Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrityksen ainoa yhteiskunnallinen velvollisuus on voiton maksimointi?

Vierailija
30.04.2017 |

Hyödyn maksimointi tarkoittaa järkevien ja
johdonmukaisten valintojen tekemistä.

• * Kukaan ei tee tahallaan järjettömiä valintoja.

Kukaan ei tee tahallaan järjettömiä valintoja. Mutta tekeehän! Jos minä luen lehdestä, että näin ja näin monta työpaikkaa on siirretty ulkomaille niin joku tekee koko ajan järjettömiä valintoja, ainakin minun logiikkani mukaan. Silloinhan kyseessä on pelkästään enää voiton maksimointi välittämättä yheiskuntavastuusta? Eikö niin?

Minun logiikkani mukaan yritys ei toimi enää tiettyjen hyvien periaatteiden mukaan siirtäessään tuotannon halvan työvoiman maahan. Minä en tosiaan yritystoiminnasta mitään tiedä, mutta näin voin päätellä. Olenko ihan tyhmä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

se voi olla yhteiskunnallisesti hyväkin asia, tuttavani ei enää kestä mamuutsta ja muuta sekoilua, joten hän äänestää jaloillaan/rahoillaan ja vie firmansa muualle kunnes ihmiset ovat taas tulleet järkiinsä

lisäksi yritysten täytyy ennakoida asioita, esim. valtion kasvava velkamäärä johtaa veronkorotuksiin ja niiltä kannattaa paeta ennemmin kun vielä mahdollista mahd. vähin taloudellisin vahingoin

Vierailija
2/5 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiton maksimointi -kyllä. Yhteiskunnallinen velvollisuus - ei. Siinä selitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakiin on kirjattu, että osakeyhtiön on tuotettava voittoa osakkaille, ellei yhtiöjärjestyksessä ole muuta määrätty. Eli he toimivat lain mukaisella tavalla. Oli se sitten moraalisesti oikein tai ei.

Vierailija
4/5 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yrityksellä ole yhteiskunnallisia velvoitteita, paitsi veronmaksu. Jos voitto maksimoituu niin verotulotkin kasvavat.

Vierailija
5/5 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin se on.

Humanity is overrated

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän