Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ratkesin juomaan

28.04.2017 |

Kyllä, näin kävi. Takana kolme vuotta ja risat selvinpäin ilman pisaraakaan alkoholia. Alkoholististausta ja siksi olen ollut selvinpäin. En tiedän mikä tänään naksahti mutta päädyin juomaan. Vastaan jos jaksan ja pystyn.

Kommentit (29)

1/29 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta hei!  Mitään et ole menettänyt: sinulla on edelleen 3 v ja risat raittiutta takana ja retkahduksen jälkeen siihen samaan jonoon vain lisää selviä päiviä.

Tsemppiä tähän päivään ja sylje lasiin oikein urakalla.

2/29 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on ihan inhimillistä.Itsesyyttelyyn ei kannata lähteä.

Aloitat alusta uudelleen. Tai oikeastaan jatkat siitä missä olet. Ryystämään ei nyt kannata ruveta. Kokoat itsesi ja ymmärrät, tätä on olla ihminen. Ei tarvitse olla ehdoton itseään kohtaan.

Suo itsellesi hyvä. Olet hieno ja arvokas.

Taputtele ja ymmärrä itseäsi, mutta älä rupea rankaisemaan itseäsi tai heittäytymään uhriksi/ marttyyriksi.

Iloa elämääsi. Muista miten hyvältä tuntuu koko keho ja mieli freesinä. Sinulla on siitä hyvä kokemus. Hae se tunne. Vahvista sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/29 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että alko aukeaa 9.00, sieltä voi hakee lisää. Ootko muuten kokeillut hiilihapotettua koskenkorvaa?

-IISAK SINNI

Nyt on maha täynnä

Vierailija
4/29 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole ihan vauva siellä kotona?

Vierailija
5/29 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on netin kanssa sama juttu. Joko olen kokonaan ilman, tai sitten käytän 24/7. Monilla on nettiin tällainen epäterve suhde. Vaarallinen asia sinänsä, koska netti on kuitenkin niin tärkeä jokapäiväisessä elämässä. Miten riippuvainen voi päästä ikinä siitä eroon?

Toivottavasti sinulla jää tähän yhteen kertaan.

Vierailija
6/29 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kippis! En yllättynyt alkoholistitaustastasi.

Vierailija
7/29 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis iloisen poreilevana kohti vappua. Jos lapsia, vie hoitoon ja jatka kaupungille.

Vierailija
8/29 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään jatkuu vielä juominen. Mies lähti lasten kanssa mökille. Olisivat siis ihan muutenkin lähteneet mutta suunnitelmiin tuli sellainen muutos että myös kuopus lähti mukaan. Teettää miehelle ylimääräistä hommaa mutta kyllä hän selviää. Ja tämä korvataan hänelle myös.

Onhan tuo kuopus vielä vauva, ikää 1v 3kk. Hänelle tosin ero äitistä ei ole maailmanloppu kun isäkin on ollut elämässä aika lailla tasan minun kanssani. Muutenkin hän on meidän lapsista se isin tyttö.

Ja olen siis ennenkin tällä palstalla sanonut alkoholistitaustastani, se  ei ole itselleni mikään tabu itselleni.  En tiedä, jotenkin kaikki tuntui kaatuvan päälle ja tein sen minkä osaan parhaiten: tarttua tölkkiin/pulloon. Noh, tämä päivä vielä, huomenna ollaan krapulassa. Vapuksi on luvattu vaikka mitä lapsille ja niin juoppo kuin olenkin niin ikinä en ole perunut mitään siihen  vedoten. Kaikki lupaukset olen pitänyt ja olen ollut selvinpäin silloin.  Ja harvemmin edes krapulassa. Osaan ennakoida asioita, kyllä se täysvoimainen äiti on parempi kuin puolituheolla vetävä krapulainen.

Mutta kyllä, olen kauhean pettynyt itseeni. Vaati jo aikoinaan paljon työtä että pystyin lopettamaan juomisen ja nyt romutin kaiken sen työn. Siinä ei mennyt vain oma työni  vaan myös mieheni, joka tuki, auttoi jne. kun sitä apua kaipasin kipeästi. 

