Ratkesin juomaan
Kyllä, näin kävi. Takana kolme vuotta ja risat selvinpäin ilman pisaraakaan alkoholia. Alkoholististausta ja siksi olen ollut selvinpäin. En tiedän mikä tänään naksahti mutta päädyin juomaan. Vastaan jos jaksan ja pystyn.
Kommentit (29)
Meillä kaikilla on riippuvuutemme ja omat demonimme. Esimerkiksi minun II-tyypin diabeetikkona pitäisi syödä maltillisesti, valitettavasti kuitenkin ratkean ylilyönteihin aika usein koska ilman syömistä ei pysy hengissä. Minulla siis pätetävä tekosyy AP:lla taas ei, joten en voi muuta kuin sääliä AP:ta. AP:n ei sentään tarvi nauttia pahettaan elääkseen ja samalla kamppailla riippuvuutensa kanssa.
Ymmärrän kuitenkin AP:ta mutta en voi hyväksyä. Omiin kokemuksiin perustuen tiedän että raitistuneen alkoholistin kanssa ei voi elää, varsinkaan sellaisen kanssa jonka käytös alkoholinvaikutuksen alaisena muuttuu negatiiviseksi. Kun tällainen ihminen sortuu, helvetti repeää.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapas ihmiset millaista se alkoholismi on? Tai raittius? En sitten millään voi ymmärtää sitä mekaniikkaa. Nämä tuntuvat olevan niin jauhean ehdottomia ääripäitä teille. Hirveitä vaatimuksia te asetatte itsellenne.
Join eilen kolme siideria kun tein ruokaa pakastimeen, tänään varmaan olut saunan jälkeen ja lasi viiniä ruuan kanssa, niinkuin yleensä. Vappuna lasi tai kaksi kuohuvaa. Pystyttekö te tällaiseen, vai lähteekö teiltä heti jotenkin käsistä? Minusta alkoholin nauttimisessa on parasta juuri se, että sitä nautitaan kohtuudella eli tiettyjen sosiaalisten ja kulttuuristen sääntöjen mukaan tietyissä tilanteissa. Koko aikaa ei tarvitse eikä pidäkään juoda - eikä myöskään olla juomatta.
Joka tapauksessa, tsemppiä teille kaikille!
Tosi paljo sinäkin juot. Pystytkö olemaan päivääkään juomatta? Esim toi että ruokaa pakastimeen tehdessä kolme siideriä. Kun mä joskus "kännään" viikonloppuiltana itsekseni miehen pitäessä huolta lapsista, juon max kaksi siideriä koska tulen jo tuosta liian känniin omaan makuuni. Onko sulla 100 kg painoa vai pakastatko kännissä kuin käki...? Ihmettelen vain...
Minusta vallitseva käsitys alkoholistista on aivan väärä. Suurin osa suomalaisista alkoholisteista pystyy olemaan juomatta kun pakottava tarve on. Tyypillinen suomalainen piiloalkoholisti käy töissä selvinpäin viikot ja on osan vapaa-ajastaan (viikonloput ja lomat) enemmän tai vähemmän päissään. Minusta alkoholisti on sellainen ihminen, joka ei voi vastustaa alkoholin kiusausta useimmiten silloin kun ei ole mitään pakottavaa tarvetta olla selvinpäin. Rappioalkoholistit ovat sitten jo asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaikilla on riippuvuutemme ja omat demonimme. Esimerkiksi minun II-tyypin diabeetikkona pitäisi syödä maltillisesti, valitettavasti kuitenkin ratkean ylilyönteihin aika usein koska ilman syömistä ei pysy hengissä. Minulla siis pätetävä tekosyy AP:lla taas ei, joten en voi muuta kuin sääliä AP:ta. AP:n ei sentään tarvi nauttia pahettaan elääkseen ja samalla kamppailla riippuvuutensa kanssa.
Ymmärrän kuitenkin AP:ta mutta en voi hyväksyä. Omiin kokemuksiin perustuen tiedän että raitistuneen alkoholistin kanssa ei voi elää, varsinkaan sellaisen kanssa jonka käytös alkoholinvaikutuksen alaisena muuttuu negatiiviseksi. Kun tällainen ihminen sortuu, helvetti repeää.
Mitä sinä sökellät? "..raitistuneen alkoholistin kanssa ei voi elää, varsinkaan sellaisen kanssa jonka käytös alkoholinvaikutuksen alaisena muuttuu negatiiviseksi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä sökellät? "..raitistuneen alkoholistin kanssa ei voi elää, varsinkaan sellaisen kanssa jonka käytös alkoholinvaikutuksen alaisena muuttuu negatiiviseksi"
Ei ole sellaista kuin raitistunut alkoholisti. On vain ratkeamistaan odottava alkoholisti. Alkoholisti ratkeaa ennemin tai myöhemmin. Alkoholismista ei parannuta.
Minulla ei ole niin ymmärtäväistä miestä. Meillä jos minä alkaisin juomaan,mies ottaisi eron ja hakisi lasten huoltajuutta itselleen.
Onhan tuo hyvin, jos kahteen päivään jää. Jos.
Alkoholistit ovat monesti niitä tunnollisimpia ihmisiä, vaikkapa työelämässä, ja varmasti muutenkin. Kertomasi kyllä tukee tätä käsitystä. Pidät pyhinä asioita, kuten annettuja lupauksia, jotka monelle olisivat vain kevyttä sanojen solinaa.
Juoppo ajattelee ottavansa yhden mikä onkin 11,1päivä,1viikko,1kuukausi.
Pullo kaljaa perjantaina ja sunnuntaina kömmitään kiukuttelemaan krapulassa kotiin.
Ja muutaman vuoden päästä lomilla maataan kuset ja paskat housussa eteisenlattialla.