Kun yksinhuoltajan aikuiseksi tullut lapsi muuttaa pois kotoa?
Miten elämä silloin muuttuu, jos on elänyt täysin lapselleen siihen saakka? Meillä mies jätti perheensä, kun nuorin oli 13-vuotias ja vanhemmat jo omillaan. Ei pidä yhteyttä lapseensa ja olenkin siten koittanut hyvittää isän temput olemalla läsnä enemmän ja tavallaan uhrannut oman elämäni siten, etten ole seurustellut kenenkään kanssa.
Kommentit (8)
Ei kannata elää täysin lapselleen, vaan opetella antamaan aikuistuvalle lapselle omaa tilaa. Silloin jää aikaa myös omille tekemisille tai vaikka seurustelulle.
Kannattaa kyllä hyvissä ajoin miettiä sitä omaakin elämäänsä ja sen sisältöä. Pitää yllä ystävyyssuhteita, harrastaa mieleisiään asioita jne.
Vierailija kirjoitti:
Elämältä pohja pois.
No höpsistä, keltään lapsen muuton takia pohja putoo.
Lasten kanssa oli elo ihanaa, mutta aivan yhtä ihanaa on vuodet lasten lähdön jälkeen. Seksiä harrastan villimmin nyt, kun koko iso asunto ihan omassa käytössä.
Minäkin olen tehnyt niin,mutta nyt lapsi on jo nuori teini niin olen alkanut tapailla miehiä ja kummasti se piristää!nyt vaan deittailemaan, kun lapsesi on jo noin iso.
No minulla 2v. päästä sama tilanne. Tosin nyt ottanut itselleni vähän omaa aikaa. Välillä käynyt viikonloppureissuilla työkavareiden kanssa, kun lastenhoitajaa ei tarvitse.
Mun äiti aloitti villin sinkkuelämän kun olin muuttanut omilleni,löysi sitten uuden puolisonkin.
Mä en ole koskaan elänyt täysin lapsilleni vaan mulla on ollut aina muutakin elämää. Mutta ehkä voisit ajatella niin, että kun lapsesi aikanaan muuttaa omilleen, alat vihdoin tehdä kaikkia niitä asioita, joista olet lapsesi vuoksi luopunut?