Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako lapsia hankkia, jos haluaa elämän olevan ensisijaisesti helppoa ja mukavaa?

Vierailija
28.04.2017 |

Olen herkkä ja asioihin voimakkaasti reagoiva ihminen, ja nuoruus ja varhainen aikuisuus on ollut minulle melkoista kamppailua. Puhe mukavuusalueelta poistumisen tärkeydestä huvittaa, kun itse koetan päivittäin tasapainoilla, jotta pääsisin sinne edes hetkeksi. Kannattaako tällaisen ihmisen hankkia lapsia? Oletan, että lasten hankinta lisää elämän kuormittavuutta, monimutkaisuutta ja raskautta joka tapauksessa vaikka voikin tarjota isoja tunnekokemuksia sellaisia kaipaaville.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä.

Vierailija
42/62 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat elämäsi muuttuvan vaikeammaksi tai sinulle on vähintään okei, että elämä muuttuu vaikeammaksi, hanki lapsi.

Jos haluat elämäsi vaikeusasteen pysyvän ennallaan tai pienenevän, älä hanki lasta.

Yksinkertaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme halunneet lapsia ja nyt kuusikymppisenä olen todella tyytyväinen ratkaisuun. Lapsiperhe-elämää

seuranneena tiedän että omat hermoni eivät olisi kestäneet vaan lapsiparat olisivat saaneet kärsiä..

Pidän hiljaisesta rauhallisesta elämästä,haluan uppoutua kirjaan,nukkua pitkään. Koskaan ei tiedä

millaisen lapsen saa- joku saa hyväntuulisen rauhallisen vauvelin,toinen taas moniongelmaisen itkuiikan.

Jos tunnet oman luonteesi hyvin,tuskinpa kadut lapsettomaksi jättäytymistäsi.

Vierailija
44/62 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Olen itse samanlainen. Mutta olen itse samalla sanomiseni vasta-aihe. Olen neljän lapsen isä. Todennäköisesti tässä valinnassa onnellisempi, levollisempi ja elämä helppoa ja mukavaa. Koska ne lapset ovat voimavara jota ei mikään muu voi korvata. Mutta en ikinä suosittelisi epävarmuudessa elävälle. Vähän sama kuin kieltäydyn antamasta sijoitusneuvoja vaikka itse olen menestynyt kohtuullisesti.

Vierailija
45/62 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me emme halunneet lapsia ja nyt kuusikymppisenä olen todella tyytyväinen ratkaisuun. Lapsiperhe-elämää

seuranneena tiedän että omat hermoni eivät olisi kestäneet vaan lapsiparat olisivat saaneet kärsiä..

Pidän hiljaisesta rauhallisesta elämästä,haluan uppoutua kirjaan,nukkua pitkään. Koskaan ei tiedä

millaisen lapsen saa- joku saa hyväntuulisen rauhallisen vauvelin,toinen taas moniongelmaisen itkuiikan.

Jos tunnet oman luonteesi hyvin,tuskinpa kadut lapsettomaksi jättäytymistäsi.

Kiitos viestistäsi. En kyllä itsekään usko, että kadun lapsettomuutta.

Vierailija
46/62 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle lisääntyneelle tuntuu olevan pakkomielle lapsettomien vanhuudesta, ikäänkuin ripustautuvat siihen ajatukseen että pakkohan niiden lapsettomien on olla onnettomia vanhuksina kerran saavat nauttia vapaasta elämästä parhaat vuosikymmenensä niin senhän on pakko tasoittua sitten viimeisinä vuosina etteivät vaan nauttisi helposta elämästään loppuun asti, mikä hirveä painajainen! ;)

Vierailija
47/62 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperhe elämähän on helppoa nykyään.Aamulla klo 8 vie lapsen nauttimaan laadukkaasta varhaiskasvatuksesta ja klo 17 hakee pois.Sen jälkeen tunti pikku kakkosta,muutama lusikallinen jukurttia ja lapsi nukkumaan.Viikonloppuna voikin sitten lähteä mummolaan jossa mummo hoitaa lapsen,ruuan ja muut kodin askareet.

Vierailija
48/62 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kannattaa hankkia lapsia. Et kuitenkaan ymmärrä mitään todellisesta onnesta ellet sitä tee. Kyllä sinä nyt sen verran jaksat sinnitellä. Lapsenlapset tulevat sitten moikkaamaan vanhainkotiin kun olet kupsahtamaisillasi. Silloin viimeistään tajuat, että kyllä se tuska oli kaiken sen arvoista!

Raadetaan niin että selkä ja pää murtuu vain sen takia, että lapsenlapset tekee puolen tunnin visiitin kerran?

Vierailija
49/62 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle lisääntyneelle tuntuu olevan pakkomielle lapsettomien vanhuudesta, ikäänkuin ripustautuvat siihen ajatukseen että pakkohan niiden lapsettomien on olla onnettomia vanhuksina kerran saavat nauttia vapaasta elämästä parhaat vuosikymmenensä niin senhän on pakko tasoittua sitten viimeisinä vuosina etteivät vaan nauttisi helposta elämästään loppuun asti, mikä hirveä painajainen! ;)

Ei, mutta on aika hassua kuvitella, että laitoshoito on yhtä hyvää sitten joskus kuin nyt. Ei hoitajia sitten enää edes riitä kaikille, saati niille palkkaa.