Vierailija
9/29 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistin puhetta. Kaikki pyritään selittelemään omalta kannalta parhain päin.

10/29 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

WraithTodd kirjoitti:

Vaati jo aikoinaan paljon työtä että pystyin lopettamaan juomisen ja nyt romutin kaiken sen työn. Siinä ei mennyt vain oma työni  vaan myös mieheni, joka tuki, auttoi jne. kun sitä apua kaipasin kipeästi. 

Onnittelut kolmesta vuodesta!

Kertamoka ei ole kaiken loppu. Moni laihdutuskuurikin kaatuu siihen, että tulipa käytyä Hesessä. Tekosyy, miksei sen jälkeen taas voisi jatkaa laiharia?

Sama viinan kanssa. Tuli juotua, veetuttaa. Niin pitääkin. Tänään nukkumaan ja sitten korkki kiinni. Olet kondiksessa vappuna.

Mies otti lapset tänään, eli tukee edelleen? Mitään ei ole romutettu, kunhan ei jää putki päälle?

11/29 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ethän sä nyt todellakaan ole romuttanut yhtään mitään! Tämä yksi sortuminen ei kumoa tekemääsi vuosien työtä. Ihmisille sattuu virheitä ja lipsumisia, olipa kyse mistä tahansa riippuvuudesta. Ole armollinen itsellesi.

Itsekin olen tänään valitettavasti sortunut ahmimiseen ja kaiken lisäksi vedin kännitkin yksin. Olo on aika surkea, laskuhumala. Mutta huomenna on uusi päivä ja uusi mahdollisuus.

Miten sun mies suhtautui tähän lipsumiseesi? On varmasti ymmärtäväinen? Ihanaa, että sinulla on mies ja etenkin ihanat lapset.

Vierailija
12/29 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule. Mä olen alkoholisti myös. Ja aika nuori nainen, silti saanut itseni suohon sen huumeen takia syvälle ja monta kertaa. Niin terveydellisesti, sosiaalisesti, taloudellisesti kuin henkisestikin. Olin ylpeä jo neljästä kuukaudesta joita ensimmäisen kerran SAIN raittiutta. Retkahdin ja kai vähän sama olo kuin sinulla, että viemäristä alas vaan ne ajat ja taas ollaan nollapisteessä. Sitten join pari päivää ja v*ttuprkl-asenteella lopetin, vaikka jalat jo melkein olivat kävelemässä ostamaan lisää juotavaa. Kärvistelin ja vihasin kaikkea. Sitten helpotti. Ja taas - kaksi kuukautta suunnilleen raittiutta ja retkahdus. Olin antaa periksi, että mitä väliä vaikka kuolisin tähän kun aina vaan lopulta käy näin. No minulla oli onneksi aivan loistava terapeutti, joka muistutti kuten ensimmäinen kommentoija, että tämä on yksi hetki ja tienristeys elämässä - mennyt taistelu ei ole turhaa, mutta nyt on valinnan paikka: jatkatko vai yritätkö nousta taas. Koska jo tiedän miten hyvää elämä on raittiina. Se kai se on, mikä valitettavasti erottaa toiset alkoholistit toisista. Jotkut eivät välitä, jotkut välittävät todella paljon ja ottavat sairautensa tosissaan, aivan kuten sinä.

Olet suunnilleen idolini tuolla raittiusajalla! Vaikkei kyse olekaan päivien tai vuosien laskemisesta niin upeastihan olet selvinnyt. :) Älä soimaa itseäsi liikaa. Jokainen mokaa. Ja sitten elämä jatkuu. Kaikkea hyvää sinulle ja teille! <3

13/29 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

Itse olen dokannut neljännesvuosisadan, joten tuo kolme vuotta  ( arkea ) kuulostaa hyvältä. Toivon vilp. kaikkea hyvää.

