Apua!
Vauva 9kk on kuumeessa. Kuumetta on 39 astetta.
Vauva on syönyt ja juonut koko päivän hyvin.
Nyt kuitenkin ennen iltapuuroa annoin maitoa 1dl ennen puuroa (vauvalla kova jano, ei suostunut syömään ennen kuin sai juodakseen) ja sitten hän söi koko 2dl Muksu puuro -purkin.
Vähän jälkeen puuron hän oksensi, ensin ihan vähän ja päälle sitten kunnolla. Ihan kaaressa lensi!
Onkohan tää nyt jotain oksennustautia (pelottaa kun on se Eemeli-tapaus juuri tapahtunut) vai söiköhän tuo nyt vaan liikaa.. kun masussa oli 2dl puuroannos ja alla on se 1 dl maitoakin.
Ruokailusta on kulunut tunti, eikä ole oksentanut sen jälkeen. Nukahti heti yöunilleen.
-huolestunut (hysteerikko-) äiti
Kommentit (13)
Jos lapsesi on kovin hoikka ole sitten huolestunut.
Meillä tyttö jo 1.5 vuotias ja kuumeessa oksensi lähes joka syönnin jälkeen. Jos ei muulloin oksenna niin en uskoisi oksennustautia olevan. Toki kuumeinen lapsikin tarvii normaalia enempi nestettä. Pikaista paranemista pienelle!
Listaan nyt vielä tähänkin päivän ruuat..
Aamupuuro n. 1,5dl
Maitoa 1dl
Lounas:
Broiler-perunasosetta 1,5dl
vettä muutama hörppy
Välipala:
Hedelmäsosepurkki
1,5dl maitoa
Päivällinen:
Kasvissosetta 1,5dl
0,5dl maitoa
Välipala:
Hedelmäsosepurkki
pari hörppyä maitoa
Iltapala:
2dl puuroa
1dl maitoa
Oon kyllä melkoinen hysteerikko aina kun lapsi sairastaa!
Pelottaa niin vietävästi. Uskallankohan nukkua vai valvonko odottaen jos kuitenkin oksentaa yöllä lisää? Saisin päivällä nukuttua univelkaa takas kun mies valvoisi päivällä lapsen kanssa.
Lapsi kyllä nukkuu mun vieressä, että mahtaisinko herätä jos alkaa oksentaa unissaan?
ap..
ennemminkin pullukka. Painaa 10kg ja on 68cm.
..miten hoikkuus liittyisi tähän?
ap
Sitäpaitsi lapsi alkaa varmasti itkeä sen oksentamisen jälkeen.
Älä hätäile...
paljon liikkeellä. Koita jaksella!
Mulla on vaan niin kova huoli ja surku kun pikkuinen on kipeä.
ap
Se on niin helppo tällee antaa hyviä ohjeita ja käskee rauhoittumaan. Toista se on olla taas tuossa tilanteessa. Mutta kuitenkin sanon, että älä hermoile nyt enempää, vaan mene nukkumaan.
Vierailija:
Se on niin helppo tällee antaa hyviä ohjeita ja käskee rauhoittumaan. Toista se on olla taas tuossa tilanteessa. Mutta kuitenkin sanon, että älä hermoile nyt enempää, vaan mene nukkumaan.
Näin kait se on!
On vaan niin vaikeeta mennä tuonne sänkyyn.. Jotenkin on turvallisempi mieli kun valvoo pienen vierellä ja tarkkailee toisen unta.
Vaikka järki sanoo että nukkumaan pitäisi mennä kaksi vanhempaa lasta herättää kuitenkin mut jo aamulla aikaisin.. (siis nolona tunnustan että tää on jo mun kolmas lapsi, ja oon edelleen näin vauhko!!)
Tosin saan kyllä otettua vaikka pitkätkin päiväunet huomenna, jos tulee nyt yöllä valvottua..
ap
mutta ei kukaan vuorokauden oksutaudilla kuivu kokoon, ne kestää aina pitempään, missä ongelmia.
Juotat vaan pikkariikkisen kerrallaan, niin pysy sisällä, mutta tuskin sulla vielä huomennakaan ongelmia on. Meilläkin oli vauva just kaksi päivää oksutaudissa, ripulia ja varmaan 10 oksennusta. Ja heräsin todellakin siihen oksentamiseen, nukuin samassa huoneessa ja olin suojannut sängyn pyyhkeillä, jotta siivoominen helppoa. Noita tauteja riittää
Vauva nukkui yön hyvin, minäkin torkuin.
Klo 5 yöllä joi maitoa 1dl. Aamulla normaaliannos puuroa.
Ei ole enää oksentaanut, eli taisi vaan olla liikasyönnistä toi iltainen oksennus.
Kuumekin on laskenut.
Ja jos on syöny ja varsinki syöny hyvin, niin ei hätiä..
Oksennustauteja on kyllä liikkeellä.