Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siivoojan palkka ja työtehtävät

Vierailija
28.04.2017 |

Ennen meillä kävi säännöllisesti siivooja kerran viikossa 4h, asuntomme on vähän alta 100m2 ja kahdessa kerroksessa. Entinen siivooja oli hyvä ja hänen kanssa homma toimi vuoden päivät, kunnes hän muutti pois Suomesta takaisin kotimaahansa. Hänelle maksoimme 65e/kerta, ja nyt hakusessa olisi samankaltainen sopimus jonkun muun kanssa. Testasimme kahta eri siivousalanfirmaa, ja molemmat olivat kauheita pettymyksiä! Kotona ei todellakaan ollut siistiä, pölyä näkyi siellä täällä ja lattioita ei oltu pyyhitty kostealla.. Tätä en voi käsittää, koska asuntomme ei tosiaankaan ole niin iso ettei neljässä tunnissa tätä ehtisi tekemään.. Niin ja lapsia meillä ei ole ollenkaan, joten ei missän ei loju mitään tavaroita vaan kaikelle on oma paikkansa. Tästä johtuen aikaa ei siis kulu tavaroiden järjestelyyn.. Näihin firmoihin soitellessani ovat vastaukset olleet tyyliin, että kaappien päältä ei pyyhitä pölyjä, eikä raskaita huonekaluja kuten sohvia ja sänkyjä aleta siivoamaan. Siis mitä ihmettä??! Ymmärrän kyllä jos ei aina jää aikaa tuohon 4 tunnissa, mutta kyllä pitäisi vähintään kerran kahdessa viikossa tuo pystyä tekemään. En tarkoita, että siivoojan pitäisi sänkyä/sohvaa kantamaan, mutta ihan normaali siirtäminen varmasti ei ole liikaa pyydettyä..

Mitä mieltä olette? Onko palkka tarpeeksi neljän tunnin työstä kerran viikossa? Olettaen, että maksamme sen suoraan käteen. Ja voiko tällä summalla olettaa, että sen sohvankin takaa olisi imuroitu/mopattu?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo 4 tuntia ja 65e kuulostaa kohtuulliselta summalta. Eikä tuo sohvan takaa imuroiminenkaan pitäisi niin mahdotonta olla, sehän sitä siivoamista juurikin on.

Vierailija
2/23 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia siivoojaa käy teillä kerran viikossa ja jopa 4 tuntia kerrallaan?? siis miten siistiä siellä pitää olla, että täytyy noin usein käydä??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sohvan voi sitten etukäteen vaikka vetäistä seinästä irti.

Mä siivoan ihan itse 130 neliötä. Tiedän tasan milloin viimeksi mistäkin on pyyhitty.

Saan wc tilatkin omalla tavalla, eikä tarvii pelätä että joku ulkopuolinen luuttuaa ensin wc istuinta ja sitten samalla ovenkahvoja.

Kaikki siivoojat eivät ymmärrä miten päin tehdä,kunhan näyttää siistiltä.

T. 15 vuotta siivonnut ja kaiken nähnyt.

Vierailija
4/23 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös käynyt siivoojaa pimeästi maksamalla aika samalla summalla. Ennen oli yksi siivousfirma, mutta kyllä se kalliiksi tuli kotitalousvähennyksenkin jälkeen. Ja eniten heidän kanssaan asioidessaan ärsytti tuo, ettei sohvan/sängyn alta imuroitu!!

Vierailija
5/23 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä siivoan ihan itse 130 neliötä. Tiedän tasan milloin viimeksi mistäkin on pyyhitty.

Saan wc tilatkin omalla tavalla, eikä tarvii pelätä että joku ulkopuolinen luuttuaa ensin wc istuinta ja sitten samalla ovenkahvoja.

No minua ei huvita siivota kerran viikossa, eikä miestänikään. Satumme tosin pitämään siitä, että on puhdasta ja siistiä. Näin teimmekin jälkimmäisen siivousfirman kanssa, ettei siivoojan tarvitse tätä sohvaa alkaa siirtämään erikseen. Tuohon kylppäreiden/vessojen siivoukseen meillä on värikoodeilla eri luutut.

ap

Vierailija
6/23 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minua ei huvita siivota kerran viikossa, eikä miestänikään. Satumme tosin pitämään siitä, että on puhdasta ja siistiä. Näin teimmekin jälkimmäisen siivousfirman kanssa, ettei siivoojan tarvitse tätä sohvaa alkaa siirtämään erikseen. Tuohon kylppäreiden/vessojen siivoukseen meillä on värikoodeilla eri luutut.

ap

Mitenkäs pesuaine, jos saa kysyä? Miten, mistä ja millaista käytössä?

Jos ämpärissä,värikoodit ei auta. Jos suihkepullo, työturvallisuusriski, kun sitä suihketta tulee myös keuhkoihin.

Vierailija
7/23 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pimeesti maksat niin varmaan ihan ok summa. Mutta mitään takuutahan työllä ei silloin ole. Jos maksatte siivousfirmalle niin eivät tosiaankaan käytä 4 tuntia kotinne siivoukseen....

Vierailija
8/23 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mitenkäs pesuaine, jos saa kysyä? Miten, mistä ja millaista käytössä?

