Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteinen kaveri onkin miehen ex-pano

Vierailija
29.04.2017 |

Olen tuntenut naisen jo enne kuin tutustuin nykyiseen avopuolisooni. Olemme olleet kavereita siitä asti kun muutin kaupunkiin ja kaveruus syventyi ystävyydeksi viime kesänä.
Tutustuin muuta kautta mieheeni ja myöhemmin muutimme yhteen. Sain tietää että ystäväni tuntee myös mieheni ja vietimme toisinaan aikaa porukassa, välillä mieheni on nähnyt naista yksinkin.
Pari päivää sitten sain muuta kautta kuulla, että tällä kaksikolla on ollut ennen minun kuvioihin saapumistani seksisuhde ja nainen on ollut miehelleni raskaanakin, raskaus meni kesken ja seksikin on loppunut jo ennen kuin tutustuin kumpaankaan.
Kysyin ystävältäni asiasta ja hän myönsi näin käyneen ja pahoitteli kovasti. Ystävyys tosin loppunee tähän. Mieheltä kysyttäessä hän nauroi ja sanoi että onhan tuota nussittu. Sanokaa nyt tekin että on loukkaavaa minua kohtaan, he ovat tienneet että asia tulee varmasti minun korviini aikanaan mutta ei heidän toimestaan.

Kommentit (28)

1/28 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että olet loukkaantunut. Silti ehkä vähän ylireagoit? Nainenhan on kuin kuka tahansa ex? Ex-vaimo?

Eihän niitä kaikkia exiä nyt nimeltä luetella.

Jos miehesi työpaikalle tulee sinun exäsi, kerrotko heti asiasta?

2/28 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, on minusta ihan normaalia että entisten tai eksien kaa ollaan ystäviä. Ymmärrän mustasukkaisuutesi mutta nythän mies on valinnut olla kanssasi. Et voi kuitenkaan hallita kaikkea eikä se sinun miehesi siinä tapauksessa mikään kultakimpale olisi, mikäli menisi ja touhuaisi tuon entisen kanssa, jonka kanssa näemmä huomattiin ettei hommat suju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/28 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin, että olet loukkaantunut ja itsekin olisin.

Mutta kuvitelepa itsesi jommankumman asemaan, mikä olisi ollut oikea hetki kertoa sinulle asiasta? Aivan, ei sellaista "oikeaa hetkeä" ole. Että "by the way, muistat Sannan, meillä muuten on ollut panosuhde" - näetkö, että tämmöinen keskustelu oikeasti voitaisiin vaan käydä?

Mutta varmaan itse haluaisin kuitenkin tietää heidän jutustaan, kauanko olivat, miksi tuli ero, millä mielellä nyt. Vaikka ilmeisesti kuitenkin juttu on ohi ja lähtökohtana se, että voit kuitenkin luottaa kumppaniisi.

Minusta sinulla on oikeus olla loukkaantunut ja vihainen, mutta silti käsittelisin asiaa itsekseni, ennen kuin lähtisin lopettamaan välejä.

Kävelevä legenda. The legend is alive.

Vierailija
4/28 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä seksijuttuja ei ole asiallista kertoa eteenpäin joten lähinnä ihmettelen mikä on tuo muu taho jolta kuulit asiasta. Mustasukkaisuus taas voi tulla melkein mistä vaan, sen ymmärrän, mutta voit kyllä päättää itse mitä teet sille tunteelle. Suuttumista ja välienkatkaisua en ymmärrä.

Vierailija
5/28 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa, heidän olisi pitänyt kertoa.

Vierailija
6/28 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tämän ystävän pitänyt kertoa että ap ei saa koskea hänen ex mieheensä? Eikö ystävät jätä toistensa exät rauhaan? 🙄

Vierailija
7/28 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa, heidän olisi pitänyt kertoa.

Olet väärässä, heidän ei olisi pitänyt kertoa.

Vierailija
8/28 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on menneisyys. Enpähän ole tajunnut kysyä mieheltä että häiritseekö häntä että näemme ja vietämme satunnaisesti harrastuksen tiimoilta aikaa ex-seksikumppanin kanssa.  Seksisuhde hiipui ennen tapaamistamme ja ystävyys jäi, molempien ollessa parisuhteessa yhteydenpito hiipui harrastukseen liittyviin asioihin, joissa molempien puolisot ovat mukana. 

Vierailija
9/28 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä seksijuttuja ei ole asiallista kertoa eteenpäin joten lähinnä ihmettelen mikä on tuo muu taho jolta kuulit asiasta. Mustasukkaisuus taas voi tulla melkein mistä vaan, sen ymmärrän, mutta voit kyllä päättää itse mitä teet sille tunteelle. Suuttumista ja välienkatkaisua en ymmärrä.

Tämä. Siellä on taas joku jeesus-syndroomainen "hyväntekijä", joka kokee velvollisuudekseen kertoa petetylle osapuolelle... ai niin, ei tässä edes ollut ketään petettyä osapuolta. No, pääasia, että hän pääsi kertomaan ja rikkomaan muiden ihmisten sosiaalisia suhteita.

Vierailija
10/28 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua loukkaisi tuo että asiasta kuulee muuta kautta, onhan toi kiusallista. :/ Itse kokisin hankalaksi jatkossa olla läheisissä tekemisissä ystävän kanssa, olen mustasukkainen ja mielikuvituksessani "näkisin" miltä he olivat näyttäneet yhdessä enkä haluaisi sitä psyykkeelleni. Harmittaisi menetys mutta ei voi mitään.

Vierailija
11/28 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piposi kireys tulee tuhoamaaan elämäsi, relax.

Vierailija
12/28 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tlivelvollisuutta parisuhteessa ei ole.

Vierailija
13/28 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin harmittais. Varsinki ku miehes ja tää nainen on tavannu myös kahdenkesken niin miettisin, että mitä siellä on puhuttu/tehty. Mutta ymmärrän kyllä, että heillekkin tilanne on ollut hankala. Miten tollasta voi kertoa? Ystävyyden jatkaminen voisi tuntua kiusalliselta.

Vierailija
14/28 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muakin harmittais. Varsinki ku miehes ja tää nainen on tavannu myös kahdenkesken niin miettisin, että mitä siellä on puhuttu/tehty. Mutta ymmärrän kyllä, että heillekkin tilanne on ollut hankala. Miten tollasta voi kertoa? Ystävyyden jatkaminen voisi tuntua kiusalliselta.

Mites tuo parisuhteen jatkaminen, luetteloko mies nyt kaikki suhteensa, jotta ap osaa välttää kiusallista seuraa?

Vierailija
15/28 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaa ottaa seuraavaksi neitsytmies niin ei tule tuollaisia tilanteita.

Vierailija
16/28 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt samantapaisesti. Tapahtuneesta on jo aikaa, mutta kerron silti.

Olimme nuoria aloittaessamme seurustelun. Päädyimme lopulta eroon ja muutimme opintojen perässä eri kaupunkeihin. Erosta huolimatta soittelimme toisillemme usein ja viestittelimme joka päivä. Mies lähetteli minulle jopa välillä kuvia kaveriporukkansa illanvietoista tms.

Valmistuin koulusta ja muutin takaisin miehen kotipaikkakunnalle. Tiesin heti miehen nähtyäni, että se on nyt menoa :-) Päädyimme takaisin yhteen.

Mies tutustutti minut kavereihinsa. Vietimme paljon aikaa miehen kaveriporukalla. Eräänä iltana yksi miehen kaveri kertoi minulle, et miehellä ja tytöllä X (kaveriporukkaan kuuluva nainen) oli ollut pitkään jatkunut seksisuhde. Mies oli erikseen sanonut kaikille, että minulle ei saa missään nimessä kertoa.

Siinä meni luottamus. Aloin pohtia kaikkia niitä iltoja kun tuo nainen on ollut kylässä luonamme, istunut minun ja mieheni kanssa samalla sohvalla. Onkohan siinä vaihdettu merkittäviä katseita ja salaa naureskeltu selkäni takana kun en tiennyt mitään?

Mies sanoi, että ei voinut kertoa minulle,sillä tiesi miten reagoisin. Sanoi että pelkäsi että en enää ajattelisi hänestä samalla tavalla.

No en ajatellutkaan hänestä enää samalla tavalla, mutta en siksi että oli ollut tuo seksisuhde, vaan siksi, että oli oikein erikseen kieltänyt kaikkia kertomasta. Kun sain tietää, ehdotti että voisin puhua tälle naiselle, joka sitten voisi kertoa minulle, että se oli vain seksiä. En olisi uskonut enää sanaakaan,varmaan mies olisi syöttänyt naiselle etukäteen vuorosanat...

Erosimme. Tiedän, että menneisyys on menneisyyttä. En siedä sitä, että seläntakana supatellaan kaikille muille jotain salaisuutta, jotta en saisi ikinä tietää.

Ja ei, jos mieheb työpaikalla käy joku ex-pano, niin ei sitä tarvitse minulle heti kuuluttaa, mutta siinä vaiheessa kun se ex pano kutsutaan mun kotiin illalliselle, niin siinä vaiheessa pitäisi kyllä sen verran kunnioittaa toista että kertoo totuuden.

Vierailija
17/28 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on lapsikin ollut tuloillaan, olisi ehdottomasti pitänyt kertoa.

Vierailija
18/28 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt samantapaisesti. Tapahtuneesta on jo aikaa, mutta kerron silti.

