kuinka usein vaihdat lakanet ja tyynyliinat?
Kommentit (44)
Aluslakanan ja tyynyliinat kerran viikossa, pussilakanat joka toinen viikko. Sunnuntaisin yleensä, helppo muistaa.
En vaihda lainkaan. Pesen 2-3vk välein ja laitan samat takaisin
Viikon välein. Tyynyliinat useammin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Miksi en? Lempparilakanat joita pidän pari vuotta putkeen, kunnes ostan uudet. Ja kun on kuivausrumpu niin näin voi tehdä. On mulla muutamat varalakanat.
Vaihdan tyynyliinan hiustenpesupäivinä eli 1-2 kertaa viikossa. Käyn aina suihkussa ennen nukkumaanmenoa ja vaihdan yöpaidan joka toinen tai kolmas päivä. Minulla on niin hyvä verenkierto, että nukun harvoin peiton alla, ehkä kerran viikossa, joten pussilakanan vaihdan n. 4 viikon välein, aluslakanan parin viikon välein.
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikossa.
Ihmiset hikoilevat keskimäärin PUOLITOISTA litraa yössä.
No ei varmasti hikoile! Ei todellakaan terveet ihmiset. Mistä revit tuollaisen määrän? Kai sitä nyt huomaa jos puoltoista maitopurkkia valuu sänkyyn. En usko.
Tyynyliinat 2n viikon välein ja muut aina kuun vaihteessa. Kesällä tarvittaessa myös useammin.
Tyynyliina pari kertaa viikossa, lakanat parin-kolmen viikon välein.
miksi tyynyliinoja vaihdetaan useammin kuin muita petivaatteita? Itse vaihdan kaikki kerralla 1-3 kertaa kuussa
Tyynyliinan vaihdan aina kun pesen (tosi pitkät, siksi harvoin) hiukseni, eli noin kaksi kertaa viikossa. Lakanat 2-3 viikon välein, koska nukun aina yöpaidassa, enkä ole kova hikoilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikossa vähintään. Ne on kalliit lakanat ja haluan, että ne pysyy hyvinä, koska tykkään nukkua hyvin.
Eikös ne kalliit lakanat kulu pesussa, vai etkö pese välillä.
Itse vaihdan viikon välei, haluan nukkua raikkaan tuoksuisissa lakanoissa.
Ei minulla ole. Nukun lattialla, joskus huopa alla ja joskus ei sitäkään. Tyynyä en omista.
Viimeksi oon vaihtanut joskus sillai etten edes muista koska. 2 kk sitten? Sen verran likaiset on.