50v juhlat, voiko jättää viettämättä?
Minulla on aika vähän sukulaisia, ystäviä on muutama ja työkavereita myös. Mitään isoa tuttavapiiriä ei ole ja näitä sukulaisia, ystäviä ja työkavereita en haluaisi kutsua samaan aikaan juhliin. Onko ihan hölmöä viettää synttäreitä perheen kanssa ja sitten vaikka eri ajankohtian tarjota kahvit eri porukoille? En ole mielelläni edes juhlien keskipisteenä muutenkaan. Miten te olette 50v päiviä viettäneet vai olettekeo jättäneet kokonaan väliin?
Kommentit (26)
Täytetään miehen kanssa peräkkäin ja ollaan säästetty jo muutaman vuoden ajan unelmien matkaan ja ihan kahdestaan juhlitaan siellä, samalla vietetään hopeahääpäiväämme. Ennen lähtöä juhlitaan omien lasten ja heidän kumppaneidensa kanssa, eli mennään hienommin syömään ja vietetään kiva ilta. Ei tulis mieleenkään alkaa järkkäämään jotain juhlia, hirveää stressiä ja rahanmenoa ihan turhaan. En myöskään välitä tavata sukulaisia, vain muutama sukulainen on sellainen, että oikeasti pidän heistä. Ystävien kanssa on jo päätetty ajat sitten, että mitään synttäreitä ei vietetä, onnitteluviesti riittää. Myöskään mitään tavaraa en halua, mulla on kaikkea mitä tarvitsen ja ylimääräistä en halua. Ja miehellä ihan sama juttu.
Ei mikään ympäristöteko lähteä ulkomaille reissuun!
Mies täytti taannoin 50. Ei juhlinut, ei kakkua, ei matkaa, eikä vieraita. Ihan oli normipäivä kototsalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ympäristöteko lähteä ulkomaille reissuun!
Ei niin. Kaikkien suomalaisten pitää lopettaa matkustaminen heti, niin maailman ympäristö pelastuu.
Kukaan tuttavistani ei ole viettänyt viiskymppisiään. Jotakuta olen saattanut epävirallisesti muistaa hänelle sopivan tapaan. Itse olin töissä ko.päivän. kornimpaa olisi juhlia, jos ei kerran itse halua.
Minä en halunnut järjestää juhlia, joten käytiin miehen kanssa ulkona syömässä. En tosin edes muista, kumpi maksoi. Lapset olin ajatellut viedä muutaman päivän kaupunkilomalle, mutta yhteistä aikaa oli vaikea löytää ja lopulta olin pari kuukautta sairaana, joten sekin reissu olisi pitänyt perua. Olen aina järjestänyt itse kaikki perheen juhlat, joten nuorimman lapsen lakkiaisten jälkeen päätin, että nämä oli viimeiset.
Mies juhli viisikymppisiään kunnolla. Parasta oli, että hän järjesti kaiken itse valmiiksi ja juhlatkin pidettiin muualla kuin kotona, joten sain mennä ihan vieraaksi.