Olimme nuoria aloittaessamme seurustelun. Päädyimme lopulta eroon ja muutimme opintojen perässä eri kaupunkeihin. Erosta huolimatta soittelimme toisillemme usein ja viestittelimme joka päivä. Mies lähetteli minulle jopa välillä kuvia kaveriporukkansa illanvietoista tms.

Valmistuin koulusta ja muutin takaisin miehen kotipaikkakunnalle. Tiesin heti miehen nähtyäni, että se on nyt menoa :-) Päädyimme takaisin yhteen.

Mies tutustutti minut kavereihinsa. Vietimme paljon aikaa miehen kaveriporukalla. Eräänä iltana yksi miehen kaveri kertoi minulle, et miehellä ja tytöllä X (kaveriporukkaan kuuluva nainen) oli ollut pitkään jatkunut seksisuhde. Mies oli erikseen sanonut kaikille, että minulle ei saa missään nimessä kertoa.

Siinä meni luottamus. Aloin pohtia kaikkia niitä iltoja kun tuo nainen on ollut kylässä luonamme, istunut minun ja mieheni kanssa samalla sohvalla. Onkohan siinä vaihdettu merkittäviä katseita ja salaa naureskeltu selkäni takana kun en tiennyt mitään?

Mies sanoi, että ei voinut kertoa minulle,sillä tiesi miten reagoisin. Sanoi että pelkäsi että en enää ajattelisi hänestä samalla tavalla.

No en ajatellutkaan hänestä enää samalla tavalla, mutta en siksi että oli ollut tuo seksisuhde, vaan siksi, että oli oikein erikseen kieltänyt kaikkia kertomasta. Kun sain tietää, ehdotti että voisin puhua tälle naiselle, joka sitten voisi kertoa minulle, että se oli vain seksiä. En olisi uskonut enää sanaakaan,varmaan mies olisi syöttänyt naiselle etukäteen vuorosanat...

Erosimme. Tiedän, että menneisyys on menneisyyttä. En siedä sitä, että seläntakana supatellaan kaikille muille jotain salaisuutta, jotta en saisi ikinä tietää.

Ja ei, jos mieheb työpaikalla käy joku ex-pano, niin ei sitä tarvitse minulle heti kuuluttaa, mutta siinä vaiheessa kun se ex pano kutsutaan mun kotiin illalliselle, niin siinä vaiheessa pitäisi kyllä sen verran kunnioittaa toista että kertoo totuuden.

Kivoja kavereita kun tahallaan ryssivät toisten parisuhteen.

Ihme ansarinkukkia, kun joku jo kauan sitten päättynyt  suhde pistää katkaisemaan välit seurustelukumppaniin. Suosittelen sinullekin neitsyttä mieheksi: ei tule näitä yllätyksiä, että on nainut jotakuta muuta.

Vierailija
19/28 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on lapsikin ollut tuloillaan, olisi ehdottomasti pitänyt kertoa.

Oletko sinä ns. tunnustanut tämän hetkiselle kumppanillesi kaikki suhteesi menneisyydestä? Raimo vei neitsyyden, Mikan kanssa tapailtaiin 30 x (ei alkanut kunnon seurustelusuhdetta, jäi enemmän panosuhteeksi), Arvin kanssa paloi pohjaan mutta tein abortin, Selmin kanssa oli mahtavaa,  Jari ei antanut vaikka oltiin 2 kk yhdessä ja kinusin joka ilta)? Ja missä vaiheessa suhdetta teit tämän tunnustusavautumisen?

Minusta tällaisiä tunnustusavauksia ei kuulu tehdä. Niitä ei voi vaatia toiselta. Ei kumpikaan.

Ymmärrän nyt mielen pahoittumisen, kun kumppanin ex on lähimailla. AP on tutustunut tähän naiseen ensin: ovat ystäviä. Sitten ystävän tietämättä AP on pokannut miehen, joka jonkin ajan kuluttua nähtyään AP:n ystävän, on tajunnut, että se on hänen exänsä. Tässä vaiheessa tosiaan on ollut takuulla vaikea mainita asiasta.

Vierailija
20/28 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt kertoa. Ja just siinä vaiheessa, kun satutaan eka kertaa yhtä aikaa samaan illanviettoon. Tyyliin "hei, me tunnetaan ennestään, ollaan seurusteltu/tapailtu" (mitä termiä ikinä haluaakin käyttää). Yksinkertaista ja helppoa. Ei tule jälkikäteen nihkeä salailu olo. En ymmärrä kommentteja joissa ap:tä moititaan turhan nipottajaksi. Eihän tuossa kiusaa se mennyt suhde, vaan se nykyinen salailu. Ja erityisesti miehen nauru ap:lle, tämän saatua tietää asiasta. Ihmeellistä käyttäytymistä. Ja jos on lastakin tehty, niin ei kai kyse ole ollut pelkästä satunnaisesta tapailusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi