Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Odotusaikana tupakoineet

Vierailija
27.04.2017 |

Miltä tuntuu tietää, että on omalla toiminnallaan vapaaehtoisesti pysyvästi vahingoittanut omaa lastaan ja mahdollisesti myös omia lapsenlapsiaan? Onko syyllinen olo? Onko lapsesi koskaan syyttänyt sinua?

http://www.hs.fi/tiede/art-2000005188092.html

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en antaisi koskaan itselleni anteeksi. Tosin eipä tarvitsekaan, kun ei ole ikinä käynyt edes mielessä aloittaa niin typerää tapaa kuin tupakointi. Mikä siinä on niin vaikeaa lopettaa? Uskomatonta antaa ennemmin lapsen kärsiä kuin kärsiä itse jonkin aikaa vieroitusoireista.

Vierailija
2/8 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme juttu, että pystyy läpikäymään synnytyksen, mutta ei tupakoinnin lopettamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän selittää oman olotilan. Mummi varmaan pössytelly menemään ohrapellolla. Voi mummi kun haukkuisin, jos oisit edes ollu elossa kun synnyin.

Vierailija
4/8 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en antaisi koskaan itselleni anteeksi. Tosin eipä tarvitsekaan, kun ei ole ikinä käynyt edes mielessä aloittaa niin typerää tapaa kuin tupakointi. Mikä siinä on niin vaikeaa lopettaa? Uskomatonta antaa ennemmin lapsen kärsiä kuin kärsiä itse jonkin aikaa vieroitusoireista.

Aikanaan luultiin että tupakan lopettamisen aiheuttama stressi on pahempi lapselle kun tupakointi. Valitettavasti tämä kuulo vieläkin elää wt piireissä

Vierailija
5/8 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan luultiin että tupakan lopettamisen aiheuttama stressi on pahempi lapselle kun tupakointi. Valitettavasti tämä kuulo vieläkin elää wt piireissä

Tai sitten vain se oma olo. Kyllähän neuvolassakin ohjataan, mutta sekään ei välttämättä auta.

Vierailija
6/8 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen mitä en ymmärrä: lopettaa tupakoinnin raskauden ajaksi, mutta sen jälkeen aloittaa uudestaan. Mitä järkeä?

Vierailija
7/8 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On syyllinen olo. Jos jotain kadun elämässäni niin sitä. Harmittaa että olin niin heikko. Neuvolassakin puhuivat silloin että pitäisi vähentää ainakin alle viiteen päivässä. Heidänkin olisi pitänyt vaatia ehdotonta polttamattomuutta.

Vierailija
8/8 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän mietin asiaa. Lapset ovat terveitä ja sairastelevat kaiken kaikkiaan tosi harvoin.

Jos jollain heistä olisi astmaa tms niin olisi varmaan kovemmat omantunnontuskat.

Ehkä asia on tupakoimattoman tosi vaikea ymmärtää, ja onhan se itsellekin vaikea selittää.. Riippuvuus on riippuvuus, eihän sitä tupakkaa muuten poltettasi.