Erosin ja nyt pelkään iltaisin sekä öisin omassa kodissani :(
Mielikuvitus on aina ollut vilkas ja pimeän tullen se riistäytyy käsistä! Telkka on päällä ja joka huoneessa valot.. suihkuverho auki ja kaappien ovet kiinni! Nukkumaan käyminen on vaikeaa nyt, kun ei ole selkää jota vasten painautua ja hädin tuskin uskallan sammuttaa pöytälamppua. Ottaisin mielelläni kissan tai parikin, jotta öiset äänet voisi pistää lemmikkien piikkiin, mutta lapseni on allerginen ...
Silloin kun lapset ovat luonani on vähän helpompaa.. ja samalla vaikeaa, kun yrittää olla näyttämättä lapsille että äiti pelkää, Omassa kodissa. Mörköjä.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Mä olin ennen samanlainen. Mutta silloin katselin mielelläni kaikenlaisia kauhu- ja jännityselokuvia ja -ohjelmia. Pelkäsin pimeää, yksin kotona olemista ja näin painajaisia. Pelkäsin jopa suihkussa käymistä suihkuverhon takana, vaikka poikaystävä oli kotona kuitenkin muualla asunnossa.
Sitten lopetin niiden elokuvien ja ohjelmien katsomisen täysin vuosiksi. Pelot loppuivat täysin ja erottuani ja asuttuani ekaa kertaa elämässäni yksin, ei ole ollut mitään ongelmaa. Nykyään voin jopa satunnisesti katsoa kaveriporukalla jonkun kauhuleffankin, eikä aiheuta ongelmia kuitenkaan.
Minä taas en voi katsoa tiettyjä kauhuelokuvia. Ihmissudet ja avaruusoliot eivät pelota, mutta sellainen näkymätön voima joka kiskoo ihmisen sängystä ja paiskoo ovia.. En ole katsonut yhtään Paranormal Activtyä, sekoaisin.
Vierailija kirjoitti:
:-( kirjoitti:
Toivottavasti teidänlaisillanne skitsoilla ei oikeasti ole lapsia. Periytyy pian heille raukoillekin se sairaus tai ainakin lapsilla on todella raskasta, kun oma äiti pelkää vainoharhaisesti jokaista mahdollista ääntä kuvitellen sen olevan vähintään mielisairas moottirisahamurhaaja tai joku psykoosin aiheuttama hirviö.
kyllä niitä kuule oikeesti on koteihin tunkeutunut ihmisiä ,joka viikko sa lukea että ihmiset on sidottu ja ahoinpodelty kun joukko on tullut sisälle. Muista Auer keissi myös.
Omaan kotiinikin on tultu.
Nukun valo päällä.
Mitä se valo auttaa jos joku murtautuu kotiisi?
Pelkäätkö myös mennä bussiin? Siellä voi olla pommi.
Lentokoneeseen ei kannata mennä kun se voi tippua tai lentää päin rakennusta.
Autoon ei kannata mennä kun siinä voi olla pommi tai jarru hajota ja ajat kolarin.
jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapiaan, jos ei itsensä niin lasten vuoksi ❤
Ja mitäköhän terapeutti voi tehdä liian vilkkaalle mielikuvitukselle? :D
Ei mielikuvituksen vuoksi hupsu, vaan normaalia elämää vaikeuttavien pelkotilojen.
Vierailija kirjoitti:
en katso yöllä peiliin. Tästä syystä en voi ripustaa vuoteeni viereen peiliä. Enkä asettaa peilejä mitenkään niin että saattaisin vahingossakaan yöllä katsoa peiliin-esim. vuoteen vastapäätä.
Mikä helkkari siinä peilissä on,en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vastauksista näkee, ettei moni ymmärrä. Sitä TIETÄÄ, ettei siellä ole mitään( Ok, joku raiskaaja voi murtautua sisään mutta se on epätodennäköistä). Järki käskee lopettaa, käyttäytymään kuin aikuiset mutta se ei ole niin yksinkertaista. Ei pääse eroon tunteesta että joku, tai jokin, on pimeässä saunassa, sängyn alla, komerossa. Odottaen, että valot sammuvat. Päivisin käyt töissä, olet tehokas ja järkevä aikuinen nainen mutta illan tullen muutut pelokkaaksi pikkulapseksi etkä voi sille mitään .
Jos et yksinäsi voi, on terapian paikka.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua pelottaa ihan ihmiset, eivät möröt. Sattuihan niinkin, että kaksi veljestä lähti ajamaan ja jonkun sadan kilometrin päässä he valikoivat satunnaisesti jonkun talon, pimpottivat ovikelloa ja hakkasivat ihan vain huvikseen avaamaan tulleen perheenisän tajuttomaksi siihen eteiseen. Lapset onneksi nukkuivat eivätkä nähneet. Kaikenlaisia sekopäitä sitä on, puhumattakaan raiskaajista. Meillä on aina yöllä ulko-ovet lukossa.
