Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puu-Käpylän ja Puu-Vallilan talojen äänieristys?

Vierailija
30.04.2017 |

Hei, olen tulossa täältä pohjoisesta kesäksi töihin Helsinkiin, ja olen luultavasti saamassa vuokralle asunnon noilta alueilta (Vallilasta on jo tarjottu, mutta mieluummin haluaisin Käpylään). En ikinä ole käynytkään puisessa talossa, jossa on useita asuntoja, ja nyt hieman mietityttää, onko noin vanhoissa taloissa minkäänlaista äänieristystä. Edellisestä kodistani muutin juuri siksi, että naapurin jupina kuului liian hyvin makuuhuoneeseeni. En haluaisi, että sama toistuu taas... Onko Käpylän ja Vallilan taloilla jotain eroa tai onko eroa sillä, onko kyseessä kaupungin omistama vuokratalo vai sellainen, jossa on omistusasuntoja? Se Vallilasta alustavasti tarjottu yksiö taisi olla kaupungin omistuksessa.

Olisi niin ihana saada viettää kesä "maalla" kaupungissa, mutta nyt tosiaan alkoi mietityttää, pitäisikö sittenkin pelata varman päälle ja asua kerrostalossa...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin asuntoihin on kylläkin kuukausien tai vuosien jonot, joten tuskin olet sellaista kesäksi saanut. Muutenkin Hesasta on niin vaikea saada vuokra-asuntoa että siinä ei jotkut äänieristykset paljoa paina

Vierailija
2/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Minulla on kokemusta/tietoa muutamista  vastaavanlaisista puutaloista. 

Äänieristystilanne vaihtelee, koska talot on rakennettu niin kauan sitten vähän eri prosedyyreilla ja niille on aikojen saatossa tehty erilaisia asioita tai sitten ei paljon mitään. Esim.meillä seinänaapuriin on kohtuu hyvä eristys. Mutta ongelmia, pahojakin, on usein silloin kun huoneistot ovat päällekkäin. Yläkerrasta saattavat askeleet ja kaikki muut äänet kuulua alaspäin pahastikin. Jos vain on mahdolloisuus, niin  kannattaa tsekata asia ihan juuri kyseisen asunnon kohdalla.  

Muuten nämä ovat  minusta aivan ihania taloja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä potaskaa koko alotus. Molempiin paikkoihin on vuosikausien jonotus ja tuskin sittenkään pääsee.

Vierailija
4/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kantakaupungin vanhoissa taloissa ei ole äänieristystä. Siinä tulee naapureiden seksielämä ja vatsan toiminta tutuksi. Kannattaa pysyä maaseudun rauhassa, jos sellainen mahdollisuus vaan on.

Vierailija
5/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ai että Puu-Vallilasta ois kämppä tarjolla, mutta et ehkä viitsi ottaa.

Vierailija
6/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin kantakaupungin vanhoissa taloissa ei ole äänieristystä. Siinä tulee naapureiden seksielämä ja vatsan toiminta tutuksi. Kannattaa pysyä maaseudun rauhassa, jos sellainen mahdollisuus vaan on.

Olen asunut monissakin kantakaupungin vanhoissa taloissa. Olivat viime vuosisadan akupuolella rakennettuja. Niissä oli kaikissa ihan loistava äänieristys. Pahimpia mielestäni on 70-luvulla rakennetut.

Vierailija
7/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut monissakin kantakaupungin vanhoissa taloissa. Olivat viime vuosisadan akupuolella rakennettuja. Niissä oli kaikissa ihan loistava äänieristys. Pahimpia mielestäni on 70-luvulla rakennetut.

heka- vallilan taloissa ei ainakaan ole äänieristeitä.

Puheen ei pitäisi kuulua, mutta kuuluu silti. Turha kenenkään kadehtia kaupungin asuntoa.

Vierailija
8/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Tämän kirjoittaja asuu itse jossain Jämsänkoskella ladonpäädyssä eikä ole ikinä nähnytkään Helsingin kantakaupungin taloja.

Vierailija
9/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Taisi olla kaupungin omistuksessa" - kai nyt itse tiedät oletko ilmoittautunut kaupungin asuntojonoon? AP taitaa olla joku hörhö joka luulee että Helsingissä voi noin vain valita itselle mieluisen vuokra-asunnon.

Vierailija
10/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuonna 1927 rakennetussa talossa Kalliossa ja äänieristys on heikko. Kadulta ei kuulu juuri mitään mutta viereisistä asunnoista kyllä.

Luulen muuten että ap on alivuokraamassa pimeästi.

Vierailija
11/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan kämpästä alivuokraamista ei voi laillisen pitävästi kieltää. Jälleenvuokrauskin on sallittua rajallisen ajan.

