Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä

Vierailija
29.04.2017 |

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Kommentit (910)

Vierailija
641/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työskennellyt yksityisessä päiväkotiketjussa, joka markkinoi itseään vähän laadukkaampana: luomuruokaa, kehittäviä aktiviteetteja lapsille ym. ihanaa.

No, meillä ei ole mitään luomuruokaa kokkaavaa kodinhengetärtä, vaan keittiöapulainen hommaa halvinta jauhelihaa, uittaa ruuat natriumglutamaatissa, kaikki raaka-aineet halvinta mahdollista, pakasteita. Myös huonekalut Ikeaa, kaikki mahdollinen Kiinasta. Hoitajatkaan eivät tee työtään sydämellä, vaikka niin mainostetaan, ovat aivan kypsiä työhönsä pienellä palkalla.

Naurattaa, kun johtaja esittää varakkaille vanhemmille tämän kuvitellun laadukkuuden syynä maksaa ekstraa pk-maksuissa... mutta eiväthän he kaappiin katso.

Nämä tapaukset pitäisi tuoda esiin, ei tämmöinen muuten lopu.

Vierailija
642/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Miksi sairaala sitten ostaa sitä verta "riistohintaan", jos verestä ei ole pulaa?<

Suomen sairaalat ostaa SPR:ltä tarvitsemansa verituotuotteet.

Sairaaloihin suoraan ei ole verenluovutus mahdollisuutta.

SPR saa ilmaiseksi veren luovuttajilta ja myy erilaisia jalostamiaan verivalmisteita maailmalle eri  sairaaloihin kalliilla hinnalla.

Ei se ole narri joka narraa, narri on se joka antaa narrata itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotipalvelussa. Kun on joku veemäinen asukas, sanon ettei suostunut suihkuun. Olkoon haisuli omillaan.

Vierailija
644/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallitsevaa todellisuutta kirjoitti:

>Miksi sairaala sitten ostaa sitä verta "riistohintaan", jos verestä ei ole pulaa?<

Suomen sairaalat ostaa SPR:ltä tarvitsemansa verituotuotteet.

Sairaaloihin suoraan ei ole verenluovutus mahdollisuutta.

SPR saa ilmaiseksi veren luovuttajilta ja myy erilaisia jalostamiaan verivalmisteita maailmalle eri  sairaaloihin kalliilla hinnalla.

Ei se ole narri joka narraa, narri on se joka antaa narrata itseään.

Tämän olen kuullut ennenkin. En ikinä luovuta spr:lle verta.

Vierailija
645/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen risteilyaluksella töissä tässä itämerellä ja voin kertoa, että meillä ei todellakaan toimita noin miten joissakin hotelleissa. Rantasiivoojilla on mikrokuituliina peilien pyyhkimiseen sekä kasa rättejä pinnoille. Wc pestään wc harjalla, eikä samoilla räteillä. Jokainen hytti käydään myös läpi ja tarvittaessa rantasiivooja käy pesemässä sen uudelleen. Myös pesuaineen kulutusta tarkkaillaan, mikäli tuntuu ettei sitä juurikaan kulu. Lisäksi uudet mukit vaihdetaan joka kerta. En tiedä onko tilanne toinen tällä viimevuotisella norolaivalla.

Olin vielä viime vuonna rantasiivoojana. Joo, ne kyllä raahaa mukana useampaa rättiä ja pesuainetta, mutta yleensä lähes kaikki pyyhkäistään sillä samalla rätillä ja pelkällä vedellä, koska aika ei yksinkertaisesti riitä rättien ja pesuaineen kanssa venkslaamiseen. Hytit kyllä tarkastetaan, mutta riittää että se NÄYTTÄÄ puhtaalta. Meitä ihan oikeasti ohjeistettiin, että mitenkään tarkasti ei SAA siivota, koska aika ei riitä. Tärkeintä on, että roskat ja näkyvät roippeet ja pahin pöly putsataan. Rantasiivoojat ja hyttiemännät ei myöskään vaihtaneet uusia kertakäyttömukeja. Jos ne vanhat oli vielä pidikkeessään, ne jätettiin siihen, korkeintaan lätkäistiin pari uutta sinne lisäksi.

Tietäisittepä muuten, kuinka paskasia ne laivojen sänkyjen petauspatjat on... Nehän siis vaihdetaan/pestään ehkä kerran vuosisadassa. Vaikka patjassa olisi isokin (kuiva) tahra, käärästään vaan puhtaat lakanat päälle, koska kukaan ei jaksa/viitsi käydä hakemassa puhdasta patjaa. :)

Viimeksi kun käytiin Tukholman risteilyllä katsoinkin siinä pedillä makoillessani, että sen ikkunan ja sängyn välinen rako oli ihan täynnä mustaa pölyä. Ja vessan peilin alareunaan oli jäänyt edellisen asiakkaan roiskejäljet, pyyhintäjäljistä päätellen siivooja näytti pyyhkäisseen suurimmat tahraroiskeet katselukorkeudelta peilistä. Pöntöllä kun istui ne alareunan roiskeet näkyi selvästi. 🙄

...entä oletteko katsoneet risteilyllä sänkyjen laitoja? Alasängyn reunassa selvä yrjönoro. Sänkyjen altakin voi löytää kaikenlaista jännää, esim. siideritölkki. Sänkypatjoissa karmeita spermatahroja. Yh, onneksi on edes se lakana.

Suihkujen lattiakaivotkin voisi joskus tyhjentää hiuksista, vesi jää yleensä lammikoksi lattialle.

Hytit ovat kyllä ainakin nykyään aivan siivottomassa kunnossa. Muutama viikko sitten olimme viimeksi; patjat likaiset, mustaa pinttynyttä pölyä joka paikassa, suihkun lattia lainehti, roiskejälkiä lavuaarin ulkoreunassa jne. Mieheni saa hyteissä allergisia oireita, eikä pysty nukkumaan. Lasten takia käymme, muuten tuskin kävisimme.

Toisaalta on pakko katsoa myös hieman peiliin. Menemme aina ilmais- tai tarjoushinnoilla. Jos muutkin tekevät niin, miksipä yhtiö panostaisi siivoukseen enemmän kuin pakko? Toisaalta eipä tule mieleenkään maksaa täyttä hintaa, kun tietää siivouksen tason.

Vierailija
646/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kyllä vahvistaa tuon siivoukseen liittyvän kiireen ja sen että tosiaan ei ole aikaa siivota kohdetta oikeasti siistiksi. Olen hyttisiivoja ja siivotessa käytämme yhtä sankoa , jossa on kaikki rätit, pesuaineet, hanskat sekä kolme harjaa: vessan lattian pesuun, vessanpöntön pesuun sekä lavuaarin pesuun. Siellä sangossa tietenkin säilytetään myös niitä rättejä millä kaikki tasot, kahvat jne. pyyhitään.  Ja kyllä, pakostahan ne paskalla kuorrutetut harjat uivat siellä rättien seassa , koska yksinkertaisesti ei ole muuta paikkaa missä niitä säilyttää. Aluspatjoja ei myöskään vaihdeta, koska aikaa sellaiseen ei ole, helppo lämäistä puhtaat lakanat päälle. Muutenkin meno tässä firmassa vähän kyseenalaista. 

Vierailija
647/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan asiakaspalvelussa tulee vastaan kaikenlaisia tapauksia. Kaikkea se ihminen keksiikin ettei vaan tarvitse mitään tehdä. Varsinkin nämä Ahmedit ja Abdulit, niillä sitä riittää jos jonkinlaista tarinaa ja selitystä.

Täälläkin on vilkuiltu kuin halpaa makkaraa, koska olen vain nainen (joka hoitaa virkaansa). Olisi kuulemma parempaakin tekemistä kuin esimerkiksi hakea töitä tai opiskella suomen kieltä. Tämä on ihan taivahan tosi. Jos muu ei auta, yritetään vääntää itkua, miten masentaa.

Haistakaa pitkä pee! Systeemi ei jousta, kun teitä laiskottaa. Se on hylsy. Kärsi seuraukset kantasuomalaisten tapaan.

Vierailija
648/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan niitä ollut, että lapsia on teipattu tuoliin jne, että älä esitä mitään pyhimystä :).

