Miksi siivooja aina jätetään lomapullan ym. tarjoiluiden ulkopuolelle?
Kävin siivoamassa eilen illalla erästä toimistoa sen jälkeen kun kaikki toimiston työntekijät olivat jo lähteneet kotiinsa. Kahvihuoneen pöydällä oli erilaisia karkkeja, sipsejä ym. ja laitettu lappunen "NÄMÄ OVAT AINOASTAAN FIRMAN TYÖNTEKIJÖILLE :)" Jotenkin tuntuu, että tuo viesti oli suunnattu minulle, koska kyseinen kahvihuone on suljettu tila eikä firma ole luonteeltaan muutenkaan sellainen, että siellä kävisi paljon ulkopuolisia. Siivous on juu ulkoistettu eri firmalle, mutta tuntuu pahalta, ettei minua pidetä siellä toimistolla yhtä tärkeänä työntekijänä kuin ketä tahansa muutakin :/
Kommentit (367)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse siivoojana voin kertoa, että se kertoo firman työilmapiiristä. Jos heillä on hyvä ilmapiiri keskenään, ei siivoojakaan ole eri arvoinen, vaikka olisi eri firmasta. Yhteiseen hyvinvointiin se siivouskin kuuluu.
On ollut kohteita, joissa on huoltomiehet, siivoojat yms. Istuneet samassa kahvihuoneessa iloisesti jutellen.
Myös sekin, etteivät siivoojat saa näkyä ja kuulua on vanhanaikaista. Toki joskus pakko, mutta asenteiden muuttamisessa on vielä nykyäänkin parantamista.
Siivousfirmat myyvät usein niin halvalla palveluita, etteivät pysty pitämään lupauksiaan. Tämähän ei ole itse siivoojan vika. Ylimääristä ei saa tehdä, jolloin asiakas ei välttämättä ole siivoukseen tyytyväinen ja voi aiheuttaa siivoojan toisarvoistamista.
Tuo riippuu ihan työpaikasta. Meillä ainakin työ vaatii keskittymistä ja sen vuoksi siivooja käykin meidän työaikamme ulkopuolella.
No siis siivooja käy lähes poikkeuksetta toimistolaisten työajan ulkopuolella, ellei siivoamiseen mene koko työpäivää (7-8h). Enemmän siinä on kyse siitä, että siivooja pystyy siivoamaan ilman, että te pyöritte jaloissa.
Minä olen töissä lääkärikeskuksessa, ja täällä siivooja ei saa kyllä näkyä eikä kuulua sen takia että täällä on meidän asiakkaita. Iltaisin siivoavata sitten.
Eiköhän se ole todennäköisempää, että hoitajat juoruilevat niitä asiakkaan asioita eteenpäin kuin että siivooja tekisi niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse siivoojana voin kertoa, että se kertoo firman työilmapiiristä. Jos heillä on hyvä ilmapiiri keskenään, ei siivoojakaan ole eri arvoinen, vaikka olisi eri firmasta. Yhteiseen hyvinvointiin se siivouskin kuuluu.
On ollut kohteita, joissa on huoltomiehet, siivoojat yms. Istuneet samassa kahvihuoneessa iloisesti jutellen.
Myös sekin, etteivät siivoojat saa näkyä ja kuulua on vanhanaikaista. Toki joskus pakko, mutta asenteiden muuttamisessa on vielä nykyäänkin parantamista.
Siivousfirmat myyvät usein niin halvalla palveluita, etteivät pysty pitämään lupauksiaan. Tämähän ei ole itse siivoojan vika. Ylimääristä ei saa tehdä, jolloin asiakas ei välttämättä ole siivoukseen tyytyväinen ja voi aiheuttaa siivoojan toisarvoistamista.
Tuo riippuu ihan työpaikasta. Meillä ainakin työ vaatii keskittymistä ja sen vuoksi siivooja käykin meidän työaikamme ulkopuolella.
No siis siivooja käy lähes poikkeuksetta toimistolaisten työajan ulkopuolella, ellei siivoamiseen mene koko työpäivää (7-8h). Enemmän siinä on kyse siitä, että siivooja pystyy siivoamaan ilman, että te pyöritte jaloissa.
Minä olen töissä lääkärikeskuksessa, ja täällä siivooja ei saa kyllä näkyä eikä kuulua sen takia että täällä on meidän asiakkaita. Iltaisin siivoavata sitten.
Hoitajat varmaan sitten siivoavat esim. Pienet veritahrat? tai jos vessassa on joku vahinko käynyt? Vai kuivuuko ne siellä siivoojan tuloon? Kiva influenssakausi, norot yms.
Eikö tuollainen vähän levitä kulkutauteja?
Se s..tanan pulla myös siivoojille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat varmaan sitten siivoavat esim. Pienet veritahrat? tai jos vessassa on joku vahinko käynyt? Vai kuivuuko ne siellä siivoojan tuloon? Kiva influenssakausi, norot yms.
Eikö tuollainen vähän levitä kulkutauteja?
No ainakin vanhustyössä hoitajat ehdottomasti siivoavat pienet veritahrat ja jos vessassa on joku vahinko käynyt. Siivooja on töissä arkisin päiväsaikaan. Viikonloppuisin siivoojaa ei ole ollenkaan. Jos siivooja on lomalla, hänellä ei ole sijaista. Että näin.
Minäkään en saanut pullaa vaikken ole edes siivooja =(