Ulko-ovet pitäisi olla AINA lukossa
:-( kirjoitti:
Toivottavasti teidänlaisillanne skitsoilla ei oikeasti ole lapsia. Periytyy pian heille raukoillekin se sairaus tai ainakin lapsilla on todella raskasta, kun oma äiti pelkää vainoharhaisesti jokaista mahdollista ääntä kuvitellen sen olevan vähintään mielisairas moottirisahamurhaaja tai joku psykoosin aiheuttama hirviö.
Suuri osa ihmisistä pelkää pimeää enemmän tai vähemmän. Ei siinä ole mitään terapoitavaa, jos kuitenkin pystyy elämään normaalisti. Itse esim.voin käydä vessassa yöllä sytyttämättä valoja,mutta en kyllä mielelläni lähtisi yksin haahuilemaan pilkkopimeään taloon sen enempää.
On myös ihan yleistä ja normaalia että stressi voi pahentaa noita pelkoja,kun mieli käy ylikierroksilla(esim.eron sattuessa).
Eikä se taloon tunkeutuminenkaan nyt niin harvinainen tapahtuma ole,itsekin olen löytänyt alastoman vieraan miehen kylpyhuoneestani. Oli mennyt kännissä väärään osoitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en katso yöllä peiliin. Tästä syystä en voi ripustaa vuoteeni viereen peiliä. Enkä asettaa peilejä mitenkään niin että saattaisin vahingossakaan yöllä katsoa peiliin-esim. vuoteen vastapäätä.
Siinä voi nähdä yöllä jotain muuta kuin oman naamansa! Tai jotain selän takana..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin pimeänpelkoisia. Mulla oli ihan lamaannuttavia pelkotiloja yli parikymppiseksi, jolloin oli pakko maata sängyssä seinää tuijottaen kun ei uskaltanut kääntyä. Todella outoa ja irrationaalista järjellä ajateltuna. Onneksi mun pelot ovat ikääntymisen myötä helpottaneet, mutta jotain on jäljellä vielä näin nelikymppisenäkin. Asun yksin ja mun on aina pakko sulkea verhot tiukasti yöksi sekä samoin ovi. Ongelma on vaan se, että nykyisessä makuuhuoneessani on liukuovi, johon jää pieni rako kun sen sulkee. No tuosta raostta kuvittelen näkeväni sitten vilauksia kaikista niistä möröistä, jotka ulkopuolella vaanivat. Joka aamu asia tuntuu naurettavalta, mutta öisin...😱
Olen onneksi lukenut paljon itseni ja ap:n kaltaisista, joten meitä on paljon.
kuulin koputuksen oveeni yöllä-olin yksin. Siksi aloin teljetä makuuhuoneen oveani.
Hyi hitto se hetki ,kun olet pessyt naamasi ja nostat päätä.. pelottaa aina että peilistä näkyy joku muukin vaikka olet yksin kotona!
Vierailija kirjoitti:
Mä laittaisin kädet ristiin ja rukoilisin. Jeesus pystyy poistamaan kaikki pelot. 👆
Vaikka kuulostais tyhmältä, sinisilmäiseltä tai miltä lie, niin suosittelen miettimään asiaa: mitä sä oikeasti voit menettää sillä että huokaiset sen yksinkertaisen rukouksen? Siis kokeile.
No suurin huoli on luonnollisesti että menettää ne viimeisetkin mielenterveyden rippeet ja pelkojen lisäksi alkaa uskomaan johonkin satuolentoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitot Bobista, entäs Candyman?!
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto se hetki ,kun olet pessyt naamasi ja nostat päätä.. pelottaa aina että peilistä näkyy joku muukin vaikka olet yksin kotona!
No eikö se olisi hyvä että peilistä näkee niin ehkä ehtii vielä reagoimaan ennen kuin saa moraa kylkeen?
Vierailija kirjoitti:
kuulin koputuksen oveeni yöllä-olin yksin. Siksi aloin teljetä makuuhuoneen oveani.
Ai makkarin oveen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö se olisi hyvä että peilistä näkee niin ehkä ehtii vielä reagoimaan ennen kuin saa moraa kylkeen?
Mitä siinä ehtisi tehdä? "no moi?"
Hei älkää nyt kiusatko ap:ta lisää noilla murtautujilla ym .D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä voi nähdä yöllä jotain muuta kuin oman naamansa! Tai jotain selän takana..
Minä ainakin katson itseäni yöllä peilistä jos kuljen sen ohi vaikka vessaan.
Enkä ymmärrä mitä ihmeellistä siinä on.
Kyllä minua pelottaa ihan ihmiset, eivät möröt. Sattuihan niinkin, että kaksi veljestä lähti ajamaan ja jonkun sadan kilometrin päässä he valikoivat satunnaisesti jonkun talon, pimpottivat ovikelloa ja hakkasivat ihan vain huvikseen avaamaan tulleen perheenisän tajuttomaksi siihen eteiseen. Lapset onneksi nukkuivat eivätkä nähneet. Kaikenlaisia sekopäitä sitä on, puhumattakaan raiskaajista. Meillä on aina yöllä ulko-ovet lukossa.