Mitä teillä syödään nyt viikonloppuna?
Kommentit (14)
Huomenna minä syön nakkeja ja mies "pastalasagnen" jämiä. Minä haluan nimittäin ehdottomasti niitä "napsahtavia" nakkeja ja mies taas ei tykkää niistä yhtään.:D Muutenkin tuota lasagnea jää vielä huomiselle, joten miehen on sama syödä se pois, kun kerran on sen lempiruokaa.
Huomisen aikana hauduttelen sitten sunnuntaita ja maanantaita varten joko marokkolaisen kanapadan, tai nepalilaisen (lammas)curryn. Jos teen jälkimmäistä, korvaan luultavasti lampaan jollain muulla lihalla. Se mitä teen riippuu muutenkin nyt siitä, millaista lihaa/kanaa löydetään suht sopuhintaan, kun tänään mennään markettiin. Ollaan pienituloinen pariskunta, mutta n. kerran kuussa on tapana herkutella jollain vähän erikoisemmalla ruualla. Nuo reseptit bongasin netistä jo kauan sitten ja olen vähitellen haalinut niihin tarvittavia mausteita yms. valmiiksi kaappiin.
Lisäksi löysin tänään IS:n netistä "maailman helpoimman jälkiruuan" Lemon polletin ohjeen ja sitä varten ei tarvitse ostaa kuin pari purkkia kuohukermaa. Meillä harvoin syödään jälkiruokia, mutta tuo ohje on niin helppo ja lopputulos mun mieleen kirpeän sitruksinen, että pakko kokeilla.;)
Niin ja huomenna käydään ensin päivällä syömässä "pääruoka" mun äidin luona, kun juhlitaan sen synttäreitä. Porsaan sisäfilettä, perunoita ja uunijuureksia kuulemma luvassa.:) Nakit ja jämät sitten illaksi.^^
2.
Tänään syödään eräissä vuosijuhlissa. Laitan myös kalkkunan rintafileen marinoitumaan konjakki-sherry-appelsiinimehuliemeen ja huomenna syödään siis kalkkunafilettä ja metsäsienirisottoa, alkupalaksi hummerikeittoa. Sunnuntaina mies syö ravintolassa hallituskumppaneidensa kanssa ja minä haen kotiin herkullisen sushi-annoksen sekä korkkaan pullon hyvää Chardonnayta vietyäni ensin nuorison lentokentälle.
Maanantaina on täällä normaali työpäivä.
Kana-ceasarsalaattia ja koska tuota kanaa varmaan jää yli niin lopuista sitten kanaa ja riisiä :)
Tortilloita: Kanaa, tomaattia, kurkkua, sipulia, fetajuustoa, kermaviilikastike tai sweet chili kastike
la: lasagnea
su: lasagnen jämät ja kanasalaattia
ma:?
Teen huomenna kasvislasagnea. Sunnuntaina teen jotain muuta hyvää ruokaa, ehkä pizzaa.
Kalakeittoa, riistakäristystä, pyttipannua, nakkeja ja marinoituja papuja, lihapullapastaa - näin niin kuin esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tänään syödään eräissä vuosijuhlissa. Laitan myös kalkkunan rintafileen marinoitumaan konjakki-sherry-appelsiinimehuliemeen ja huomenna syödään siis kalkkunafilettä ja metsäsienirisottoa, alkupalaksi hummerikeittoa. Sunnuntaina mies syö ravintolassa hallituskumppaneidensa kanssa ja minä haen kotiin herkullisen sushi-annoksen sekä korkkaan pullon hyvää Chardonnayta vietyäni ensin nuorison lentokentälle.
Maanantaina on täällä normaali työpäivä.
Olet siis menossa krapulassa töihin? Mikä ala?
Huomenna pulled porkia pitaleivissä, chilijugurttikastike, salaattia ja coleslawta.
Sunnuntaille teen tagliatan ja sen kanssa paistettuja uusia perunoita, salaattia
Ma ulos syömään
Tänään pastasalaattia raejuustolla, huomenna kasvismoussaka, sunnuntaina ulos syömään ja maanantaina munkkeja, piirakkaa, wrappeja, salaattia ja muita herkkuja.
Tänään ulos syömään. Huomenna uunilohi, perunat, kermaviilikastike, illalla itsetehty pizza. Sunnuntaina uunipossua, itsetehty perunasalaatti, parsaa, illalla syödään ystävien luona. Maanantaina itsetehty tomaattikeitto ja vaikka niitä nakkeja -lapset tykkää.