Vierailija
649/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kyllä vahvistaa tuon siivoukseen liittyvän kiireen ja sen että tosiaan ei ole aikaa siivota kohdetta oikeasti siistiksi. Olen hyttisiivoja ja siivotessa käytämme yhtä sankoa , jossa on kaikki rätit, pesuaineet, hanskat sekä kolme harjaa: vessan lattian pesuun, vessanpöntön pesuun sekä lavuaarin pesuun. Siellä sangossa tietenkin säilytetään myös niitä rättejä millä kaikki tasot, kahvat jne. pyyhitään.  Ja kyllä, pakostahan ne paskalla kuorrutetut harjat uivat siellä rättien seassa , koska yksinkertaisesti ei ole muuta paikkaa missä niitä säilyttää. Aluspatjoja ei myöskään vaihdeta, koska aikaa sellaiseen ei ole, helppo lämäistä puhtaat lakanat päälle. Muutenkin meno tässä firmassa vähän kyseenalaista. 

No meidän hotellissa kuljetaan vessaämpärit kourassa ja siellä lilluu vessaharja tiskiharja (altaan pesuun, samoja harjoja käytetään lattiakaivojen pesuun..) ja siivousliinat. Pesuaineena laimennettuna yleispuhdistusainetta (=vettä) desifioivalla ei pestä koskaan. Kerran vuodessa peruspesut kylpyhuoneisiin....yök yök yök.

Vierailija
650/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että minulla ylipäätään on työ mitä työkseni teen tuntuu olevan joillekin suorastaan absurdia. Onhan se nyt outoa että tälläinen tatuoitu, lävistetty ja shokkivärisessä tukassa kulkeva eukko tekee henkilökohtaisen avustajan hommia. Käyn siis pitämässä seuraa eräälle vahemmalle kehitysvammaiselle herralle. Käydään ulkona kävelyllä tai kahvilla, jutellaan, pelataan pelejä, kesäisin käydään kesäteatterissa, sen sellaista. Miehellä kun ei ole sukulaisia tai ystäviä eikä hoitokodin henkilökunnalla ole aikaa istua vain juttelemaan niin minä sitten hoidan sen puolen. Ja joillekin tämä tulee järkytyksenä tälläisessä pikkukylässä. :)

happy ending?

Vierailija
651/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorisotyönohjaaja kirjoitti:

Olen töissä seurakunnassa. En keksi työssäni mitään, mikä ei kestäisi päivänvaloa. Teen töitä lasten ja nuorten kanssa, ja toivotan aina vanhemmat tervetulleeksi mukaan kaikkeen, missä lapsetkin ovat, koska mielestäni vanhempien pitää saada tietää, mitä seurakunnassa lapsille opetetaan. Yritän pitää kaiken työni mahdollisimman läpinäkyvänä. Se on tehokas tapa ehkäistä mitään väärinkäsityksiä tai väärinkäytöksiä, kun ollaan tekemisissä lapsen hengellisyyden kanssa, joka on kuitenkin arka asia ja siinä voi tehdä paljon pahaa.

Niin minäkin, ja saamaa en todellakaan vi sanoa

teillä psyykkistä ja seksuaalista hyväksikäyttöä eniten. Työntekijöissä eniten psyykkisesti sairaita kuin missään muualla. tämä on fakta.

Vierailija
652/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun taloyhtiössä, jossa 90% omistusasuntoja. Loput vuokralaisia. Y-säätiön vuokralaisia. Nämä y-säätiön kämpät vuokrattu turvapaikanhakijoille. He eivät edes asu asunnoissaan, koska asunnot ovat ovat hiljaisia, koskaan ei mitään elämisen ääntä kuulu. Ilmeisesti nostavat tukia monista asunnoista, ovat kirjoilla monissa asunnoissa ja mutta pitävät ne tyhjinä? Sossu uskoo kaiken ja hyväuskoisesti maksaa näille kaiken?

Vierailija
653/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille suunnatussa liikkeessä otettuun asiakaspalautuksena "viallisia" tuotteita. Eli esim rc-autosta puuttui toinen sivupeili, se vaihdettiin hänelle uuteen. "Viallinen" auto käskettiin rikkoa kunnolla, ennen roskiin heittämistä. Ettei kukaan hyötyisi tuotteesta. Tätä tapahtui todella paljon ja suretti heittää roskiin kalliita tuotteita, mistä joku saisi vielä paljon iloa.

