Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin maito noussut kunnolla?

24.03.2006 |

Täällä viiden päivän ikäisenä äitinä meinaa ahdistus iskeä, kun tuntuu, ettei maito nouse kunnolla. Esikoisen aikaan maito nousi neljäntenä päivänä oikein urakalla ja siihen olin nytkin tuudittautunut. Mutta nyt iski pienoinen ahdistus tän imetyksen suhteen... kovasti imetän kuitenkin, enisn poika saa tunnin verran imeä ja vasta sitten annan korviketta, jos vaikuttaa nälkäiseltä. Ja yllättävän paljon tuota korviketta juokin eli eipä taida rinnoista tarpeekseen saada, vaikka tissillä kyllä viihtyy.

-Monkey-

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva kyllä viihtyi imien rintaa, mutta lisämaitoa annettiin myös. Sitten kun maito nousi, niin sitä olisi riittänyt kyllä naapureillekkin.

jaksat vain imettää, vaikka antaisit lisämaitoakin, niin kyllä se varmaankin siitä alkaa nousemaan!

viivi

Vierailija
2/3 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Mullakin nousi ihan kunnolla vasta n. viikon päästä synnytyksestä. Luulin tosin, että nousi jo parin päivän päästä, kun maitoa herui rinnoista vauvan huutaessa, mutta todellisuudessa se nousi vasta tosiaan viikon päästä synnytyksestä. Mäkin olin jo tosi huolestunut aluksi, kun en tiennyt, että niinkin myöhään maito vois nousta ja vauva oli rinnalla n. 1h-1.5h kerralla ja kerran päivässä tuntui, että taukoa oli vaan n. 20min ja imemistä jatkui n 4h. Kokeneemmat kaverit lohdutti, että maito alkaa kyllä nousta, kun vauva lisää tuotantoa imemällä ja nyt oma maito riittää hyvin. Itsekin annoin muutamana iltana lisämaitoa alussa ja jouduin miettimään imetyksen mielekkyyttä ihan tosissaan. Mutta vauva ei huutanut rinnalla ja oli tyytyväinen, joten uskoin, että maitoa kyllä tulee, mutta imetykset tosiaan ottivat aikaa...

Niin ja sen haluan vielä lisätä, että omalla kohdallani uskon, että imetyksen käynnistyminen otti aikaa myös siksi, etten itse älynnyt nukkua, kun vauva nukkui (kävi mm. vieraita..) ja syöminen ja juominenkin unohtuivat silloin alussa... Eli tärkeä huolehtia myös itsestä.'

Tsemppiä sinulle!

-Terppari ja pikku-ukko 18vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/3 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat vauvan " asua" tissillä ja muistat itse juoda ja syödä kunnolla. Mulla oli esikoisen kanssa sama huoli, maito nousi 4. yönä synnytyksestä ja laitoksella vielä patistivat hommaamaan tuttelia kotiin, mutta kotona en antanut lisämaitoja vaan annoin vauvalle aina tissiä kun halusi, viikon päästä oli painoa tullut 410g sairaalasta lähtöpainoon verrattuna lisää! Eli kyllä se maito sitten nousi kuitenkin. Mies passasi juomisten ja syömisten kanssa. Ykkösolutta tai imetysteetä voi kokeilla juoda, niistä VOI olla jotain apua.