Vierailija

Minulla on ollut todella pahaa ahdistusta ja pakko-oireita kohta kaksi vuotta. Olen aina jossain määrin tästä kärsinyt, mutta noin 2v sitten minulle kävi jotain todella traumaattista joka laukaisi tämän. En ole käynyt lääkärissä, koska en halua vain lääkkeitä kouraan sillä osittain myös pelkään lääkkeiden syömistä. Nyt tuntuu, että stressi painaa päälle kahta kauheammin ja se vasta oireita pahentaa. Pelkkä ajatus että töihin pitäisi lähteä ja tarkistaa sataan kertaan että hellat,hanat, ovet jne ovat kiinni ahdistaa suunnattomasti. Miten ikinä pääsen tästä eroon? Haluaisin viimein vain rauhoittua.. onko kokemuksia?

• ylös 13
  • alas 1

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Harjoittele rentoutuskeinoja, käy luonnossa lenkeillä. Vietä aikaa sellaisten ihmisten kanssa jotka on sulle hyviä. Tee jotain luovaa esim. maalaa, piirrä, kirjoita, tanssi, laula, ilmaise itseäsi. Pidä tunnepäiväkirjaa.
Jeesus rakastaa sua, ainutlaatuisena itsenäsi. ❤

• ylös 25
  • alas 8
Vierailija

Käyn kyllä lenkeillä päivittäin mutta en aina osaa siitä nauttia kun haluaisin sisimmissäni mielummin vain olla kotona.. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mielestäni sinun kannattaisi kokeilla lääkitystä. Tuolla menolla saatat ahdistua entistä pahemmin.Käy lääkärissä ja pyydä sairaslomaa.

• ylös 17
  • alas 2
Vierailija

Yksi ja toimiva asia, nimittäin viina. Poistaa kaiken paskan olon! Sitä täytyy vetää vaan kokoajan, tai ahdistukset tuppaa vaan pahenemaan. Ai niin, lääkkeet on vähän vastaavalla mekanismilla toimivia.

• ylös 4
  • alas 26
Vierailija

Yksi konsti on ahdistua ihan tahallaan ja niin paljo kuin irtoaa ja huomata että on sittenkin elossa. Jokainen koe tekee sinusta vahvemman ja vahvemman. Pidä ahditusbileet oikein viimeisen päälle ja nouset tuhkasta kuin fenikslintu! Sinun täytyy vaan suostua olemaan passiivinen sen kuurin aikana ja kestää kaikki. Jokin luova puuhailu auttaa. Paranna jotain kohtaa eaim kodissasi ja kutsu muut katsomaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yksi konsti on ahdistua ihan tahallaan ja niin paljo kuin irtoaa ja huomata että on sittenkin elossa. Jokainen koe tekee sinusta vahvemman ja vahvemman. Pidä ahditusbileet oikein viimeisen päälle ja nouset tuhkasta kuin fenikslintu! Sinun täytyy vaan suostua olemaan passiivinen sen kuurin aikana ja kestää kaikki. Jokin luova puuhailu auttaa. Paranna jotain kohtaa eaim kodissasi ja kutsu muut katsomaan.

Vettä ja kasviksia ja marjoja ja hedelmiä kuurin aikana. Ei missään tapauksessa kuin korkeintaan suklaata .

Vierailija

Kannattaisko kokeilla meditaatiota ja vaihtoehtoisia hoitomuotoja kuten homeopatiaa ja aromaterapiaa. 

Vierailija

Sulla tuntuu onneksi olevan vielä aika helpot pakko-oireet. Uskoisin. Onko pakkoajatuksia? Joudutko tekemään jatkuvasti niitä pakko-oireita vai sijoittuuko ne vain, kun lähdet ulos?

Ensinnäkin. Lopeta pakko-oireet. Ahdistus ensin kasvaa ja kasvaa, mutta se alkaa pienentyä, kun et vain tee niitä pakko-oireita. Siinä huomaa, että ensin ahdistus nousee sietämättömäksi, mutta jos pitää pintansa eikä tee pakko-oireita niin alkaa helpottaa. Älä luovuta. Sekä suosittelen ottamaan hellasta ja ovesta, vaikka valokuvan puhelimella. Sitten voit katsoa kuvaa ja huomata, että sammutit hellan ja suljit oven. Silloin sinun ei tarvitse tarkastaa niitä, kuin kerran ja ottaa valokuva. Sitten ulos.

Suosittelen myös, että kävisit jossain juttelemassa. Esim. sairausloma voisi olla hyvä sulle. Varsinkin jos alat lopettamaan pakko-oireita niin elämässä ei olisi työtä stressattavana.

Itse olen jo kärsinyt pakko-oireista jotain 7 vuotta. Tuntuu loputtomalta, joten älä sinä päästä itseäsi tähän tilaan. Mulla on ihan jatkuvasti pakko-ajatuksia ja pakko-oireita. En pysty edes enää nukkumaan kunnolla. Eikä ole edes lääkitystä ja tuntuu, että kohta lähtee järki lopullisesti.

Tsemppiä.