Jos ämpärissä,värikoodit ei auta. Jos suihkepullo, työturvallisuusriski, kun sitä suihketta tulee myös keuhkoihin.

Gillit bang, se klooripohjainen suihkutettava vaahto kylppäreihin. Lattioihin ämpärissä tolu tms perus yleisaine. Peileihin, ikkunoihin ja keittiön tasoihin ikkunan/lasinpesuun tarkoitettu suihkutettava neste. Eri paikkoihin siis eri aineet. Ei ole kukaan aineista kyllä valittanut, vaikka tuo klooripohjainen kyllä haisee aivan karmealla, ja jos tuuletuksesta ei huolehdi niin varmasti tuntuu pahalta hengittäessä.

ap

Vierailija
9/23 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomasin, että on kullanarvoista löytää hyvä siivooja! Ennen oli siivousfirma, mutta jälki oli mitä oli, ja aina sai olla tarkistamassa työn tuloksia. Sainkin työkaveriltani hänen siivoojansa yhteystiedot, ja ei voisi parempaa olla. Minulla n. 120m2 asunto, kaksi lasta ja yksi koira, joten siivottavaa riittää. Häneen olen ollut todella tyytyväinen, ja palkka sovittiin 60e kerralta.

Vierailija
10/23 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava summa neljän tunnin työstä. Oikeasti.

Vierailija
11/23 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on kyllä ranne vetelänä sen jälkeen kun suihkuttelee silittiä kaakelit täyteen. Huh huh.

Vierailija
12/23 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ämmät luule että talo siivotaan 4 tunnissa paska palkalla. Ottakaa itse aikaa kun alatte siivota ja käykää kaikki läpi. Eipä taida ehtiä 😉

Vierailija
13/23 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolulla menis koko kylppäri paremmin. Ämpäriin lious, säädettävällä varrella oleva harja, saat seinät ja lattian. Tarjotkaa edes hengityssuojain silittiä käsitellessä. Jos sillä siivoojalla on keuhkot pilalla, niin kuka korvaa?

Vierailija
14/23 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tolulla menis koko kylppäri paremmin. Ämpäriin lious, säädettävällä varrella oleva harja, saat seinät ja lattian. Tarjotkaa edes hengityssuojain silittiä käsitellessä. Jos sillä siivoojalla on keuhkot pilalla, niin kuka korvaa?

No ei kukaan. Jos tekee pimeänä töitä niin ei kukaan ole vastuussa yhtään mistään.... En kyllä ikipäivänä suostuisi tuollaiseen...

Vierailija
15/23 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Minusta tuo on hyvä korvaus. Tuntipalkaksi tulee 16,25e joka on pimeänä todella hyvä.. Minä saan saman palkan tradenomina ja työni on hotellin aula/respa.

Vierailija
16/23 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ämmät luule että talo siivotaan 4 tunnissa paska palkalla. Ottakaa itse aikaa kun alatte siivota ja käykää kaikki läpi. Eipä taida ehtiä 😉

Alle 100 neliön talon? Jos siivooja käy kerran viikossa, niin mielestäni pitäisi ehtiä. Meillä isompi talo, ja hyvin ehtii jopa 3 tunnissa jos pitää kiirettä eikä lorvaile!

Vierailija
17/23 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minun mielestäni tuo summa on kyllä hyvä ja ehkä hieman yläkanttiin. Meillä maksettiin aikoinaan 50e siivoojalle kerrasta, eli varsin reilulta teidän järjestelynne kuulostaa.

Vierailija
18/23 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisipa meilläkin varaa siivoojaan.. ei siis todellakaan ole  itse joutuu siivoamaan sotkunsa...

Vierailija
19/23 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Minusta tuo on hyvä korvaus. Tuntipalkaksi tulee 16,25e joka on pimeänä todella hyvä.. Minä saan saman palkan tradenomina ja työni on hotellin aula/respa.

Tuosta summasta pitää ihan itse kerryttää lomapalkka ja lomarahat... Palkkana tuo olisi hyvä. En ottaisi pimeää siivoojaa meille.  Meillä käy kerran viikossa siivooja joka saa palkan työstään. Jos jotain tapahtuu on firmalla vakuutukset ja vastuu.

En kyllä tekisi pimeänä siivoojan työtäkään... Mitä jos jotain tapahtuu? Sairastun tai loukkaannun vakavasti. Ei mitään turvaa...

Vierailija
20/23 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta summasta pitää ihan itse kerryttää lomapalkka ja lomarahat... Palkkana tuo olisi hyvä. En ottaisi pimeää siivoojaa meille.  Meillä käy kerran viikossa siivooja joka saa palkan työstään. Jos jotain tapahtuu on firmalla vakuutukset ja vastuu.

En kyllä tekisi pimeänä siivoojan työtäkään... Mitä jos jotain tapahtuu? Sairastun tai loukkaannun vakavasti. Ei mitään turvaa...

Eihän nyt muutenkaan kukaan tuolla 65e viikossa elä, joten eiköhän ole muitakin tienestejä? Tai jos saa jotain tukia ja tekee siksi pimeänä töitä? Mistä näitä tietää...? Mutta joo, minusta palkka neljän tunnin työstä on kuitenkin hyvä ja jos olisin itse työtön voisin ryhtyä samaan.