Vierailija
12/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyttä potaskaa koko alotus. Molempiin paikkoihin on vuosikausien jonotus ja tuskin sittenkään pääsee.

Et ole sinäkään päässyt, kun et tiedä, että kaupungin asunnon voi tilapäisesti vuokrata eteenpäin, esim. jos on kesän poissa kaupungista. Vuokra ei saa olla yli sen, mitä itse maksaa, kuulemma jotkut ottavat osan pimeänä silti.

Vierailija
13/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungin asuntoihin on kylläkin kuukausien tai vuosien jonot, joten tuskin olet sellaista kesäksi saanut. Muutenkin Hesasta on niin vaikea saada vuokra-asuntoa että siinä ei jotkut äänieristykset paljoa paina

Olen siis mahdollisesti vuokraamassa asuntoa _lyhyeksi aikaa_ ihmiseltä, joka on jo kaupungilla vuokralaisena Puu-Vallilassa, joten ihan mahdollista on. En ole hakemassa asuntoa kaupungilta, koska asun muuten ihan eri puolella Suomea, tuskin vuokraisivat pariksi kuukaudeksi kenellekään. :D

Ap

Vierailija
14/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puheen ei pitäisi kuulua, mutta kuuluu silti. Turha kenenkään kadehtia kaupungin asuntoa.

Onko tämä kokemusperäistä tietoa vai kuulopuhetta tai kuvitelmaa? Mietinpä vain, miten kukaan sitten haluaa niissä puutaloissa asua, harva sinne asumaan päässyt on käsittääkseni valmis muuttamaan muualle, ellei ole pakko.

Vierailija
15/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpylän talot on hyviä ja vallilassa huonoja.

Vierailija
16/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Tämän kirjoittaja asuu itse jossain Jämsänkoskella ladonpäädyssä eikä ole ikinä nähnytkään Helsingin kantakaupungin taloja.

asun helsingin kaupungin asunnossa, vanhassa talossa. Muuttaisin mieluusti ladonpäädyn hiljaisuuteen, jos olisi työpaikka tai muut toiminnot lähellä.

Vierailija
17/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä kokemusperäistä tietoa vai kuulopuhetta tai kuvitelmaa? Mietinpä vain, miten kukaan sitten haluaa niissä puutaloissa asua, harva sinne asumaan päässyt on käsittääkseni valmis muuttamaan muualle, ellei ole pakko.

Ihan koettua. Kai se on että kun laskee plussat ja miinukset, äänieristyksettömyys on miinus, mutta plussaa on esim se kun pääsee nopeasti lähtemään joka suuntaan. Riippuu tietysti myös missä kohtaa taloa asuu, esim päädyssä ei ole seinänaapureita.

Vierailija
18/21 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Taisi olla kaupungin omistuksessa" - kai nyt itse tiedät oletko ilmoittautunut kaupungin asuntojonoon? AP taitaa olla joku hörhö joka luulee että Helsingissä voi noin vain valita itselle mieluisen vuokra-asunnon.

Itse taidat olla joku hörhö, joka ei osaa lukea... Kuten näköjään moni muukin tässä ketjussa. Kaupungin asuntoja saa tosiaan ali-ja jälleenvuokrata tietyin ehdoin, joten ihan mahdollista, että joku kesän mökillä viettävä haluaa vuokrata asuntoaan eteenpäin.

Jännä ilmiö sekin, että jos aloittaja jossain ketjussa vahingossakaan mainitsee sanat "kaupungin asunto", alkaa armoton alapeukutus ja ulvonta siitä, kuinka jonotusaika on kuulkaas niin ja niin monta vuotta, ja edellä on kymmeniätuhansia ihmisiä. Viestiä ei useinkaan lueta sen pidemmälle... Joopa joo. Hakijoita kyllä on muutama tuhat, mutta mitään jonoa ei ole olemassakaan. On ihan mahdollista saada asunto parissa päivässä, vaikka harvinaistahan se on.

Mutta kaupungin asunnon hakemisestahan ei tässä aloituksessa varsinaisesti ole ollenkaan kyse.

Vierailija
19/21 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänieristyksestä en tiedä, mutta pyörähdin tänään lasten kanssa vappukävellyllä Puu-Käpylän kautta ja täytyy sanoa, että voisin hyvin kuvitella asuvani siellä! Olisi lapsillekin ihanan rauhallinen alue.

Jos tulorajoja ei olisi, voisin laittaa minäkin hakemuksen vetämään.

Vierailija
20/21 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Olen itsekin hakemassa asuntoa näistä taloista. Olisiko vielä jollakulla kokemusta aiheesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi