Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et ole 50-vuotiaana taloudellisesti riippumaton?

Vierailija
29.04.2017 |

Vanhat ihmiset pitkine työurineen vain pysyttelevät työelämässä. Itse ajattelin jäädä heti pois, kun se taloudellisesti on mahdollista. Jos töitä riittää nykyiseen malliin, niin tämä tapahtuu, kun täytän 50.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämme tässä ja nyt, matkustelemme, tapaamme ystäviä jne. Mitään säästöjä tai sijoituksia emme sen kummemmin tee koska ikinä ei tiedä ehtiikö niistä nauttimaan "sitten joskus". Me nautimme nyt.

Erikoinen tämä palstalla toistuva näkemys, että säästäminen ja säästöjen sijoittaminen jotenkin estäisi elämästä mukavaa elämää tässä ja nyt. Asiahan on juuri päinvastoin. Hyvin sijoitetut säästöthän tuottavat jatkuvasti lisää rahaa, joko uudelleen sijoitettavaksi tai mukavaan elämään kulutettavaksi. Ts., sijoitustuotoista voi nauttia joka päivä, eikä sitku.

Erikoinen myös tämä palstalla toistuva tapa lainata vain osa kommentista. Mistä luulit minun repäisseen rahat lasteni ensiasuntoihin? Muutoin kuin säästämällä ja sijoittamalla? 

Ai niinkö? Viestissä jota lainasin sinä(?) kuitenkin kirjoitit:

"Menetin lähes kaiken omaisuuteni avioerossa 33v:nä ja aloitin alusta 36v:nä nykyisen mieheni kanssa jolla ei ollut mitään omaisuutta siinä vaiheessa (30v, elättänyt vanhempiaan vuosia). Yhdessä on talot rakennettu ja elämää eletty. Mokan teimme siinä vaiheessa kun luovuimme 1. talostamme ja rakensimme uuden, kalliimman. Olisimme nyt jo velattomia ja vakavaraisia jos olisimme jääneet vanhaan taloon.

Itse olen ollut pois työelämästä jo 3 vuotta freelancerina, teen mitä haluan mutta todellisuudessa sen mahdollistaa miehen hyvät tulot. Koko omaisuus on seinissä kiinni. Nyt syksyllä aloitamme talon myymisen ja kun se on hoidettu olemme taloudellisesti riippumattomia. Tosin mies ei aio työstään luopua vielä ainakaan 10 vuoteen.

Elämme tässä ja nyt, matkustelemme, tapaamme ystäviä jne. Mitään säästöjä tai sijoituksia emme sen kummemmin tee koska ikinä ei tiedä ehtiikö niistä nauttimaan "sitten joskus". Me nautimme nyt."

Osoitatko tekstistä vielä kohdan jossa kerrot säästäneesi ja sijoittaneesi rahat lastesi ensiasuntoihin?

Sori, mun moka :D Ei pitäisi tehdä kahta asiaa samaan aikaan. 

Vierailija
22/25 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivistettynä kaikki vastaukset tähän asti: "Koska hankin lapsia"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt aina yksin, sairastunut kymmenen vuotta sitten ja ollut syövän vuoksi eläkkeellä viimeiset viisi vuotta. Eivät ole säästöt karttuneet sairaalakäyntien, lääkitysten jne. vuoksi. 

Vierailija
24/25 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska jouduin katkaisemaan hyvässä nousujohteessa olleen uran kun vaimo petti ulkomaankomennuksen aikana ja tuli raskaaksi toiselle. Vaihtoehtona oli palata Suomeen missä voin tavata lapsia mutta palkat on surkeita, tai jäädä yksin ulkomaille.

Vierailija
25/25 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitus taloudellisen riippumattomuuden tavoittelusta myös kantilta, onko kaikki sen arvoista?

https://www.sijoitustieto.fi/sijoitusartikkelit/taloudellisen-vapauden-…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi