Mies raivostui kun otin korviini reiät (normikorvikset)
Mies käytännöllisesti katsoen sekosi, kun olin käynyt ottamassa korviini reiät vapaapäivänäni hänen ollessaan töissä. Mielestäni olin aiheesta puhunut ennenkin, ja minulla on ollut korvakorut ennen kuin tapasimme mutta ne menivät vuosien saatossa umpeen enkä ole korviksia käyttänyt. Nyt halusin kesän sukujuhlia varten korut, ja minulla on ollut haaveena alkaa tehdä koruja itsekin, semmoisia vähän erilaisia luonnonmateriaaleista jne.
Miehelle ei vaan kelpaa. Hän muun muassa sanoi että korvani ovat "v*tun rumat," ja että hän rakastui minuun mm sen takia ettei minulla ollut korviksia vaan olin erilainen. Nyt olen yhtä tyhjää massaa ja tusinatavaraa. Hankin reiät lävistysliikkeestä, sillä olin kuullut että neulalla tehdyt reiät paranevat nopeampaa kuin kultasepänliikkeessä "ammutut". Sekin meni väärin, sillä minut olisi voitu raiskata niiden huumejengiläis-tatuointityyppien toimesta. Joku irrationaalinen pelkokin tuossa taustalla siis on siitä että minulle tapahtuu jotain pahaa.. Kuulemman hän ei voi myöskään enää helliä minua kunnolla, kun korvanlehtiä ei voi näykkiä kun siellä on ylimääräistä romua edessä.
Nyt on ollut niin inhottavaa kotona, että mietin jo ottavani korut pois ja antaa reikien mennä umpeen. Ehtihän nämä jo pari päivää olla korvissa.. Jospa sitä tekisi sitten vain kaulakoruja harrastuksenaankin.. Kamalaa miten voikaan tulla paha mieli tämmöisestä, kun itse ehdin olla näistä jo niin iloinen kun jo vuosikausia miettinyt että pitäisi hommata takaisin.. :( Olen kyllä melko laiska laittautumaan ja "luonnonlapsi" mutta silti haluaisin joskus laittautua nätiksi. En mitenkaan halvan ja paljastavan näköiseksi, mutta siis _sieväksi_! Ja sitä ei saisi tehdä, koska olen hänen mielestään kaunis saunanraikkaana. En ole kuulemma enää se sama ihminen johon hän rakastui, koska haluan joskus näyttää muultakin kuin pieruverkkari-kotoilijalta.
Kommentit (27)
En usko sanaakaan mutta mitäpä sillä on väliä.
Vierailija kirjoitti:
MIELESTÄSI olit aiheesta puhunut ennenkin? Taidat satuilla. Ja tuollaisesta täytyy puhua miehen kanssa etukäteen.
Minä hommasin korvikset vasta nelikymppisenä. Olin varmaan puhunut aikeestani ääneen vuoden pari, mutta en todellakaan kysynyt mieheltä siihen lupaa. Miehellä ei ole tuollaiseen mitään päätösvaltaa.
Syf kirjoitti:
Miten ois kompromissi? Et käytä kotona, mutta pistät juhliiin ja muihin tapahtumiin. Pidät vaikka sellaisia läpinäkyviä muoveja sen ajan että paranee ne reijät.
Toi on juuri se, mitä tässä ihmeteltiin, että miten naiset jäävät näiden miesten luo. Tämähän juuri on se luoksejääminen ja miehen typeryyteen mukautuminen.
Ymmärtäisin reaktion jotenkin, jos olisit laittanut luun nenäsi läpi tai tatuoinut pentagrammin otsaasi. Muuten en. Miehesi kuulostaa hieman ylikontrolloivalta.
Vierailija kirjoitti:
Sun mies on pahasti päästään vialla. Tulee pahenemaan. Lähde, äläkä katso taaksesi.
Kontrollifriikin ex-vaimo
Ja vielä: pahin virhe, minkä voit tehdä, on lähteä mukaan noihin mindgameihin ettet provosoi toista. Taivut pikkuhiljaa rahoitukseen toisensa jälkeen. Siinä kadottaa itsetuntonsa ja minuutensa, ja niitä jälkiä saa korjailla kauan. Siis jos pääsee vapaaksi.
Miten ois kompromissi? Et käytä kotona, mutta pistät juhliiin ja muihin tapahtumiin. Pidät vaikka sellaisia läpinäkyviä muoveja sen ajan että paranee ne reijät.