Kunnioittavatko naiset itseään vanhempia miehiä?
Vai onko vanhempien ihmisten kunnioittaminen menneen maailman juttuja?
M36
Kommentit (32)
Kunnioitan ihmisiä jos ne ansaitsee sen, en todellakaan pelkän iän ja/tai sukupuolen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitan ihmisiä jos ne ansaitsee sen, en todellakaan pelkän iän ja/tai sukupuolen perusteella.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Melkein sanasta sanaan olin just kirjoittamassa saman.
Ei. Naiset kunnioittaa vain itseään.
En todellakaan kunnioita ihmistä pelkän iän perusteella, vaan sen, miten he toisia ihmisiä kohtelee. Päin vastoin, olen nähnyt liikaa saatanan itsekkäitä ja ajattelemattomia +50v miehiä, naisia toki myös. Välillä näyttää, että ikä on näille ihmisille oikeutis käyttäytyä ihan miten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten se kunnioitus ansaitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se kunnioitus ansaitaan?
Tavallisimmin teoilla, mutta joskus myös asenteella. Jälkimmäisestä esimerkkinä vaikka vaikeasti vammainen tai sairas ihminen, joka ei ole kuitenkaan menettänyt positiivista elämänasennetta ja elämänhalua.
Pelkkä ikä ei todellakaan tuo ihmiseen kunniallista käyttäytymistä.
En voi mitenkään kunnioittaa vanhempaa ihmistä joka tekee rikoksia, hyväksikäyttää ihmisiä, valehtelee ja irstailee.
Mutta jos näen kadulla vanhan ihmisen jolla vaikeuksia kantaa ostoksia taikka tarvitsee iäntuomien esteiden takia apua autan.
Samoin autan jos joku ei pääse pyörätuolilla liikkumaan vaikeassa kohdassa tietä.
Ikä ja asema ei itsessään tee kenestäkään kunnioitettavaa.
Vierailija kirjoitti:
M36
Ikä on vain numeroita. -Jos odotat kunnioitusta pelkästään ikäsi perusteella niin, kannattaa vanheta ensin vähintään seuraavat 64 - vuotta, niin katsotaan ja harkitaan sitten uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan.
Aha. No sitten ei sinuakaan tarvitse kunnioittaa.
Kun kerran tuosta vaan sanot suoraan noin.
Minä kunnioitan kaikkia ihmisiä ihan siksi, että ovat ihmisiä. Myös vanhempia miehiä, kunhan käyttäytyvät ihmismäisesti.
Toki kunnioittavat, mikäli ovat herrasmiehiä. Vonkaavia, väijyviä setämiehiä ei kunnioiteta.
Todella moni keski-ikäinen mies menettää kunnioitukseni alkaessaan setämieheilemään. Nuorena se oli kohdallani vielä jyrkempää kuin nyt vanhempana, koska nyt ymmärrän paremmin mistä se tulee, mutta kunniotus menee silti. Asiallisia ihmisiä kunnoitan kaikissa ikäluokissa, vanhemmissa ihmisissä on aina silloin tällöin erityisen ihania yksilöitä sekä miehissä että naisissa, ja kyllä, heidän elämänviisauttaan kunnioitan.
Vierailija kirjoitti:
M36
Kunnioitus pitää ansaita. Ei minun tarvitse kunnioittaa vanhempaa miestä vain siksi että hän on vanhempi mies.
Vierailija kirjoitti:
Toki kunnioittavat, mikäli ovat herrasmiehiä. Vonkaavia, väijyviä setämiehiä ei kunnioiteta.
Setämies mainittu JÄLLEEN KERRAN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÄLÄ KYSY jos et halua kuulla totuudenmukaisia vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Minä kunnioitan kaikkia ihmisiä ihan siksi, että ovat ihmisiä. Myös vanhempia miehiä, kunhan käyttäytyvät ihmismäisesti.
Ihan totta.
Minäkin toivon että vanhemmat naiset voisivat käyttäytyä edes jotenkin ihmismäisesti.
Vierailija kirjoitti:
M36
Nyt on ihan pakko esittää kysymys päinvastoin: kunnioittavatko miehet vanhempia naisia vai onko se menneen maailman juttuja? Pitääkö jotakuta kunnoittaa vain sukupuolen perusteella, vaiko iän ja sukupuolen perusteella ja vaatiiko se kunnoitus jotain toimenpiteitä sen kohteelta?
Mikset vaan kysynyt kunnioitetaanko ylipäätään vanhempia ihmisiä (sukupuoleen katsomatta) vai onko se menneen maailman juttuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niitäkin on.
En mä ainakaan.