Vierailija
50/62 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on helpompaa ja mukavanpaa, jos on lapsia. Se on vain ajasta kysymys. Se helpompi ja mukavampi tulee sitten vanhuksena, kun lapset auttavat sua toimimaan sen ajan tietoyhteiskunnan kanssa, kun itse olet täysin pudonnut ja sormet on koppurat.

Tai sitten voit itse pysyä lapsettomana ja kiinnostuneena elämästä ja opettaa itse nuoremmillesi, miten teknologia toimii. Aika hullu ajatus, että joku kuvittelee vielä vuonna 2017, että lapsia kannattaa hankkia vanhuuden turvaksi.

Vanhuksena saatat olla dementoituva ja et pysty pysymään perässä. Kurjaa, jos kukaan ei käy tervehtimässä palvelutalossa. Ei ole ketään, joka välittää.

Ihmisiä, jotka välittävät, voi saada elämäänsä muutakin kautta kuin tekemällä heidät itse. Itse ehdin satojen kilometrien päähän vanhaa isääni moikkaamaan ehkä kerran kuussa tai kahdessa. Ystävät ja tuttavat samalta kylältä ovat seuran kannalta hänellä paljon isommassa roolissa.

Vierailija
51/62 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperhe elämähän on helppoa nykyään.Aamulla klo 8 vie lapsen nauttimaan laadukkaasta varhaiskasvatuksesta ja klo 17 hakee pois.Sen jälkeen tunti pikku kakkosta,muutama lusikallinen jukurttia ja lapsi nukkumaan.Viikonloppuna voikin sitten lähteä mummolaan jossa mummo hoitaa lapsen,ruuan ja muut kodin askareet.

Tämä oli varmaan tarkoitettu piikittelyksi mielestäsi helpolla pääseviä vanhempia kohtaan, mutta totta puhuen tuokin olisi minulle liikaa. Ajatus siitä, että pitäisi huolehtia, kuskata, pukea ja ruokkia, on tosi epämiellyttävä.

Vierailija
52/62 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ja sinun TULEE hankkia lapsia. Älä laita elämäsi onnea itsesi varaan. Laita onnesi lasten varaan, niin et pety.

Kaamea ohje. Elämää ja onnellista elämää ei voi etukäteen rakentaa minkään varaan, vähiten lapsien, yllättävän rikastumisen ym.. Pitää jättää aina ovi raolleen erilaisiin yhtä onnellisin vaihtoehtoihin. Moniko tajuaa , että lapsia ei.suoda eikä saada vaikka kuinka haluaisi.

Vierailija
53/62 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ja sinun TULEE hankkia lapsia. Älä laita elämäsi onnea itsesi varaan. Laita onnesi lasten varaan, niin et pety.

Kaamea ohje. Elämää ja onnellista elämää ei voi etukäteen rakentaa minkään varaan, vähiten lapsien, yllättävän rikastumisen ym.. Pitää jättää aina ovi raolleen erilaisiin yhtä onnellisin vaihtoehtoihin. Moniko tajuaa , että lapsia ei.suoda eikä saada vaikka kuinka haluaisi.

Surullisimpia ovat ihmiset, jotka jo kaksikymppisinä ovat varautumassa kaikkeen vanhuudenpäiviä varten.

Vierailija
54/62 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo myytti yksinäisistä lapsetomista vanhuksista ei suostu kuolemaan, vaikka se on moneen kertaan todistetu vääräksi?

http://sciencenordic.com/older-people-just-happy-without-children

Vierailija
55/62 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa noita viestejä suoltaa yksi selkeä trolli.

Vierailija
56/62 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo myytti yksinäisistä lapsetomista vanhuksista ei suostu kuolemaan, vaikka se on moneen kertaan todistetu vääräksi?

http://sciencenordic.com/older-people-just-happy-without-children

Valintaansa katuvilla lisääntyjillä täytää olla jokin oljenkorsi, johon takertua. Älä katkaise sitä faktoilla!

Vierailija
57/62 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppous on kaukana varsinkin silloin kun lapsi on pieni. 

Vierailija
58/62 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yhtään epäilyttää oma jaksaminen, älä tee lapsia.

Kaikkia vanhempia on epäilyttänyt ennen lasten saamista asia. 

Vierailija
59/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että yksikään vanhempi voi sanoa elämänsä muuttuneen helpommaksi ja mukavammaksi ja yksinkertaisemmaksi lasten myötä. Vanhemmuus voi olla monella muulla tavalla antoisaa mutta jos tuntuu että arki on lapsettomanakin raskasta niin kyllä se on vielä sata kertaa raskaampaa kun vastuulla on toinen ihminen.

Tämä

Vierailija
60/62 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kannata!!! Terv. 2 erityisen vanhempi