Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Toivoisin että ihmiset ymmärtäisivät tämän. Tuensaajan, erityisesti toimeentulontuensaajan on siksi niin vaikeaa nousta loukostaan koska hänen pyrkimyksensä omiin tuloihin estetään tai tehdään tyhjäksi. Käytännössä toimeentulotuensaajan kaikki hankkimat tulot (kyllä, sekin mahdollinen 20e) lasketaan tuloiksi ja sitä rataa toimeentulotuen osaa pienennetään. Henkilö saa siis saman verran rahaa vaikka tekisi työtä, silloin hän ei pysty NOSTAMAAN tulojaan ja esim. hankkimaan työkaluja jotta voisi pikkuhiljaa jatkaa yrittäjänä vaan pysyy loukussaan.
Toimeentulotuensaajan pitää käytännössä hankkija suoraan kuukauden tulonsa kokonaan itse eli päästä suoraan töihin koska harva yrittäjä pääsee tyhjästä täysille tuloille.
Itse olisin myynyt toimeentulotuen saajana monia erilaisia itse tekemiäni tuotteita mutta se ei olisi hyödyttänyt yhtään mitään. Koska olisin ostanut materiaaleja mutta saamani tulot olisi vähennetty (myynti vähäistä) niin olisin jäänyt materiaalien verran miinukselle.

Ihmiset kyllä haluavat hankkia tuloja itse koska itse tekeminen pitää myös aktiivisena mutta se on tehty käytännössä mahdottomaksi. Samoin verot-asumistuki-toimeentulotuki-suhde on sellainen että tulos jää käytännössä aina miinukselle.

• ylös 5
  • alas 0

Kommentit (2)

Vierailija

Toimeentulotuensaajana ei esimerkiksi saa hankkia työllä lisätuloja maksaakseen opintolainan korot. Koska

A) Ei saa säästää rahaa koska säästöt katsotaan tuloiksi

B) Kaikki työtulot vähentävät toimeentulotuen osuutta

Joten korkojen maksaja on 2 kertaa vuodessa kusessa.

Vierailija

Noin se on. Toimeentulotuki on luotu viimekäden tueksi, jonka tarpeen on oletettu olevan lyhytaikaista. Vaikka 1990-luvun laman seurauksena jatkuvasti ttt:n varassa eläviä on yhä enemmän, ei sääntöjä ole muutettu.

Sillä tavoin systeemistä on tullut kannustinloukku ja se on ollut osaltaan mylly, joka tuottaa köyhiä Suomeen.

Hallitusten uusien päätösten seuraus on se, että työttömyyskorvauksista on tulossa myös kauha, joka kippaa yhä lisää väkeä ttt:n piiriin.

Tässä on yksi tärkeä syy kannattaa perustuloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat