Kuinka usein peset rintsikat vs. aluspaidat tai teepaidat?
Minä pesen rintsikat noin viiden käyttöpäivän jälkeen, mutta aluspaidat jne. yhden. Tuntuisi likaiselta laittaa aluspaita toista kertaa päälle, mutta jostain syystä rintsikat ovat ihan ok. Tuuletan toki iltaisin, mutta silti.
Pohdinnan tulos- olen laiska (erikoispesu tai käsinpesu ei kiinnosta, aluspaidat voi vaan heittää koneeseen) ja pihi (rintsikat eivät kestä kuin maksimissaan parikymmentä pesua ja ovat kalliimpia kuin aluspaidat).
Miten teillä?
Kommentit (6)
Piadat yhden käyttöpäivän jälkeen,rintsikatkahden käyttöpäivän jälkeen. Olen isorintainen ja hikoilen tietystikun reippaasti liikun, eivoi pitääharvempaa pesutiheyttä
Vaihdan rintsikat ja alustopin 3x viikossa. Heitän ne samaan pesupussiin ja koneeseen.
Rintsikat ehjä kerran viikossa tai kahdessa. Paidat yhden tai kahden käyttökerran jälkeen. Rintsikat eivät mene kainaloihin, se on ratkaiseva tekijä, vaikka en kovin paljon hikoilekaan.
Pesen joka päivä rintsikat tai siis vaihdan puhtaisiin. Sitä kai tarkoitettiin?'
Alushousut ja sukat myös. Eikö tämä ole ihan perusasia?
Paidat ja muut sitten harkinnan mukaan kulutusta silmällä pitäen. Urheileeko, hikoileeko muuten, tuleeko tahroja jne.
Paidat pesen käytännössä aina yhden käyttökerran jälkeen, rintsikat paljon harvemmin. Niin harvoin, etten kehtaa edes myöntää. :/