14/29 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules!  Harvassa ovat ne alkoholistit, ketkä ovat retkahtamatta saavuttaneet raittiuden joten asian eteen tekemäsi työ ei missään nimessä ole mennyt hukkaan.  Ainakin nyt viimeistään ymmärrät, miten vakavan sairauden kanssa olet tekemisissä ja että olet alkoholisti elämäsi loppuun asti riippumatta siitä, oletko raittiina vai kännissä. 

Pettymystä voi tuntea retkahduksesta mutta siitä voi ja pitää myös ottaa opiksi kun selvänä päivänä ryhtyy miettimään, mikä/mitkä asiat johtivat juomiseen, mitkä olivat merkkejä siitä, että lupa juomiseen oli saatu. 

Ei muuta, kuin korkki kiinni ja klara vappen!

Vierailija
15/29 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap on lopettanut r yyppäämisen?

Vierailija
16/29 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapas ihmiset millaista se alkoholismi on? Tai raittius? En sitten millään voi ymmärtää sitä mekaniikkaa. Nämä tuntuvat olevan niin jauhean ehdottomia ääripäitä teille. Hirveitä vaatimuksia te asetatte itsellenne.

Join eilen kolme siideria kun tein ruokaa pakastimeen, tänään varmaan olut saunan jälkeen ja lasi viiniä ruuan kanssa, niinkuin yleensä. Vappuna lasi tai kaksi kuohuvaa. Pystyttekö te tällaiseen, vai lähteekö teiltä heti jotenkin käsistä? Minusta alkoholin nauttimisessa on parasta juuri se, että sitä nautitaan kohtuudella eli tiettyjen sosiaalisten ja kulttuuristen sääntöjen mukaan tietyissä tilanteissa. Koko aikaa ei tarvitse eikä pidäkään juoda - eikä myöskään olla juomatta.

Joka tapauksessa, tsemppiä teille kaikille!

Vierailija
17/29 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä se lähtee.

Vierailija
18/29 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä se lähtee.

Mä luulen samaa. Sääli että ap on tehnyt lapsia.

Vierailija
19/29 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran juoppo aina juoppo,niin se vaan menee,parempi kun eroat ja lähdet vittuun,miehesi ja lapsesi saavat paremman elämän ilman juoppoa äitiä.

Vierailija
20/29 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapas ihmiset millaista se alkoholismi on? Tai raittius? En sitten millään voi ymmärtää sitä mekaniikkaa. Nämä tuntuvat olevan niin jauhean ehdottomia ääripäitä teille. Hirveitä vaatimuksia te asetatte itsellenne.

Join eilen kolme siideria kun tein ruokaa pakastimeen, tänään varmaan olut saunan jälkeen ja lasi viiniä ruuan kanssa, niinkuin yleensä. Vappuna lasi tai kaksi kuohuvaa. Pystyttekö te tällaiseen, vai lähteekö teiltä heti jotenkin käsistä? Minusta alkoholin nauttimisessa on parasta juuri se, että sitä nautitaan kohtuudella eli tiettyjen sosiaalisten ja kulttuuristen sääntöjen mukaan tietyissä tilanteissa. Koko aikaa ei tarvitse eikä pidäkään juoda - eikä myöskään olla juomatta.

Joka tapauksessa, tsemppiä teille kaikille!

Alkoholisti ei tunne kohtuutta.  Joko juodaan tai siten ei juoda ollenkaan, näin karkeasti.  Lasillinenkin saattaa hyräyttää juomaputken päälle ja siitä on taas vaikeaa rämpiä selvän kirjoihin.  Kyseessä on hitaasti etenevä sairaus ja esim. muutaman vuoden raittiuden jälkeen alkoholisti retkahtaessaan jatkaa juomistaan samalla tyylillä kuin juovana aikana kuunaan.  Ei siis voi aloittaa alusta juomahistoriaansa nautiskelemalla lasillista pikkusormi pystyssä vaan ryystää ihan kaksin käsin.  Siis parempi olla kokonaan ilman, raittiina.