Poskilihas kipeä, mistä voi johtua?
Siis putkeen hampaita öisin yhteen (en narskuta), mutta voiko siitä tulla vain poskilihas kipeäksi, nivelissä ei tunnu mitään? Luulin ensin, että minulla särkee poskiluu tai hampaiden ja poskiluun taitekohta, mutta kun laitoin sormen sisäpuolelle suuta ja toiset sormet ulkopuolelle ja koitin hieroa poskea niin huomasin, että poskessa on tosi kipeä kohta.
Vaiva helpottaa hetkeksi kun hieroo, mutta alkaa pian uudestaan. Mikään hammas ei arista, eikä ikenet joten tuskin tämä voi hammasperäistä olla?
Kommentit (15)
Tee kasvojumppaa, ylilausu vaikka aakkoset, jos kipu jatkuu pidempään, hakeudu hammaslääkärille.
Oletko nuollut pillua? Se välillä kipeyttää, jos kauan pitää lipsuttaa.
"Siis putkeen hampaita öisin yhteen (en narskuta), mutta voiko siitä tulla vain poskilihas kipeäksi"
Kokeilepa jännittää hauista koko yö. Saatko haban kipeäksi?
Vierailija kirjoitti:
Jee olinko eka. Liikaa poskeenottoa
Et ollut. Ykkönen jo ennakoi.
Mulla kipeytyvät korvien edestä "purulihakset", kun narskutan pahasti. Puruvoima on hurja, kulmahampaista on irronnut palaset. Hammaslääkäri on ihmetellyt lihasten kuntoa...ne ovat välillä miltei krampissa, enkä silloin pysty nukkumaan kyljelläni - sattuu, kun poski osuu tyynyyn. Relaksantteja ja varovaista hierontaa, sisältä ja ulkoa, seuraavana päivänä kaikki ok. En omista kiskoa, vaiva on kausittainen ja pahenee vain stressissä.
Mulla on vain toinen puoli aina kipeä. Toisella puolella kipu on ollut lähempänä leukaniveltä ja suun avaaminen vaikeaa. Nyt ei suun avaamisessa mitään ongelmaa, poski on vain kipeä :( ja kallonpohja on myös jumissa samalta puolelta
Ap
oiskohan aika mennä hammaslääkäriin ja hankkia purentakisko. Ei todelllakaan oo terveellistä tuo (vaikka et narskuta, toiset nimittäin luulevat että vain narskuttaja tarvitsee kiskon).
Minulla leipää syödessä vihlaisi poskesta, ja nyt se on ollut kipeä jo kolmatta päivää. Taisi joku lihas revähtää.
Siis mihin putkeen isket hampaasi yöllä? Tai no arvaanhan sen kyllä... Älä kuitenkaan niin kovaa että veret tirskahtaa, tulee nääs miehelles sairaalareissu eikä suostu kyllä suuseksiin vähään aikaan.
Bruksismiltahan tuo vaikuttaa, ihan selvästi. Purentalihas on ihmisen vahvin lihas. Kisko, jumppaohjeet ja lääkkeet mahdollisesti tarvitset. Helpottaa ihan kuukaudessa.
Mulla tuli koko yläkroppa kipeäksi, kaula, kainalot, korvasärky, leuat, rinta.. tsemppiä, tuohon löytyy kyllä apu!
Mulla sama vaiva kuin av:lla! Hammaslääkäri totesi mulle, että puren öisin hampaita yhteen, minkä seurauksena "isot" purentalihakset. Välillä heijastelee särkynä otsaan. Ikävä vaiva, mutta minkäs sille voi. Välillä hieron leukaperiäni ulkoa päin. Voisi toivoa lahjaksi joskus purentalihashierontaa. Olisi varmasti taivaallista.
No haloo, jos kysyt tuota täällä, niin arvaat kai mitä sinulle vastataan!?