulkee merkittävä määrä Turun talousalueen satamien kautta Suomeen tulevia verkkokaupan lähetyksiä ja Suomesta ulos lähtevää tavaraa. Postin teknologiainvestoinnit ja uudistetut palvelut vastaavat kasvavan verkkokaupan tarpeisiin. Kauppias saa lisää myyntipäiviä ja kuluttaja paketin perille jopa saman päivän aikana.
Tummennus minun. :D
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti lähettäjä on aivan itse mokannut lähetystietojen kanssa. Siitähän se riemu repeäisi veronmaksajien keskuudessa, kun Posti palkkaisi jokaikiselle postipaketille oman valvojan.
Kokoomuksen äänestäjä
Tuo nyt olisi hyvin helppo tarkistaa, koska paketin lähetysseurannasta näkyy mihin osoitteeseen paketti on kirjattu lähetettäväksi.
Ei saakeli :-D Pakettia pukkaa juu saman päivän aikana niin maan hitosti.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen äänestäjä
"Posti on kyllä havainnut oman virheensä. Kukaan ei kuitenkaan osaa sanoa, missä vika on tai mitä sille voisi tehdä, jotta paketti saataisiin oikeaan osoitteeseen"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin vissiin se Bermudan kolmio ja musta aukko. :D
No ei vaan, siellä on lajittelukeskus josta kerrotaan postin sivuilla näin:
Turun lähellä Liedossa avattu Postin uusi logistiikkakeskus on verkkokaupan HUB eli keskusterminaali. Sen kautta kulkee merkittävä määrä Turun talousalueen satamien kautta Suomeen tulevia verkkokaupan lähetyksiä ja Suomesta ulos lähtevää tavaraa. Postin teknologiainvestoinnit ja uudistetut palvelut vastaavat kasvavan verkkokaupan tarpeisiin. Kauppias saa lisää myyntipäiviä ja kuluttaja paketin perille jopa saman päivän aikana.
Tummennus minun. :D
Jaaha. Postin ja AV:n uudistukset on yhtä hyviä ja tehokkaita.
Vierailija kirjoitti:
Joku Robin Hood vois nyt mennä ryöstään Liedon postin ja lähettää ne paketit oikeille omistajilleen.
Kunhan ei lähetä Postin kautta. ;)
Posti on irtisanonut osaavaa porukkaa, siitä tää Liedon tapauskin varmaan kertoo. Meillä postin virkaa on toimittanut pari vuotta paikallinen kioski. Postiasioissa siellä asioiminen on aina jännittävää.
Lähetin kerran vaatekaupan asiakaspalautuspaketin, jonka kiskamyyjä nosti vain jalkoihinsa lattialle. Jäin suu auki tuijottamaan, että mitäs nyt. Myyjä tuijotti mua yhtä hämmästyneenä. Lopulta sanoin, että eikös mun pitäisi saada tästä joku kuitti. Selvästi harmistunut myyjä alkoi vasta sitten skannailla koodeja ja tulostaa kuittia. Kieltämättä kävi mielessä, että aikoikohan myyjä "lunastaa" paketin itselleen?
Toisella kertaa asiakaspalautukseni lähti eteenpäin vasta, kun menin kolmatta kertaa kioskille "vastaanottamaan minulle saapunutta lähetystä" (= tuo palauttamani paketti) ja annoin palautetta hyvin painokkaasti ja hitaasti artikuloiden.
Jos pakettiautomaattiin tulee paketti ja on antanut tai syötetty väärin puhelinnumero, sen voi lähettäjä ilmaiseksi korjata postin sivuilla, muut muutokset ovat maksullisia. Eli pakettihan lähtee sitten takaisin lähettäjälle, koska saaja ei saa tietoa lokeropaikasta.
Kyllä niissä yllättävän paljon on lähettäjän huolimattomuutta ja ennen ne sitten korjattiin käsin lajiteltaessa, mutta robotit valtaavat palvelut.
"Mitään ei ole tehtävissä"??? Luuleeko ne siellä Postissa että se turkulainen reppu on joku pysäyttämätön luonnonvoima ? :D
Vierailija kirjoitti:
turkulainen reppu nyt ei vaan halua helsinkiin
Ihailtavaa sinnikkyyttä ja kotiseuturakkautta repulla. Pörssiyhtiökään ei voi yhtään mitään.
Olen kuullut reppureissaajista mutta luulin sen tarkoittavan jotain ihan muuta.