Vierailija
654/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun taloyhtiössä, jossa 90% omistusasuntoja. Loput vuokralaisia. Y-säätiön vuokralaisia. Nämä y-säätiön kämpät vuokrattu turvapaikanhakijoille. He eivät edes asu asunnoissaan, koska asunnot ovat ovat hiljaisia, koskaan ei mitään elämisen ääntä kuulu. Ilmeisesti nostavat tukia monista asunnoista, ovat kirjoilla monissa asunnoissa ja mutta pitävät ne tyhjinä? Sossu uskoo kaiken ja hyväuskoisesti maksaa näille kaiken?

mikä tää tornihuhu nyt on?

Vierailija
655/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa herättää kuvotusta erilaiset tässä ketjussa kuvaillut hygieniaan liittyvät puutteet. Kuitenkin samankaltaisille laiminlyönnistä johtuville kontaminaatioille olemme todennäköisesti altistuneet koko elämämme kun sen verran yleisestä touhulta alkaa kuulostaa esim. pilaantunut tai lattialta noukittu ruoka. Olisiko helpompi vain kauhistelun sijaan hyväksyä se fakta, että emme elä niin hygieenisessä maailmassa kuin haluaisimme kuvitella ja kiittää vastustuskykyämme siitä että olemme vielä hengissä?

Vierailija
656/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskauden keskeytyksen cvoi tehdä sosiaalisilla syillä 20 viikolle asti. Sikiö on pieni ihminen ja sydän voi vielä sykkiä yli puoli tuntia syntymän jälkeen

ei pidä paikkaansa . Lääkäri

Vierailija
657/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla enää tilata pizzaa näiden lukemieni karmaisevien, likaisten pizzanpyörittäjien hygieniakäytäntöjen vuoksi. Onneksi asiat tulevat julki.

Vierailija
658/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä kaupassa kun olin vasta aloittanut, vuorovastaava neuvoi hajottamaan käyttötavaroita, jotta niitä olisi vain pari ja voitaisiin heittää suoraan hävikkiin. Eli esim repimään lelupaketin auki ja rikkomaan tahallaan vaikka irroittamalla osia siitä vaikka väkivaltaisesti. Tästä on jo vuosia, mutta tuntui ihan älyttömältä. Oli vaan vissiin niille pikkupomoille helpompaa tunkea hävikkiin kuin tehdä jotain palautuksia sinne jakelukeskukseen.

Oli siinä sitten kiva repiä auki ehjiä pakkauksia ja mattoveitsellä viillellä viallisiksi. ://

659/910 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille abuille ja muhammedeille on ohituskaista. He saavat sossusta mitä haluavat. Naapurissani asui syyrialainen vanha ukko, joka kehui saaneensa sossusta 900€ joka kuukausi elämiseensä. Että näin.

Hohhoijaa, ihan samojen kriteereiden mukaan ne kaikilla menee, siihen on ihan olemassa laki, jota ei mikään yksittäinen työntekijä voi rikkoa. Ja siis ei voi saada niin paljoa rahaa, että 900€ jää "elämiseen", jos yksinasuja siis. Mutta jos tuosta pitää maksaa vuokra, niin ihan normisumma. 

t. ent. sossuntäti (nykyäänhän sossu ei enää perustoimeentulotuen asioita hoida)

Vierailija
660/910 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhdessä keittiössä, kun toinen työntekijä jäi lomalle, apuna vuokrafirman kautta, elämäni pisimmät 2 viikkoa. Oon paljon ollut keittiöissä, joissakin itsekseenkin töissä lomien/sairaslomien aikana. No tässä paikassa kun yritin kysellä ja auttaa, mitään en saanut tehdä, jos teen erilailla kun siellä tavallisesti tehdään, kassaa en saanut käyttää jos teen lyöntivirheen, kerroin kyllä että osaan kassakonetta käyttää ja korjata jos teen virheen. Mä vaan pyyhin pintoja ja hyllyjä aikani kuluksi, mutta käytännössä 2viikkoa seisoin toimettomana, kun ei apu kelvannut, kuuntelin valitusta kuinka on kiire kun yksin joutuu kaiken tekemään. Vaikka kuinka yritin apua tarjota tai aloittaa jotain ihan helppoja juttuja, niin ei, en saanut tehdä mitään. Sit sanoin vuokrafirmassa, että en haluu sinne enää, ja sit seuraavaan paikkaan kun menin, niin mun apu kelpasi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme