Miettiikohan exan uusi kihlattu koskaan miksi nuori ei halua olla heilla?
Onkohan jo hiffannu, etta miehella ja teini-ikaisella on hyvin pinnallinen suhde joka johtuu siita etta mies ei ikina osallistunut ja oli aina duunissa, siis ihan eroon asti. Ei ole koskaan esim auttanut kotitehtavissa. Nyt yrittaa olla hyva isa ja suunnittlee vauvoja uuden kihlatun kanssa. Teinipoppari pitkin hampain kayn noin parin viikon valein yhden yon isallaan ja varmaan pian lopettaa senkin. Mitahan uusi tuleva rouva asiasta ajattelee?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Mieheni teini-ikäinen lapsi ei viihdy meillä, koska edellytän häneltä kotitöihin osallistumista ja kodin sääntöjen noudattamista.
Tätät olen uusperheissä ihmetellyt: miehen lapset käy joka toinen viikonloppu ja heidän edellytetään osallistuvan siivoukseen, pyykinpesuun ja ruuanlaittoon. Miksi ihmeessä nuoren pitää siivota isänsä kodissa, jossa ei edes asu? tai miksi pitää pestä pienempien sisarusten pyykkejä (lajitella, ripustaan, silittää...)?
Monessa uusperheessä miehen lapset on ylimääräinen kotiapu, jota käytetän hyväksi monin eri tavoin. Ikkunat pitää pestä juuri sinä viikonloppuna, kun he ovat paikalla, mutta elokuviin ei vahingossakaan lähdetä silloin, kun etälapset on käymässä.
Uusi puoliso on varmasti erittäin tyytyväinen, ettei murkku pyöri jaloissa useammin.
Ja sinä, ap, olet selvästi vieläkin katkera, että exäsi ei ollut unelmiesi mies. Ja samalla olet myös kateellinen tämän naisen ja exäsin onnesta ts. että exäsi on mennyt elämässä eteenpäin toisin kuin sinä, joka pyörit vieläkin katkeruuden keitoksissa. Sinulla ei ole uutta suhdetta elämässäsi ja pohdit tyhjänpäiväisiä asioita. Säälittävää. Kasva aikuiseksi ja mene elämässä eteenpäin.
Viesti 23: voi hellunlellun tätä curlingvanhemmuutta ja sitä, ettei lapselle vaan saa tulla paha mieli, ja äidinkin mieli siitä niin pahottuu. Voi voi, kun pitää vanhan vaimon puuttua exmiehensä uuden perheen asioihin niin sairaalloisen mustasukkaisesti.
Todella "hienoa" vanhemmuutta, jos vaadit, että lapsellasi on oltava pelkkää juhlapullaa isäviikonloppuinaan. Teet itsesi ajatusmaailmallasi vain naurettavaksi katkeraksi naiseksi. Selvästi elämästään katkera eronnut nainen.
Exäni, lasten isä, laittaa heitä kyllä ihan itse kotitöihin myös isäviikonloppuna. Ei ole mitään äitipuolta. Haluaa, ettei isäviikonloppukaan ole mitään huvipuistoa vaan normaalia elämää. Ollaan tästä ihan samaa mieltä.
Mutta minä en ole exästä enkä lapsesta mustasukkainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni teini-ikäinen lapsi ei viihdy meillä, koska edellytän häneltä kotitöihin osallistumista ja kodin sääntöjen noudattamista.
Tätät olen uusperheissä ihmetellyt: miehen lapset käy joka toinen viikonloppu ja heidän edellytetään osallistuvan siivoukseen, pyykinpesuun ja ruuanlaittoon. Miksi ihmeessä nuoren pitää siivota isänsä kodissa, jossa ei edes asu? tai miksi pitää pestä pienempien sisarusten pyykkejä (lajitella, ripustaan, silittää...)?
Monessa uusperheessä miehen lapset on ylimääräinen kotiapu, jota käytetän hyväksi monin eri tavoin. Ikkunat pitää pestä juuri sinä viikonloppuna, kun he ovat paikalla, mutta elokuviin ei vahingossakaan lähdetä silloin, kun etälapset on käymässä.
Mitä jos se on vaan niiden normaalia arkea. Ei lapsiperheet ravaa elokuvissa, helpompi katsoa Netflixiä tai vuokrata elokuva. Jos on 7-vuotias ja 15-vuotias, on tosi vähän elokuvia joita molemmat voi ja haluaa katsoa. Sitäpaitsi, onko sulla mitään käsitystä, miten kallista elokuvissakäynti on nykyään?
Oma exäni suri että oli menettänyt niin paljon (ed liiton) lastensa lapsuudesta. Halusi ottaa opikseen toisella kierroksella. Ja on ottanutkin, vaikka exä on nyt myös minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on ihan itsestään selvää, että silloin kun lapsi on meillä, hän on osa perhettä. Se tarkoittaa esimerkiksi sitä, että teinikin voi viedä ulos mennessään roskapussin, koska on itsekin ollut tuottamassa siihen jätettä. Teinin on myös suotavaa osallistua ruuanlaittoon, syödä yhdessä muiden kanssa ja syötyään auttaa keittiön siistimisessä. Teinin on myös isän luota lähtiessään järjestettävä huoneensa, niin ettei sinne jää likaisia astioita, vaatteita lattialle tai muuta sotkua. Ihan perusasioita mielestäni, mutta teinin ja äidin mielestä orjuuttamista.
Uutena puolisona minulla ei juuri ollut osaa eikä arpaa isän ja lasten väleihin. Asiaa olisi auttanut, jos miehen exä ei olisi koko ajan pistänyt kapulaa rattaisiin, ja pelotellut lapsille minusta, ja väittänyt ettemme halua heitä enää meille kun vauva on syntynyt.