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Paloittele päivä mielessäsi osiin. Herätys aamulla, laitat korkeintaan kahvinkeittimen päälle muut on jo pois päältä. Kahvi valmistuu, sammutat heti keittimen, otat töpselin irti, otat siitä valokuvan. Juot kahvit, valmistaudut, menet töihin. Töitä tehdessä ahdistus unohtuu, kellosta tarkkailet kotiinpääsyn lähenemistä ja sitä rataa.

Vierailija

Minuakin ahdistaa, tänään ei kun olen kännissä, mutta huomenna on kahta kauheampi ahdistus.

Vierailija

Käy kaikki huolellisesti läpi lapun kanssa. Kirjoita jokaisen kohdalla: Tarkistettu. Lähde ulos lappu tallessa ja katso sitä silloin kun tarvitset varmistusta.

Vierailija

Miksei voisi syödä bentsoja sillä nehän on tarkoitettu ahdistukseen? Itse otan yhden päivässä ja näin on ollut 10 vuotta. ei ole kasvanut määrät, vaikka näin aina toitotetaan.

Ahdistus on niin hirveä tunne, ettei sitä kestä. Jos bentsot ahdistavat(!) koeta edes beetasalpaajia. Näin voit joskus ajatella muutakin kuin ahdistustasi.

Vierailija

Tuota valokuva juttua olen kokeillut, mutta kuvittelen aina että mitä jos se on kuitenkin mennyt päälle. Kuulostaa naurettavalta mutta jotenkin mun aivot vain ei rekisteröi sirä että se on oikeasti kiinni. Minun tarkistelut on juuri pahimmillaan silloin kun lähden kotoa ja kun menen nukkumaan,mutta niitä esiintyy myös muulloin. Pakkoajatuksia on myös. Tuntuu että koko elämäni pyörii tämän ympärillä.
Ja alkoholia en todellakaan käytä. En edes kahvia koska se pahentaa paniikkikohtauksia. Voiko tämmöisestä saada sairaslomaa? Minun on vaikea varmasti avautua tästä lääkärissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuota valokuva juttua olen kokeillut, mutta kuvittelen aina että mitä jos se on kuitenkin mennyt päälle. Kuulostaa naurettavalta mutta jotenkin mun aivot vain ei rekisteröi sirä että se on oikeasti kiinni. Minun tarkistelut on juuri pahimmillaan silloin kun lähden kotoa ja kun menen nukkumaan,mutta niitä esiintyy myös muulloin. Pakkoajatuksia on myös. Tuntuu että koko elämäni pyörii tämän ympärillä.
Ja alkoholia en todellakaan käytä. En edes kahvia koska se pahentaa paniikkikohtauksia. Voiko tämmöisestä saada sairaslomaa? Minun on vaikea varmasti avautua tästä lääkärissä.

Ei se voi mennä päälle. Ota palovakuutus, palakoon kaikki.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin tiedän sen älyllä ajateltuna mutta mun on pakko vaan katso a uudestaan ja uudestaan. Mulla on kissa enkä voi antaa sen palaa. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sulla tuntuu onneksi olevan vielä aika helpot pakko-oireet. Uskoisin. Onko pakkoajatuksia? Joudutko tekemään jatkuvasti niitä pakko-oireita vai sijoittuuko ne vain, kun lähdet ulos?

Ensinnäkin. Lopeta pakko-oireet. Ahdistus ensin kasvaa ja kasvaa, mutta se alkaa pienentyä, kun et vain tee niitä pakko-oireita. Siinä huomaa, että ensin ahdistus nousee sietämättömäksi, mutta jos pitää pintansa eikä tee pakko-oireita niin alkaa helpottaa. Älä luovuta. Sekä suosittelen ottamaan hellasta ja ovesta, vaikka valokuvan puhelimella. Sitten voit katsoa kuvaa ja huomata, että sammutit hellan ja suljit oven. Silloin sinun ei tarvitse tarkastaa niitä, kuin kerran ja ottaa valokuva. Sitten ulos.

Suosittelen myös, että kävisit jossain juttelemassa. Esim. sairausloma voisi olla hyvä sulle. Varsinkin jos alat lopettamaan pakko-oireita niin elämässä ei olisi työtä stressattavana.

Itse olen jo kärsinyt pakko-oireista jotain 7 vuotta. Tuntuu loputtomalta, joten älä sinä päästä itseäsi tähän tilaan. Mulla on ihan jatkuvasti pakko-ajatuksia ja pakko-oireita. En pysty edes enää nukkumaan kunnolla. Eikä ole edes lääkitystä ja tuntuu, että kohta lähtee järki lopullisesti.

Tsemppiä.

Kiitos viestistäsi. Helpottaa kun kuulee että en ole ainoa joka tästä kärsii.. oletko itse ollut sairaslomalla ja onko siitä ollut apua? Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin tiedän sen älyllä ajateltuna mutta mun on pakko vaan katso a uudestaan ja uudestaan. Mulla on kissa enkä voi antaa sen palaa. Ap

Joillekin joskus tapahtuu niin, että palaa talo, lapset ja kissat. Se on totta, että sellaista tapahtuu. Itse voi vain tehdä oman osuutensa ja olet varmasti huolellinen siinä. Sinulta varmaan viimeksi unohtuu jokin päälle.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat