Suurin hämmästykseni politiikasta oli se, kun jossain vaiheessa tajusin, että ministerit eivät tajua omasta alastaan välttämättä yhtään mitään
Nuorena sitä jotenkin lapsellisesti luuli, että ministereinä olisi kunkin alan parhaat osaajat!
Kommentit (31)
Minä en ymmärrä että ministeriksi ei tarvitse olla kansanedustaja. Puoluepeli kulkee ja voidaan laittaa ministeriksi sellainen joka ei päässyt kansanedustajaksi
Sama koskee lautakuntia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliittinen tarkoituksenmukaisuus tarkoittaa äänestäjien vaaleissa ilmaisemaa tahtoa
kuten jo pikkulastenkin olisi pitänyt oivaltaa äänestäjien tahto unohdetaan heti kun vaalit ovat ohi joten sillä ei ole mitään merkitystä
Sitten ei pidä olla kuin pikkulapsi vaan vaatia lupauksissa pitäytymistä tai vaihtaa puoluetta. Itse olemme tämän (sinänsä hyvän ja toimivan) järjestelmän ryssineet olemalla liian lammasmaisia alamaisia.
Vierailija kirjoitti:
Luokanopettaja valtiovarainministerinä on mun mielestä ollut Suomen poliittisen historian suurin rimanalitus. Ja hyvinhän se meni, saatiin takuutuksetkin ja kaikki!
Presidentti Ahtisaarikin oli luokanopettaja.
Näin minulle on käynyt kaikkien asiantuntijoiden suhteen. Enää en katso ylöspäin ketään. Nuorena tosiaan jotenkin oletti, että jossakin se viisaus piileksii, hah.
Nyt tajuaa tällaisia me ihmiset olemme, joskus jollakin välähtää, mutta ei välttämättä sitten enää.
Vierailija kirjoitti:
Itse olemme tämän (sinänsä hyvän ja toimivan) järjestelmän ryssineet olemalla liian lammasmaisia alamaisia.
järjestelmä joka perustuu siihen että voittaja on se joka tekee eniten tyhjiä lupauksia ei ole ollenkaan hyvä eikä toimiva
Tapahtuiko tämä Urpilaisen valtiovarainministerikaudella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luokanopettaja valtiovarainministerinä on mun mielestä ollut Suomen poliittisen historian suurin rimanalitus. Ja hyvinhän se meni, saatiin takuutuksetkin ja kaikki!
Saatiin Nobel-palkinto ja kaikki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahtisaari ei ole ollut valtiovarainministeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olemme tämän (sinänsä hyvän ja toimivan) järjestelmän ryssineet olemalla liian lammasmaisia alamaisia.
järjestelmä joka perustuu siihen että voittaja on se joka tekee eniten tyhjiä lupauksia ei ole ollenkaan hyvä eikä toimiva
Sinulla on tietysti kritiikin ohella tarjota meille myös parempi vaihtoehto?
Niinpä, melkoisen masentavaa eikö vaan. Ne ovat vaan pällejä joilla on käynyt hyvä säkä, ei asiantuntijoita. Oikeusministerin ei tarvitse olla juristi ja valtionvarainministerinä voi periaatteessa olla joku joka ei ole päässyt läpi peruskoulua. Niillä ei ole mitään perusvaatimuksia, mikä tuntuu aivan käsittämätöltä. Missä muussa työssä on niin? Edes siivojaksi et pääse ilman laitoshoitajan tutkintoa, mutta pääminsteriksi ei tarvitse olla mitään koulutusta.
Holkerin jälkeen Kokoomuksessa ei ole ollut tarjolla sen enempää älyä kuin kykyäkään.
Katainen - Stubb - Orpo. Kolme elävää esimerkkiä.