~Syyskeijujen viikonloppu pino~
Kommentit (13)
Öttiäinen, inhottavaa että sinulla jatkuu edelleen pahoinvointi. Oliko pojasta samanlaista?
Minulla päänsäryt liittyy lähinnä työstressiin, eli niinä päivinä kun on töissä kova kiirus&tiuha työtahti niin päätäkin jomottaa ja parasetamoli ei kyllä yhtään auta :( Alkaa pikkuhiljaa odottaa äitiyslomaa vaikka sinne onkin vielä matka. Onneksi edessä on kesä ja kaikki ihana!
Mä en ole liikkeistä vieläkään varma, onko ne mun kuvttelua vai ihan oikeita. Aika vähäistä. Onneksi on ens tiistaina neuvola, vähän helpottaa mieltä kun pääsee sinne sydänääniä kuuntelemaan.
Nyt lähdetään kaupoille ja ulos nauttimaan ihanasta säästä!
Mayella 13+4
Näin viime yönä vauva-unta, mutta vauvoja olikin NELJÄ! Kolme tyttöä ja poika. Unessa olivat jo vähän isompia, 1,5-2 vuotiata, mutta voi mahdoton miten vikkeliä ja vilkkaita. Ainakin ne tytöt.
Onneksi on ultrassa jo todettu että yksi ainoa sikiö siellä elelee...
Eilen en kerennyt pinoutua, mutta pikaseen kävin lukemassa teidän kuulumiset. Kiva lukea jo rakenneultrakuulumisiakin. Me kun sitä saadaan vielä odottaa...joka päiväinen sama narina, tiedetään, mutta kun ei vaan jaksais odottaa.
Omaan (.) kuuluu sitä samaa, eli ei oikein vielä mitään. Tänään aamulla, kun syötin pojalle aamupuuroa, niin olin tuntevinani potkun masussa, mutta voi olla kyllä kuvitelmaakin. Aika myöhään tunsin liikkeet esikoisenkin kanssa. Nyt en viikkoja muista.
Mulla on iho ollut todella huonossa kunnossa. Näppylöitä tullut kasvoihin, rintakehään ja selkään. Tosi kurjaa. Eilen pääsin ihonpuhdistukseen, teki hyvää. Aion käydä nyt kerran kuussa, että pysyis jotenkin edes kunnossa. Inhottavaa, kun kesäkin tulee ja iho kuin teinillä :( Ja samoin silmät on kuivat ja iho vartalosta vaan karisee pois, että näppylöitä ja kuivaa ihoa. Kiva yhdistelmä. Eilen ostin kaikki mahdolliset hoitotuotteet oloa helpottamaan. Kunhan näistä talvisista keleistä päästäis, niin eiköhän vähän helpota, vaikka näpyt raskauden tuomaa. Esikoista odottaessa oli kanssa näppylöitä, mutta muita iho-oireita ei ollut, vaikka talviraskaus olikin.
Mitenkäs teillä muilla? Onko tullut jotain muita oireita kuin pahoinvointi ja väsymys? Vastaavaa kuin mulla?
inkuli ja masuliini rv 15+3
Pitkästä aikaa asialla; palasin maanantaina kolmen viikon sairasloman jälkeen töihin ja olen ollut sen verran väsynyt töiden jälkeen, etten ole jaksanut kirjoitella enkä edes käydä lukemassa pinoja joka päivä.
Inkuli: mulla on ihan samanlaisia iho-oireita; eli osittain iho on ihan kuiva, mutta otsassa ja selässä on näppyjä. Ne on selkeästi raskauden tuomia, koska aiemmin niitä ei ole ollut (edes murrosiässä...). Muista oireista voi todeta, että rinnat ovat kipeät öisin (ei koskaan päivisin) ja nyt parina iltana on ollut taas vähän huono olo, vaikka varsinainen pahoinvointi meni ohi jo viikkoja sitten. Toivottavasti ei tee pysyvää come-backia...
Eilen oli neuvola; vauvan sydänäänet kuului selkeästi ja muutenkin oli kaikki kunnossa. Paino oli noussut vasta 1,2 kiloa. Sairastelun takia varmaankin... Maha on kyllä jo ihan komean kokoinen.
Rakenneultraa saadaan meilläkin vielä odotella, se on heti pääsiäisen jälkeen.
terveisin
Toukka06 rv 16+1
Olen vanhempien luona viikonloppuvierailulla ja täälläkin oli pakko tulla koneelle katsomaan mitä Keijuille kuuluu ;)
Meitä päänsärkyisiä oli täällä aikas paljon ja kuten on jo todettu ei perus-panadolista hirveämmin apua siihen vaivaan ole..no, minä ostin apteekista " vertailevaa tutkimusta" varten Panadol Zappia sekä Panadol poretabletteja. Olen nyt pari kertaa ottanut tuota poretabletti-jutskaa ja vaikuttaa siltä, että se on tehokkaampaa kuin perus-panadol :) Tuota Zappia en ole vielä testannut. Joka päivä kun särkee päätä niin sitä on kyllä valmis kokeilemaan kaikkea mahdollista... Seuraava askel on hierojalle meno koska niskat on aikas jumissa ja osa päänsärystä tulee sitä kautta.
Sain siskoltani tänään hänen vanhan tukivyönsä ja " kauhistuin" ;) kun sitä sovittelin, oli meinaan ainoastaan pikkuriikkisen iso eli viikon/parin päästä pienimmillään ihan sopiva ja viikkoja tosiaan vasta 13+4... aika vauhdilla tuntuvat nuo tuplat kasvavan :)
Nyt iski luovuuden puute, taidan tältä erää toivotella hyvät lauantain jatkot!
:) elaine + papu ja ässä rv 13+4
vaikken teitin pinoihin oo ku pari kertaa kirjoittanu...että:
onko syysaidit06 yahoon lista toiminnassa,vai onko tän kuun odottajille joku muu grouppi?
Femmis 15+4
Lista toimii osoitteessa http://groups.yahoo.com/group/syysaidit-06/ ja mukaan pääsee kun on lähettänyt modelle esittelyn itsestään, on ns suljettu lista. Tervetuloa mukaan vaan sinnekin!
Aikainen herätys kun yskitti niin kovasti (taas), mutta kellot olikin siirretty tunnilla eteenpäin. Ei tunnu niin pahalta olla hereillä sunnuntai-aamuna seitsemältä kuin kuudelta :)
Minulla on nyt eilisillan ja tämän aamun ollut outoa pistävää kipua alavatsassa (oikealla) etenkin aina kun yskäisee/aivastaa niin sattuu. Luulen, että ihan normaalia mutta vähän silti huolestuttaa kun en muista edellisistä tälläistä ollenkaan.
Elaine, täytyykin kokeilla tuota pore-panadolia seuraavan kerran kun päänsärky yllättää. Toivon että pysyisi jo poissa. Panadolin lisäksi itse olen testannut Pamol F:ää ja jotenkin se tuntui auttavan panadolia paremmin.
Iho-ongelmat... tuttuja täälläkin ja tosiaan ei edellissä raskauksissa ole ollut. Toivon että kesä toisi helpotusta, vaan on minulla edellisetkin raskaudet osuneet talveen eli pelkästään siitä ei voi olla kyse. Pitää varmana tilata aika ihonpuhdistukseen.
Mayella 13+4
Poitsua odottaessa ei pahoinvointi kestänyt näin pitkään (silloin loppui rv11) ja sitäkin ennen pahoinvointia oli vain satunnaisesti.
Mitähän sitä tekis tänään? Ei jaksais vaan kotona olla. Kaippa sitä vois lähtee vaikka hieman ulkoilemaan.
Eilennä jouduin kauppaan menemään kaksi kertaa kun ekalla kerralla huomasin kaupan edessä unohtaneeni lompakon. Lopuksi sitten kaupasta tarttui mukaan karkkipussi ja pari kindermunaa. Ihan vaan sen takia että harmitti niin paljon lompakon unohdus.
Meillä poitsu on koko ajan todella kiukkunen ja tuhoaa tavaroita. Kokeilee mun hermoja ihan urakalla.
Hauva-vauva on aivan ihana. Ikää hauvalla on 7 seitsemän viikkoa. Jokaiset pissat ja kakat on tehnyt eteiseen hesarin päälle. Ja mä oli varautunut että pissii ja kakkii ympäriinsä ja ostanut uudet mopit, monta erillaista lattian pesuainetta, ilmanraikastimia, rättejä yms. Poitsu on hauvasta aivan onnessaan.
Nyt syömään.
