Miesmyyjät katsovat aina vain miestäni silmiin, vaikka minä olen ostamassa jotain
Kyseli myyjä eilen vain mieheltäni mitä kaikkea puhelimeen tulee. Vaikka siis minä olin sitä ostamassa.
Joskus vielä saan suuni auki tällaisessa tilanteessa - ei siis ollut eka kerta kun näin käy.
Muilla samanlaisia kokemuksia? Luuletteko, että on tahatonta vai tahallista?
Johtuuko tämä niistä viallisista valtarakenteista vaiko jostakin muusta?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Voi siu parkaa sama juttu sulla oli vähän aikaa sitten autokaupassa, taida olla aika mitätön hiirulainen.
xD En omista autoa
ap
Juu. Oltiin ostamassa mattoa ja miestähän ei matot kiinnosta. Myyjä selittää miehelle, että valitsemani matto täytyy tilata Vantaalta ja toimitukseen menee kuukausi. Kilahdin niin, että miehenikin pelästyi. Ei tullut sitä mattoa meille.
Olet ostamassa teknistä vempainta. Mies otettu mukaan.
Silloin helpompi kysellä siltä mieheltä. Jos tiedät mitä ostat niin ukko on sohvalla himassa...
Vierailija kirjoitti:
Juu. Oltiin ostamassa mattoa ja miestähän ei matot kiinnosta. Myyjä selittää miehelle, että valitsemani matto täytyy tilata Vantaalta ja toimitukseen menee kuukausi. Kilahdin niin, että miehenikin pelästyi. Ei tullut sitä mattoa meille.
Luuliko se, että mies maksaa sen maton vai?
Äitini oli ostamassa uutta televisiota (hänen miestä ei kiinnosta tekniikka järin) ja miesmyyjä otti kontaktia vain äidin mieheen. Äiti oli kyllä ärähtänyt että hän tässä sitä televiissiota on ostamassa :D go mutsi
Vierailija kirjoitti:
Kyseli myyjä eilen vain mieheltäni mitä kaikkea puhelimeen tulee. Vaikka siis minä olin sitä ostamassa.
Joskus vielä saan suuni auki tällaisessa tilanteessa - ei siis ollut eka kerta kun näin käy.Muilla samanlaisia kokemuksia? Luuletteko, että on tahatonta vai tahallista?
Johtuuko tämä niistä viallisista valtarakenteista vaiko jostakin muusta?
Jos et kerran itse puhu mitään, myyjä asioi sen kanssa, joka puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi siu parkaa sama juttu sulla oli vähän aikaa sitten autokaupassa, taida olla aika mitätön hiirulainen.
xD En omista autoa
ap
No paska provo kumminkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus vielä saan suuni auki tällaisessa tilanteessa - ei siis ollut eka kerta kun näin käy.Muilla samanlaisia kokemuksia? Luuletteko, että on tahatonta vai tahallista?
Johtuuko tämä niistä viallisista valtarakenteista vaiko jostakin muusta?Jos et kerran itse puhu mitään, myyjä asioi sen kanssa, joka puhuu.
Kyllä minä puhuin, kassan edessä suoraan myyjää vastapäätä. Mies taka-alalla.
AP
Mulle kävi kerran niin autotarvikeliikkeessä, että myyjä luuli, että mä vaan odottelen jotakuta siellä, en oo ostamassa mitään... sisätilalämmitintä etsin.. sit ku tajus, alko kaupata mulle "naisten malllia", jossa on mukana sellainen jalka, ettei tarvi laittaa ruuvilla kiinnikettä.. 😈 totesin kuivasti, että mulla on mies kotona, jos parin ruuvin kiinnitykseen tarvitaan mies..
Kerran olin ostamassa puhelimeeni akkua ja myyjä puhui koko ajan mukana olleelle äidilleni, että joskus käy näinkin. Itse en edes huomannut koko juttua, äitini ihmetteli sitä jälkeenpäin mulle. Olen siis 3-kymppinen mies.
Ne on miehesi homo kavereita, koskahan tulee kaapistaan ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuliko se, että mies maksaa sen maton vai?
En tiedä. Kovin innokas miesmyyjä oli kun yritti vielä myydä mattoon sopivaa sohvaakin.
No menkääpä ostamaan miehelle ompelukonetta kanssa ja katso kumpaan myyjä keskittyy.
Mullekin käy noin kun menen jonnekin tyttöystävän kanssa. Riippuu kaupasta ja myyjästä. Jos on kyse vaikka loisteputkesta, miesmyyjä puhuu mulle, mutta esimerkiksi lemmikkitarvikeliikkeen naiset ei edes huomaa mua. Puhuvat vain tyttöystävälle. Käyttävätkö ne lemmikkitarvikeliikkeen naiset muhun valtaa... Jos menen sinne yksin, mua ei juuri huomioida, mutta tyttöystävä on oikein hyvää pataa myyjien kanssa.
Usein ihmisten on vaan helpompi puhua saman sukupuolen edustajalle jostan syystä. Näin luulisin. Ja jos suurimman osan kanssa menee kuitenkin niin, että miehille ja naisille eri asiat on jotenkin tärkeitä tai mielenkiintoisia, vaikka eihän se aina niin mene. Ja jotkut ihmiset on outoja. Jos tuollainen häiritsee, niin pitää olla itse aktiivinen ja avata suunsa. Niin mä teen.
Olitiin ostamassa miehelleni tampooneja, jotta saisi kokeilla vodkaa laittaa niihin ja tunkea rektaaliinsa.
Arvaa kenelle myyjä yritti niitä myödä.
Mieheni tuumasikin että onko kyse kenties "sukupuolten välisestä kuilusta" - mitä ikinä se sitten meinaakaan. Hän on huomannut saman asian ja itsekin ihmettelee sitä.
Aion kyllä opetella avaamaan suuni jatkossa jos koen tarvetta. Sinäänsä vähäpätöinen asia, mutta ei kuitenkaan. Pistää pohtimaan vilkkaan pään.
Lisää vaan pohdintaa tänne! :-)
AP