Vierailija

Työpaikallani on n. 20 keski-ikäistä työntekijää, ja aina kun joku täyttää pyöreitä, pitää lahjoa porukalla. Joka kerta 10€ lahjaa varten, että joku saa ostaa jonkun korun itselleen. Itse täytän pyöreitä ensi vuonna enkä todellakaan halua mitään lahjaa, koska en tarvitse. Olenko porukan petturi, jos ilmoitan, että laittakaa summa hyväntekeväisyyteen? Tuleeko siitä vaikutelma, että ikäänkuin annan näpäyksen kaikille muille?

• ylös 1
  • alas 0

Kommentit (12)

Vierailija

Itse vaan antaisin olla, näyttäisin ilahtuneelta ja kaikessa hiljaisuudessa antaisin lahjakortin eteenpäin (jollekin tarvitsijalle) ennen kuin vanhenee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse vaan antaisin olla, näyttäisin ilahtuneelta ja kaikessa hiljaisuudessa antaisin lahjakortin eteenpäin (jollekin tarvitsijalle) ennen kuin vanhenee.

Hyvä kommentti. Kiitos. Ongelmaksi muodostuu kuitenkin se, että varmaan kaikki lahjan saaneet ovat aina esitelleet, mitä ovat ostaneet. Entä kun en voisikaan esitellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Riippuu ihan kuinka paljon päivänsankari pitää meteliä synttäreistään. Itse en ole koskaan kertonut koska synttärini on, en ole vienyt mitään synttäritarjoiluja ikinä enkä odota mitään huomiotakaan. Facebookistakin olen piilottanut synttärin :)

Joten "meikäläisiä" ei juhlita. Viimeksi työkaveri täytti 60 ja jauhoi monta kuukautta tulevasta merkkipäivästään, hänelle kerättiin sitten kohehti johon osallistui kuka halusi, summat taisivat olla tyyliin 2-10 eur. Kakkutarjoiluihin en ehtinyt.

Vierailija

Meillä annetaan lahja, kun täyttää 30, 40 ja 50. 60-vuotiaat ovat olleet jo vuosia eläkkeellä. Teemme keräyksen, johon osallistuminen on vapaaehtoista, eikä kukaan kysele, onko joku laittanut rahaa vai ei. 

Vierailija

Mulla sama ongelma kuin ap:lla. Olen ollut samassa työpaikassa yli 20 vuotta ja kaikki tutummat työkaverit tietää koska täytän 50. Kaikki muut ovat tähän mennessä juhlineet kuka isommin kuka pienemmin ja minä en haluaisi mitään. Ärsyttää koko asian käsittely. Kuinka tiukasti voi sanoa, että umohtakaa koko juttu. Haluan juhlia perheen kesken, en työpaikalla ja lahjan vastaanottaminen on noloa ja turhaa.

Vierailija

Entäs jos vaan nyt käsittelisitte sen tosiasian että vanhenette, ettei tarvitsisi koko työpaikan ilmapiiriä sotkea yhden henkilön ongelman vuoksi?

Vierailija

Me muistetaan omassa ryhmässä kortilla ja pienellä lahjalla joka henkilölle sopii. Hinta on vaan paljon pienempi, noin 0,5 - 1,5 euroa per nuppi. Meitä on kymmenkunta. Ja päivän sankari tarjoaa vastavuoroisesti kakkua tai pullaa kahvitaolla.

Noi kortit on meillä klassikko. Yksi työkaveri askartelee tosi hienoja vanhan ajan pinup- tyttökortteja ja nykyään myös pinup poikakortteja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Entäs jos vaan nyt käsittelisitte sen tosiasian että vanhenette, ettei tarvitsisi koko työpaikan ilmapiiriä sotkea yhden henkilön ongelman vuoksi?

Nyt ymmärsit väärin. Inhoan keskipisteenä olemista ja siksi en halua töissä juhlia. Menin salaa naimisiinkin, koska en voinut kuvitella olevani kaikkien huomion kohteena. Olen erittäin tyytyväinen ikäänija mitään ikäkriisiä ei ole ikinä vielä ollut. Minusta on vain epämiellyttävä olla huomioiden janoon tavallisesta syystä. Enhän mä mitään sankaritekoa ole tehnyt, jos täytän 50.

Nro 6

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Työpaikallani on n. 20 keski-ikäistä työntekijää, ja aina kun joku täyttää pyöreitä, pitää lahjoa porukalla. Joka kerta 10€ lahjaa varten, että joku saa ostaa jonkun korun itselleen. Itse täytän pyöreitä ensi vuonna enkä todellakaan halua mitään lahjaa, koska en tarvitse. Olenko porukan petturi, jos ilmoitan, että laittakaa summa hyväntekeväisyyteen? Tuleeko siitä vaikutelma, että ikäänkuin annan näpäyksen kaikille muille?

Sama juttu. Olen päätynyt siihen, että ilmoitan työnantajalle että en toivo hänen tai henkilökunnan puolelta mitää listoja kiertämään tms.. Onneksi on lomakuukaudellakin. Nuo ovat siis tapana yrityksessämme. Henkilöstä riippuen olen osallistunut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Nyt ymmärsit väärin. Inhoan keskipisteenä olemista ja siksi en halua töissä juhlia. Menin salaa naimisiinkin, koska en voinut kuvitella olevani kaikkien huomion kohteena. Olen erittäin tyytyväinen ikäänija mitään ikäkriisiä ei ole ikinä vielä ollut. Minusta on vain epämiellyttävä olla huomioiden janoon tavallisesta syystä. Enhän mä mitään sankaritekoa ole tehnyt, jos täytän 50.

Nro 6

No se on nyt sitten vaan aika kerätä rohkeutta ja olla hetki keskipisteenä. Joskus omien pelkojen kohtaaminen tekee ainoastaan hyvää. :) Kyseessä on kuitenkin varmasti melko lyhyt tilaisuus pienehkön porukan kesken.

Vierailija

Meillä työnantaja muistaa 50- ja 60- vuotta täyttäviä lahjalla ja ylimääräisellä vapaapäivällä jos synttärit sattuu arkipäiväksi. Työnantaja ei tarjoa mitään kakkukahveja, jos ne haluaa tarjota työkavereille niin henkilön pitää itse maksaa. En tiedä että kukaan olisi tarjonnut.
Eläköityville annetaan lahjan lisäksi ne kakkukahvit porukalle.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.