Miksi hevarit ovat niin ahdasmielisiä kaikkien muiden musiikkigenrejen suhteen?
Kommentit (23)
Kokemukseni mukaan hevarit usein pönkittävät itsetuntoaan musiikkimieltymyksellään. Ollaan niin äijää, kun kuunnellaan raskasta musiikkia.
Kyllä niitä ahdasmielisiä löytyy kaikkien genrejen faneista yhtä lailla.
Onko kukaan ajatellut asiaa siitä näkökulmasta, että listapoppia soi jatkuvasti tv-mainoksissa, ostoskeskuksissa, ravintoloissa jne. kun taas metallimusiikille harvemmin altistuu puoliväkisin?
Motörheadin Lemmy Kilmister oli ABBA-fani.
Tunnen parikin hevarikundia (motoristeja) jotka fanittaa täpöllä Jenni Vartiaista. Aika kaukaiset genret...
On hevareita ja hevareita. Toisille kaikki muu kuin hevi on paskaa, toinen puoli taas osaa arvostaa kaikkea hyvin tehtyä musiikkia. Onneksi oma mies kuuluu jälkimmäiseen ryhmään.
Höpöhöpö. Se nyt vaan sattuu olemaan parasta. Biisit tehdään itse ja soitetaan keikalla itse. Mieti jotain poppareita. Biisit tehdään heille valmiiksi ja vetävät keikalla playbackina. Mie kuuntelen raskaimmasta raskainta metallimusiikkia, mutta pystyn kyllä kuuntelemaan muutakin jos sellaista sattuu jossain soimaan. En ryntää paikalta pois. Kotiin en kyllä osta.
Olen itse 46v nainen, ja tykännyt lähinnä hevistä koko ikäni. Laajentanu myöhemmin rock musiikkiin. En vaan tykkää mistään Juha Tapiosta tai Kaija Koosta. Thats it. Paskaa musiikkia.
Mie kuulun myös tuohon jälkimmäiseen.
Varmaan riippuu hevarin hevariudesta. Kokeellisen marginaalimetallin kuuntelija on avoimempi eri musiikkilajeille kuin kaupallista helppoa perusheviä kuunteleva bändipaita-niittivyö-uhotatuointi-gootti-tukanheiluttaja.
Ilmeisesti et ole sitten montakaan hevari tavannut.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 46v nainen, ja tykännyt lähinnä hevistä koko ikäni. Laajentanu myöhemmin rock musiikkiin. En vaan tykkää mistään Juha Tapiosta tai Kaija Koosta. Thats it. Paskaa musiikkia.
No älä nyt Kaijaa mollaa!
Terv. Marginaalimetalli-ihminen
Aragnath kirjoitti:
Höpöhöpö. Se nyt vaan sattuu olemaan parasta. Biisit tehdään itse ja soitetaan keikalla itse. Mieti jotain poppareita. Biisit tehdään heille valmiiksi ja vetävät keikalla playbackina. Mie kuuntelen raskaimmasta raskainta metallimusiikkia, mutta pystyn kyllä kuuntelemaan muutakin jos sellaista sattuu jossain soimaan. En ryntää paikalta pois. Kotiin en kyllä osta.
Kyllä esim. Megadeth ja Iron Maiden ovat jääneet nolosti kiinni playbackina soittamisesta.
Kaikki popit ja metallit on sontaa. Kunnon mahtipontinen instrumental musiikki ravitsee ja voitelee sielun.
Minä kykenen kuuntelemaan kaikkea musiikkia mutta vain hyvää musiikkia. Suomalainen musiikki on harvoin hyvää koska se on saanut vaikutteita viinasta. Viinameno ei kiinnosta.
Höpsistä. Tunnetkohan yhtään hevaria? Jos tunnet, ovatko jotain ehdottomia teini-ikäisiä? Itse en tunnista tuota kuvailemaasi lainkaan omissa hevariystävissäni - sieltä löytyy arvostusta muille genreille aina klassisesta ja oopperasta johonkin Depeche Modeen tai Adeleen asti, riippuen ihan ihmisestä toki.
Itse tykkään kyllä muistakin genreistä, vaikka hevi onkin lähimpänä sydäntä.
N25
Onko? Ei mun mielestä!