Öttis, poitsu 1v6kk & masutoukka rv17+4
Ihan eka tuosta yahoon postituslistasta. Niin olen kyllä lähettänyt esittäytymisen itsestäni sinne, mutta ei ole minkäänlaista postia tullut omaan yahoon osoitteeseen. Ei tiedä missä vika? Käyttäjässä varmaan...
Ihana auringonpaiste ulkona, ja mä joudun kökkimään sisällä, kun on niin paljon noita kouluhommia. Pari tenttiä heti alkuviikosta ja palautuksia yms. Tämä maaliskuu on ollut aivan kamalan kiireinen koulun suhteen. Ihan huono omatunto on, kun miestä ja poikaa ei ole niin kamalasti kerennyt viihdyttämään. No, pojan kanssa tietty olen päivät kaksin, että me kyllä vietetään aikaa yhdessä, mutta yhteistä perheaikaa ollut tosi vähän. Välillä vähän mietityttää, että mihin sitä on oikein ruvennut. Opiskelen siis iltalinjalla ammattikorkeakoulussa. Aloitin kun esikoinen oli reilu 6kk ja tarkoitus olisi nyt kotona olon aikana saada itselle uusi tutkinto ja sitä myötä uusi ammatti. Ei hirveästi haluja palata takaisin sosiaali- ja terveysalan piiriin.
Ihanaa kuulla, etten yksin ryve iho-ongelmien kanssa, että meitä on enemmän. Vaikka tietty sitä toivois, että meillä kaikilla olisi vauvan pepun sileät ihot, mutta minkäs teet. Täytyy toivoa, että tämä on todella vaan väliaikaista ja katoaa synnytyksen ja imetyksen myötä. Ja toivottavasti kesä tuo helpotusta asiaan!
Masuun ei ihmeempiä tänäänkään. Lueskelin hesaria aamusta ja löysin sieltä todella kivan pojan nimen. Tytön nimi meillä jo siis onkin jos tyttö tulee. Mutta ilmeisesti nyt myös pojankin, mies tykkäsi ehdotuksesta. Mitenkäs muut? Ootteko jo nimiä miettineet? Musta on niin ihana suunnitella kaikkea! :)
Mutta nyt lukemaan tenttiin, kun pojat on ulkona.
inkuli ja nuppu (keksin tänään myös) rv 15+4
Olemme kerrankin ajoissa - nimet ovat valmiina sekä tytölle että pojalle. Tämä juontaa juurensa jo kaksosten syntymää edeltäneeseen aikaan. Viikko ennen synnytystä pidettiin aivoriihi ja päätettiin kaksi tytön sekä kaksi pojan nimeä, koska emme tienneet kumpia oli tulossa. Kaksi tyttöä syntyi, joten poikien nimet jäivät " varastoon" . Tyttöjen ollessa kuukauden-parin ikäisiä päähäni välähti ihana tytön nimi, joka kuuluu ikään kuin samaan sarjaan :) Eli nimet ovat olleet valmiina jo pari vuotta ;)
en pääse nyt useinkaan lukemaan tänne enkä kirjoittelemaan, mutta jospa tässä nyt huomisen ja tämän päivän aikana taas voisi olla koneen lähettyvillä ja vähän seurailla kuulumisianne.
olen ollut kauhea akka kolme päivää...
ihan sairaalloisen epäluuloinen, epävarma, kummallinen, itkuinen, ahdistunut, syyllistävä ja ties mitä vielä. ei ihme että tuleva isä on jo välillä vähän vetäytynyt hämillään, että mitä ihmettä. ei vaan mikään suju ja olen välillä varma että hän kohta kuitenkin lähtee ja jättää minut/meidät vaikkei mitään todellisia viitteitä sellaiseen ole, kyse on vain omista vanhoista epävarmuuksistani. tuntuu lähinnä nyt pahalta kun olen niin kamala välillä, mutta tuntuu etten oikeasti voi tälle sekoilulle mitään. tukalaa.
toisaalta nyt olo on oikein ihana ja iloinen! eilen olin pitkästä aikaa tapaamassa ihmisiä ulkona, teki oikein hyvää vaikka sitten valvoinkin myöhään. olen ollut niin vähän missään, että ehkä siksikin tulee vähän mökkihöperöksi ja alkaa jo yksinäisyyttään kuvittelemaan kaikkea älytöntä.
koomista on se, että päätin heti alussa että ' en sitten ala nyhjäämään vauvan kanssa kotona vaan lähden heti ulos kun mahdollista ja touhuan paljon ympäriinsä vauva kainalossa' mutta olenkin nyt jo tullut ihan kotihiireksi, vetäydyn täysin, välillä jopa poikaystävä tuntuu vieraalta. luottaisin silti että ohimenevää, jos sitä nyt jaksaisi olla itselleen armollinen välillä..
muuten menee ihan hyvin :) !
vauva vissiin kasvaa nyt ihan kauheasti, kun ruokavalion huolellisuudesta huolimatta on itsellä välillä suupieli auki (A-vitamiinin vähyyttä muistaakseni..?) mutta se onneksi tällä kertaa parantui. ruokavalio kuitenkin suunnitelmallisuudestaan huolimatta huolestuttaa, kun nyt parin itkuisen stressipäivän aikana paino laski vähän, vaikka sitä tahatontakin laskua pitäisi niin välttää :(
en usko että se voi olla haitallista, kun kuitenkin syön terveellistä sen mitä syön ja koetan pitää kaiken tarpeellisen mukana ravinnossa, mutta nyt tuli kyllä ihan paniikki kun huomasin painonlaskun, keitin heti puurot ja söin hedelmiä huonolla omallatunnolla, että kuinka nyt näin..
tässä vaiheessa painon kai pitäisi jo alkaa hyvinkin nousta? tuntuu vain ettei ole noussut vieläkään juuri lainkaan, ihan alusta viikoilla 6-12 nousi liki kolme kiloa kun laitoin vähän haahuilevan ruokavalion järjestykseen, mutta sittemmin en ole huomannut hienoisen mahan pyöristymisen lisäksi mitään muutoksia.
mutta joo, kun tämä mieli tästä saadaan kuntoon ja tiistaina on eka äitiysjooga, niin eiköhän kevät käynnisty oikein pirteästi :)
voikaa hyvin kaikki!
rv 14+5
Täältä taas pikaisia kuulumisia... en ole ehtinyt/päässyt vähään aikaan nettiin, mutta nyt on hetki aikaa. En ehtinyt lukea noita aiempia kirjoituksia, joten sorry, että tämä on vain oman navan höpinää...!
Pahoinvointi on onneksi taaksejäänyttä elämää ja nyt oikeastaan on ollut ihan " oireeton" olo jo jonkin aikaa. Muutamia liikkeitä olen jo tuntenut (luulisin ainakin) vaikka viikkoja ei vielä ole edes ihan 14... mutta onhan tämä kuitenkin kakkos raskaus, niin kai nuo liikkeet on jo mahdollista tuntea!!?!
No, toki jotain " ikävääkin" ... sain taas riesakseni tuon vti:n (siis virtsatulehduksen) ja nyt antibiooteilla. No, tuttua jo esikon odotuksesta, että tuo tauti vaivaa. Tosin kyllä vähän rasittavaa napsia noita lääkkeitä kun nyt sitten on vatsa ihan sekaisin :( Maitohapolla saa vähän tasapainoitettua mutta ei hirveästi kuitenkaan.
Paino on laskenut muutamia kiloja, vaikka ruoka maistuukin hyvin. No, esikoisen odotusaikana mulle ei tullut painoa yhtään lisää vaan pysyi samassa koko raskauden ajan. No, onhan tuota ylipainoa niin ei kyllä lisäkiloja edes kaipaile... toivottavasti tässäkään raskaudessa niitä ei hirmusti tule.
Neuvolaan pääsee seuraavan kerran ensi viikolla, kun on lääkäri. Toivottavasti kaikki on edelleen kunnossa!
Aurinkoisia päiviä kaikille keijuille!
Escada 13+5
Ei oo taas pariin päivään ehtinyt kirjoittamaan. Pinot olen kyllä käynyt ahkerasti lukemassa.
Pahoinvointia on mulla jonkin verran edelleenkin ja päänsärkyä samaten.
Tunnet joka päivä vaavin liikkeet. Eilennä illalla potkut tuntuivat jopa kunolla mahan päälle. Ja heti kun pyysin miestä kokeilemaan niin vaavi lopetti potkimisen.
Eilennä meille tuli koiran pentu. Voi että se on aivan ihana.
Nyt meen miehen ja poitsun seuraks.
Öttis, poitsu 1v6kk & masutoukka rv 17+3