Ostin nakkipaketin joka oli kaupassa 2.70 ja kotiin tullessa se olikin 6.80 kun katsoin kuitista
Tekeekö kaupat tahallaan tuota että laittavat hintalapun väärän tuotteen eteen ja näin huijaavat ostajia halvemmalla hinnalla? Olen törmännyt aikaisemminkin vastaavaan, mutta huomannut sen jo kaupassa. Tosi tarkkana pitää näköjään lukea tuotekoodit.
Kommentit (66)
Katsoit toisen tuotteen hinnan?
Lukemani mukaan tyypillistä etenkin alennetuissa tuotteissa eli tuodaan väärä paketti kassalle ja aletaan kiljua petoksesta tms.
Olet kuitenkin ottanut itse väärän paketin hyllystä.
Sama kananmunien kanssa hintalappu 1,70 ja siinä kohtaa juuri kanamunia jotka maksaakin 3.70, Oikeat munat löytyi eri kohdasta.
Hämäävästi sijoitetut hintatiedot on kyllä ärsyttäviä. Tosin aika usein myös yksittäisiä tuotteita saattaa olla viereisellä paikalla mahdollisesti asiakkaiden toimesta, joten joka tapauksessa pitää olla tarkkana.
Vai ovatko asiakkaat huolimattomia ja katsovat hinnan väärin plokatessaan paketin hyllystä? Nakkejahan on vierekkäin ja erihintaisia. Oliko hintalappu paketissa vai hyllyn reunassa? Oliko alennus otettu huomioon kuitin loppusummassa, eli lopuksi vähennetty tuo erotus? Kanta-asiakastuotteissa voi noinkin olla.
Enpä oo ikinä törmänny tollaseen. Ehkä katoit väärän hintalapun.
Se on kyllä ihan totta, että välillä alennukset on merkitty hämäävästi. Usein voi käydä myös niin, ettei alennus jostain syystä tule (ei siis kassatyöntekijän vika). Toisissa kaupoissa ollaan huolimattomia ja unohdetaan koodata alennukset järjestelmään ja joskus myös tarjouskyltit saattavat unohtua hyllyyn, vaikka tarjous on mennyt jo. Tällöin toki saa vaatia, että tuote myydään tarjoushintaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama kananmunien kanssa hintalappu 1,70 ja siinä kohtaa juuri kanamunia jotka maksaakin 3.70, Oikeat munat löytyi eri kohdasta.
Itse olen törmännyt tähän: alennusmainos on väärässä kohtaa.
Kerran oli kopiotu niin, että sitä plussakortti pakkoa ei näkynyt, mutta oli muka kuitenkin vain plussakorttitarjous. En ottanut tietenkään tuotetta.
Virheet on viikoittaisia eri kaupoissa.
Useamman kerran on käynyt niin, että hyllyssä on esim. -30 prosenttia alennusta mutta kassa ottaa täyden hinnan, koska alennusta ei ole syötetty järjestelmään tjsp.. Sitten vähän aikaa ihmetellään kassalla ja soitellaan ja joutuvat antamaan alennuksen, koska se on hyllyssä merkitty tuotteen hintaan, alennusmyynnistä saattaa olla jopa iso kyltti hyllyssä.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä ihan totta, että välillä alennukset on merkitty hämäävästi. Usein voi käydä myös niin, ettei alennus jostain syystä tule (ei siis kassatyöntekijän vika). Toisissa kaupoissa ollaan huolimattomia ja unohdetaan koodata alennukset järjestelmään ja joskus myös tarjouskyltit saattavat unohtua hyllyyn, vaikka tarjous on mennyt jo. Tällöin toki saa vaatia, että tuote myydään tarjoushintaan.
Kuitti kannattaa tarkistaa aina.
http://www.vauva.fi/keskustelu/2856216/hitaat-kauppakassien-pakkaajat?p…
Eräs kaupparyhmä on jolle aika usein " sattuu " noita " virheitä " hyllyssä eri hinta kun kassalla. En sano kauppaketjun nimeä koska en halua painottaa kyseistä ketjua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kananmunien kanssa hintalappu 1,70 ja siinä kohtaa juuri kanamunia jotka maksaakin 3.70, Oikeat munat löytyi eri kohdasta.
Itse olen törmännyt tähän: alennusmainos on väärässä kohtaa.
Kerran oli kopiotu niin, että sitä plussakortti pakkoa ei näkynyt, mutta oli muka kuitenkin vain plussakorttitarjous. En ottanut tietenkään tuotetta.
Virheet on viikoittaisia eri kaupoissa.
No ei ole kyllä kaupan vika, jos alennuslappu on väärässä kohtaa. Se on laitettu oikealle paikalle, mutta joku asiakas on sen siitä tiputtanut ja laittanut suurinpiirtein samoihin kohtiin takaisin, tai sitten on siirrelty pois tieltä kun on haluttu nähdä se normihinta siellä lapun alla.
Asiakkaana kuitenkin pitää lukea se lappu, jos lukee että HK nakki 1€, niin oma typeryys jos vie sen Saarioisen nakin kassalle. Sitten on eri asia, jos lapussa lukee väärin tai epäselvästi, yleensä näin ei vain ole vaan asiakas ei ole VIITSINYT lukea sitä lappua.
Vierailija kirjoitti:
Eräs kaupparyhmä on jolle aika usein " sattuu " noita " virheitä " hyllyssä eri hinta kun kassalla. En sano kauppaketjun nimeä koska en halua painottaa kyseistä ketjua.
Ostan usein kyseisestä ketjusta. Ei koskaan mitään ongelmia. Pidän asiakkaana kyseisestä ketjusta jo laadun ja hyvän palvelun vuoksi.
En työskentele ruokaa myyvässä yrityksessä.
Cittarissa on usein näin. Asiakasta kusetetaan
"Mitä eiks tää pienen nyrkkipajan tekemä luomuekotäyslihalammastapiirinakki maksanutkaan yhtä paljon kuin se halvin talousnakkiXXLperhepakkaus??? BYÄÄÄH PUIJAUSTA!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs kaupparyhmä on jolle aika usein " sattuu " noita " virheitä " hyllyssä eri hinta kun kassalla. En sano kauppaketjun nimeä koska en halua painottaa kyseistä ketjua.
Ostan usein kyseisestä ketjusta. Ei koskaan mitään ongelmia. Pidän asiakkaana kyseisestä ketjusta jo laadun ja hyvän palvelun vuoksi.
En työskentele ruokaa myyvässä yrityksessä.
Minä olen muutaman kerran ostanut kyseisen ketjun kaupasta. Olen kokenut kyseissä kaupassa miten tarjoustuote ei ole tarjous, vaikka käyttää y-jotakin korttia kortin lukijassa.
Itselläni ei ole mitään sidoksia ruokaa tai muita tuotteita myyviin yrityksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kananmunien kanssa hintalappu 1,70 ja siinä kohtaa juuri kanamunia jotka maksaakin 3.70, Oikeat munat löytyi eri kohdasta.
Itse olen törmännyt tähän: alennusmainos on väärässä kohtaa.
Kerran oli kopiotu niin, että sitä plussakortti pakkoa ei näkynyt, mutta oli muka kuitenkin vain plussakorttitarjous. En ottanut tietenkään tuotetta.
Virheet on viikoittaisia eri kaupoissa.
No ei ole kyllä kaupan vika, jos alennuslappu on väärässä kohtaa. Se on laitettu oikealle paikalle, mutta joku asiakas on sen siitä tiputtanut ja laittanut suurinpiirtein samoihin kohtiin takaisin, tai sitten on siirrelty pois tieltä kun on haluttu nähdä se normihinta siellä lapun alla.
Asiakkaana kuitenkin pitää lukea se lappu, jos lukee että HK nakki 1€, niin oma typeryys jos vie sen Saarioisen nakin kassalle. Sitten on eri asia, jos lapussa lukee väärin tai epäselvästi, yleensä näin ei vain ole vaan asiakas ei ole VIITSINYT lukea sitä lappua.
Käytiin kuule ihan se ystävällisen (kuten sinä) kassan kanssa tarkistamassa, koska ette usko ikinä, että kaupassa nyt mitään vikaa olisi. Ei ollut plussamerkkiä siinä tarjouskyltissä.
Kuitti kannattaa tarkastaa aina kaupassa ja huomauttaa virheestä heti. Kaupassa on myynnissä satoja tai tuhansia artikkeleita ja alennukset vaihtuvat jatkuvasti. Inhimillisten virheiden takia joitain alennuksia jää syöttämättä järjestelmään, mikä on ihan ymmärrettävää.
Oho. Messevä arvonnousu. Sun kannattaa alkaa tekemään bisnestä ja myymään noita nakkeja eteenpäin!